Re: Як-3 мащаб1/4
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Лятото свърши и има повече време за работа по ламинатния ЯК-3.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
От останалата смола СИКА направих нови вилки за колелата от карбон,кевлар и метални вложки за оста на колелата.
30 грама е вилката и изключително здрава.
30 грама е вилката и изключително здрава.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Така изглеждат в крилото.
Остава механизма за прибиране и спущане.
Остава механизма за прибиране и спущане.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Времето се задържа приятно и реших да избързам с клапите.Така вън се работи по-лесно заради тази воняща смола и носещите се из въздуха стъклени влакна.
Клапите са един силно натоварен елемент...
Основа на клапата е 2мм балза облечена с стъклен плат 40гр/дм2.
Работя върху стъкло,намазано с отделители,паста и ПВА.
Защо толкова усложнения,вместо едно парче 2мм шперплат!?
Защото това няма да се изкриви след време,по-здраво е от шперплата и по-леко.
Връзката между двата пласта стъклен плат се подсигурява от кръглите прорязани отворчета в балзата.На ребърцата има карбонови нишки.
4 бр панти в чамова летва4/9мм
И така "сандвича"се пече при 60 грЦ...Смолата е СИКА.
Клапите са един силно натоварен елемент...
Основа на клапата е 2мм балза облечена с стъклен плат 40гр/дм2.
Работя върху стъкло,намазано с отделители,паста и ПВА.
Защо толкова усложнения,вместо едно парче 2мм шперплат!?
Защото това няма да се изкриви след време,по-здраво е от шперплата и по-леко.
Връзката между двата пласта стъклен плат се подсигурява от кръглите прорязани отворчета в балзата.На ребърцата има карбонови нишки.
4 бр панти в чамова летва4/9мм
И така "сандвича"се пече при 60 грЦ...Смолата е СИКА.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Когато някой настъпя една мотика няколко пъти,и не помни,че вече е минал от там...
Примера беше с калъпа на тялото/два метра/ което само се отдели,защото смолата се свива...1мм на линен метър за полиестерната!
И така извадих ги клапите,окантовах ги и се оказа.че са огънати леко...
Бях забравил,че смолата дори и "СИКА" се свива след втвърдяването!
Сега са под натиск за да се изправят.Не вярвах,че 5 килограма по средата ще ги огъне.Оказа се,че трябва повече тежест.
Примера беше с калъпа на тялото/два метра/ което само се отдели,защото смолата се свива...1мм на линен метър за полиестерната!
И така извадих ги клапите,окантовах ги и се оказа.че са огънати леко...
Бях забравил,че смолата дори и "СИКА" се свива след втвърдяването!
Сега са под натиск за да се изправят.Не вярвах,че 5 килограма по средата ще ги огъне.Оказа се,че трябва повече тежест.
Последна промяна от Добри Грабчев на 10 окт 2018 13:08, променено общо 1 път.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Станаха идеално прави.Смолата е с аморфни свойства и това дава възможност да се промени конфигурацията...Като виното е,колкото повече отлежава,толкова по-крепко става!
Добри Грабчев
-
- Мнения: 530
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: Як-3 мащаб1/4
Даааа -- Баи Добри , ама кьофтенца със смола хич не върви
Замислям се обаче , щом на 2м. свива толкова --- колко ли ще свие корпуса на истинските яхти дето са по 15/20м. ????
Замислям се обаче , щом на 2м. свива толкова --- колко ли ще свие корпуса на истинските яхти дето са по 15/20м. ????
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Зависи от смолата.Има смоли за калъпи,които почти запазват размерите си.
Ставаше въпрос за калъп от полиестерна смола.Тя дава тези отклонения.
А и метал да е, отливката е по-малка от модела.
Ставаше въпрос за калъп от полиестерна смола.Тя дава тези отклонения.
А и метал да е, отливката е по-малка от модела.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Клапите паснаха добре на местата си.
Крилото може и така да се пренася,ако не ме спрат катажии...
Все пак модела влиза в тая стара трошка и остава място за мен и котката...
Крилото може и така да се пренася,ако не ме спрат катажии...
Все пак модела влиза в тая стара трошка и остава място за мен и котката...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Тасев пита:
"Качи някоя снимка с отварянето на малкия капак на предния колесник на ЯКа.Че нещо ми се мъти в главата?Трябва да правя нещо подобно"?
Вече ти отговорих,но натиснах грешен бутон и всичко изчезна...Тези компютри са като приказката...Ако кажеш "ДА" в гражданското, си женен...Ако споменеш друго име в леглото си разведен...
По принцип се пита три пъти...Помниш ли как катапултираха двамата български пилоти преди години с Миг 29?Вместо да изключат фара,прибират колесника...
Та и тук така,грешен ход и си мъртъв!Ако живота се управлява от компютри,нямаше да има живо същество!!!
Та за малките капачки...По-добре за модел да ги няма.Затварят се от колелото, по-точно от вилката.Има една пружина дето ги държи отворени и затворени, като ЦК ключ действа.
Принципа е "щъркелов крак"...
При Як1 е различно от Як-3.
Ако колесника не се заключи следва катастрофа.
https://www.vbox7.com/user:dsgd
"Качи някоя снимка с отварянето на малкия капак на предния колесник на ЯКа.Че нещо ми се мъти в главата?Трябва да правя нещо подобно"?
Вече ти отговорих,но натиснах грешен бутон и всичко изчезна...Тези компютри са като приказката...Ако кажеш "ДА" в гражданското, си женен...Ако споменеш друго име в леглото си разведен...
По принцип се пита три пъти...Помниш ли как катапултираха двамата български пилоти преди години с Миг 29?Вместо да изключат фара,прибират колесника...
Та и тук така,грешен ход и си мъртъв!Ако живота се управлява от компютри,нямаше да има живо същество!!!
Та за малките капачки...По-добре за модел да ги няма.Затварят се от колелото, по-точно от вилката.Има една пружина дето ги държи отворени и затворени, като ЦК ключ действа.
Принципа е "щъркелов крак"...
При Як1 е различно от Як-3.
Ако колесника не се заключи следва катастрофа.
https://www.vbox7.com/user:dsgd
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта