Не съм съгласен с част от тезата, касаеща якостните характеристики. При еднаква здравина алуминиевата конструкция е по-лека от дървената.Fantasmos написа: ↑28 ное 2018 13:50On 7 July 1938, Geoffrey de Havilland wrote to Air Marshal Wilfrid Freeman, the Air Council's member for Research and Development, discussing the specification and arguing that in war there would be shortages of aluminium and steel but supplies of wood-based products were "adequate." [nb 3] Although inferior in tension, the strength to weight ratio of wood is equal to or better than light alloys or steel, hence this approach was feasible.[17][13]
Re: Як-3 мащаб1/4
- Марин
- Мнения: 930
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: Як-3 мащаб1/4
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Дърво, метал, ламинат, принтиране и др. зависи от предназначението на изделието.За нашите моделчета метални конструкции са твърде сложни и тежки...
Уф, забравих депрона
Много здраво и леко става "сандвич"ламинат депрон 3мм. ламинат вакумирано.
Уф, забравих депрона
Много здраво и леко става "сандвич"ламинат депрон 3мм. ламинат вакумирано.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 2669
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Як-3 мащаб1/4
А ти най много плюеше сътвореното от изолация и депрон? Демек-хайлашките технологий? Депрона е най-евтиния заместител на пчелната пита!
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
- Мнения: 2669
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Як-3 мащаб1/4
Добри? Гледах в другите форуми,какво си писал и показвал.Относно изработването на Яка.По какъв начин имитира нитовете пред кабината ? По принцип на оригинала ,отпред капаците на мотора и по крилата. Отваряемите за обслужване елементи са били алуминии.Всичко друго е било облечено с шперплат.
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
По целия самолет има различни видове нитове,винтове,ключалки и др.Tasev написа: ↑03 дек 2018 14:08Добри? Гледах в другите форуми,какво си писал и показвал.Относно изработването на Яка.По какъв начин имитира нитовете пред кабината ? По принцип на оригинала ,отпред капаците на мотора и по крилата. Отваряемите за обслужване елементи са били алуминии.Всичко друго е било облечено с шперплат.
На капаците се виждат само главите на нитовете, които реално са ф8 илиф10мм.Мащабно 2-2,5мм.Имитирани са с лепило Ц200 и малка пипетка.След изсъхване шлайфане.На калъпа са коригирани със зъбна бор фреза за по-голяма точност.
Ключалките на капаците са имитирани от АЛ лепящо фолио,чрез замби...По същия начин и винтовете но с по-малък размер...
Всяка следваща снимка се качва като първа и това не отговаря на описанието.Защо е така???
Повече от 5 снимки не могат да се качат!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Още снимки...Замбите които ползвах.
За кабината използвах 1,5 мм кабелни накрайници които рязах на определен размер, занитвах и изпълняваха ролята на истински нитове.После ги запуших с Ц200...
За кабината използвах 1,5 мм кабелни накрайници които рязах на определен размер, занитвах и изпълняваха ролята на истински нитове.После ги запуших с Ц200...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от Добри Грабчев на 03 дек 2018 16:39, променено общо 1 път.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 2669
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Як-3 мащаб1/4
Благодаря за информацията!!!
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Това е за модел облечен с балза, стъклен плат, грунд, боя...лак.Бавно и трудоемко и за единствен път.
Най-добре е след това да се отлеят калъпи на направеното за да може бързо да се размножава от ламинат.
Така направих с ЯКа...Около 30 калъпчета общо.
Какво ще става нататък не го решавам аз!
Най-добре е след това да се отлеят калъпи на направеното за да може бързо да се размножава от ламинат.
Така направих с ЯКа...Около 30 калъпчета общо.
Какво ще става нататък не го решавам аз!
Добри Грабчев
-
- Мнения: 2669
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Як-3 мащаб1/4
Подкарвай го на конвейр !!! Хората правят пари !!! Демек-фабрика за китове. Каква ти е работата?Палиш печката в работилницата и правиш китове на Як-3!! Малко реклама по всички форуми-де що ги има .И YAK-3 Made in Bulgerian- Dobri Grabchev!!! Е на пазара!! Малко логота -DG. И готово!! Като направи частично оборудването на кабината. Не минаваш ли в клас-"полу копия"??? Румен прави всевъзможни интерпретаций? Така нареченото 100% КОПИИНОСТ отива по дяволите с калпави колесници ? Точно това тълкование ми е интересно? Може ли да се види и прочете някъде? Има ли публикуван критерия по който се оценява модела? Или тенденцията е като в Ловеч? Стиропоров модел на Р-51 с папка-медалист? По тая логика си купуваш пародия от Хобикинг на ЯК-3 .И готово!!!
Последна промяна от Tasev на 04 дек 2018 10:25, променено общо 1 път.
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
ПП...
Декларация на състезателя:
Състезателя трябва да включи в своята документация декларация, че той е моделиста построил
този модел с който участва, описват се всички компоненти на модела които не са направени от
състезателя. Ако с епозлват модифицирани готови детаили е задължение на състезателя да
докаже че са модифицирани и че са направени от него. Състезателя също така трябва да
попълни и подпише декларацията (Виж Приложение 6E) потвърждавайки тези и други аспекти.
Ако е открито нарушение, състезателя се дисквалифицира от състезанието.
http://www.bfavio.com/images/Docs/Pravi ... ull-bg.pdf
Добри Грабчев
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта