Model Sport History - Музей гр. Сопот
- S-LK
- Мнения: 697
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Много български авиомоделисти познават Петър Станков - отговорен секретар на БФА до 2005г.
Преди месец з.м.с. инж.Валентин Савов ми предаде тези артефакти: А ето какво е видял и описал един от участниците:
50 години от това събитие!
Сърдечно благодаря на Петър Станков!
Благодаря и на з.м.с. инж.Валентин Савов!
Преди месец з.м.с. инж.Валентин Савов ми предаде тези артефакти: А ето какво е видял и описал един от участниците:
50 години от това събитие!
Сърдечно благодаря на Петър Станков!
Благодаря и на з.м.с. инж.Валентин Савов!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 697
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Вчера музея посети инж.Радослав Радков:
Идва за първи път, хареса и оцени постигнатото....вижда се от усмивката му.
Използвах го за куриер от Долна Митрополия, но за това по-късно.Идва за първи път, хареса и оцени постигнатото....вижда се от усмивката му.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 697
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Пореден подарък от м.с.Розен Тодоров.
Запечатани украински ракетни двигатели ZENIT A-1.5-4 : Не знаех, че сe комплектоват със запалки: На състезанието в Каспичан имаше и украинци, говорих с тях - нямаха двигатели.
Един брой точно от тези ми подари з.м.с. инж.Валентин Савов.
Български ракетомоделисти успешно са използвали такива двигатели.
Сърдечно благодаря на м.с.Розен Тодоров!
Запечатани украински ракетни двигатели ZENIT A-1.5-4 : Не знаех, че сe комплектоват със запалки: На състезанието в Каспичан имаше и украинци, говорих с тях - нямаха двигатели.
Един брой точно от тези ми подари з.м.с. инж.Валентин Савов.
Български ракетомоделисти успешно са използвали такива двигатели.
Сърдечно благодаря на м.с.Розен Тодоров!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 697
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Пореден подарък от м.с.Розен Тодоров.
Запечатани сръбски ракетни двигатели ULTRA ENERGY LINK A1-4 : Нямат запалки... На състезанието в Каспичан имаше такива двигатели, но не успях да си купя.
Производителя им не разреши, обеща да прати стари и нови за музея.
Един брой A2-3 ULTRA ENRGY LINK ми подари з.т. з.м.с.инж.Ангел Тодоров.
Сърдечно благодаря на м.с.Розен Тодоров!
Запечатани сръбски ракетни двигатели ULTRA ENERGY LINK A1-4 : Нямат запалки... На състезанието в Каспичан имаше такива двигатели, но не успях да си купя.
Производителя им не разреши, обеща да прати стари и нови за музея.
Един брой A2-3 ULTRA ENRGY LINK ми подари з.т. з.м.с.инж.Ангел Тодоров.
Сърдечно благодаря на м.с.Розен Тодоров!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 697
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
За корпус на първия български двигател за ракетни модели е използвана гилза за ловна пушка 12 калибър.
Гилзата на моя първи двигател имаше черен цвят и червен надпис СОКОЛ.
Такъв ми подари з.м.с. Пламен Йорданов, при това неизползван!
Учителя ми Николай Василев е забравил за тази разновидност, помнял само с червени на цвят гилзи.
Вчера ме изненада намирайки два неизползвани двигателя с различни гилзи.
Единия е с червена гилза и черен надпис СОКОЛ, втория с надпис ДИАНА също е с червена гилза.
Сега в музея могат да се видят три варианта(не използвани): СД-1 СОКОЛ 12 (червен), СД-1 ДИАНА 12 и СД-1 СОКОЛ 12 (черен)
Николай Василев отново потвърди, че всички двигатели е получавал от Арсен Арсенов†,
ръководител на Пионерския дом в гр.Карлово.
След тези двигатели получил чешки и е съхранил два от тях.
Те си имаха електрически запалки, но той беше съхранил и парче бикфордов шнур: Направих снимката така, че да се вижда годината 1/71.
Сърдечно благодаря на Николай Василев и всички съпричастни към моето начинание!
Гилзата на моя първи двигател имаше черен цвят и червен надпис СОКОЛ.
Такъв ми подари з.м.с. Пламен Йорданов, при това неизползван!
Учителя ми Николай Василев е забравил за тази разновидност, помнял само с червени на цвят гилзи.
Вчера ме изненада намирайки два неизползвани двигателя с различни гилзи.
Единия е с червена гилза и черен надпис СОКОЛ, втория с надпис ДИАНА също е с червена гилза.
Сега в музея могат да се видят три варианта(не използвани): СД-1 СОКОЛ 12 (червен), СД-1 ДИАНА 12 и СД-1 СОКОЛ 12 (черен)
Николай Василев отново потвърди, че всички двигатели е получавал от Арсен Арсенов†,
ръководител на Пионерския дом в гр.Карлово.
След тези двигатели получил чешки и е съхранил два от тях.
Те си имаха електрически запалки, но той беше съхранил и парче бикфордов шнур: Направих снимката така, че да се вижда годината 1/71.
Сърдечно благодаря на Николай Василев и всички съпричастни към моето начинание!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 697
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
В Белград до летището има музей:
https://airandspace.si.edu/
В него открих интересен артефакт:
https://airandspace.si.edu/collection-o ... 9930459000
Надписа на двигателя е на български СТАНДАРТЕН ДВИГАТЕЛ ЗА РАКЕТИ.
От снимката се вижда, че е използван.
На пликчето с което е подарен на музея има надпис BULGARIAN 1966.
До момента не съм намерил моделист, който да си спомня за такъв вариант.
Възможно това да е партия за експорт.
Инструкцията за съхранение и използване на реактивен двигател "СОКОЛ": Запазена и споделена от з.м.с. инж.Валентин Савов.
https://airandspace.si.edu/
В него открих интересен артефакт:
https://airandspace.si.edu/collection-o ... 9930459000
Надписа на двигателя е на български СТАНДАРТЕН ДВИГАТЕЛ ЗА РАКЕТИ.
От снимката се вижда, че е използван.
На пликчето с което е подарен на музея има надпис BULGARIAN 1966.
До момента не съм намерил моделист, който да си спомня за такъв вариант.
Възможно това да е партия за експорт.
Инструкцията за съхранение и използване на реактивен двигател "СОКОЛ": Запазена и споделена от з.м.с. инж.Валентин Савов.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 697
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Пореден подарък от м.с.Розен Тодоров.
Авиомодел за Въздушен бой - Комбат: През 1999 година живеещия в Австрия Емил Кузманов†, състезател в категорията Комбат – Модели за Въздушен бой ,
търси да възложи изработването им серийно в България.
След редица предложения към водещи авиомоделисти у нас , приема офертата на м.с.Розен Тодоров.
Първоначалната поръчка е за 30 модела в посока Австрия за през лятото на 2000 год.
Съпричастни към разработката и изпълнението взимат участие :
з.м.с. инж. Александър Денкин изготвя програмата и изрязва от студопор заготовките, както и детайлите на централния профил
м.с. инж. Иван Лучев предоставя калибровани липови трупчета за моторамата вградена към централния профил
м.с. инж. Сотир Лазарков предоставя няколко варианта на материал за изготвяне на контейнера за надувния резервоар с гориво
Стапелът за събиране и монтаж детайлите на модела е изработен от м.с.Розен Тодоров
Готовите модели са предоставени на Емил Кузманов† през лятото на 2000 година.
Една част от тях той оставя на Владо Петров от София , а с другите лети успешно в Австрия.
В последствие има изработени модели с които наши състезатели летят успешно на вътрешни състезания у нас ,
както и на световни купи и Европейски първенства в периода 2005-2010 год.
Сърдечно благодаря на м.с.Розен Тодоров!
Авиомодел за Въздушен бой - Комбат: През 1999 година живеещия в Австрия Емил Кузманов†, състезател в категорията Комбат – Модели за Въздушен бой ,
търси да възложи изработването им серийно в България.
След редица предложения към водещи авиомоделисти у нас , приема офертата на м.с.Розен Тодоров.
Първоначалната поръчка е за 30 модела в посока Австрия за през лятото на 2000 год.
Съпричастни към разработката и изпълнението взимат участие :
з.м.с. инж. Александър Денкин изготвя програмата и изрязва от студопор заготовките, както и детайлите на централния профил
м.с. инж. Иван Лучев предоставя калибровани липови трупчета за моторамата вградена към централния профил
м.с. инж. Сотир Лазарков предоставя няколко варианта на материал за изготвяне на контейнера за надувния резервоар с гориво
Стапелът за събиране и монтаж детайлите на модела е изработен от м.с.Розен Тодоров
Готовите модели са предоставени на Емил Кузманов† през лятото на 2000 година.
Една част от тях той оставя на Владо Петров от София , а с другите лети успешно в Австрия.
В последствие има изработени модели с които наши състезатели летят успешно на вътрешни състезания у нас ,
както и на световни купи и Европейски първенства в периода 2005-2010 год.
Сърдечно благодаря на м.с.Розен Тодоров!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 697
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
От състезанието в гр.Каспичан се опитвам да закупя ракетни двигатели KLIMA.
Вчера получих пратка с три вида по два броя от вид, за снимката прибавих и D3-P: В момента могат да се видят: A6-4 11.08.23, B4-4 17.06.25, C6-7 27.12.24 и D3-P 29.08.23
Вчера получих пратка с три вида по два броя от вид, за снимката прибавих и D3-P: В момента могат да се видят: A6-4 11.08.23, B4-4 17.06.25, C6-7 27.12.24 и D3-P 29.08.23
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 697
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Вчера моделисти от гр.Пловдив след полети на Беклемето посетиха музея:
Пожелаха да видят отблизо двигателя VE 2,5 12-14 F1C с редуктор на Евгени Вербитски: Вяра Атанасова с интерес разгледа списание Летецъ ГОДИНА III кн.4 от далечния април на 1935-та: А Цветелин Горанов разгледа ПЪРВАЧЕТО изработено от м.с.Атанас Гаганелов: Запозна се с DIGITAL TX14 и неговия сервомеханизъм DIGIMATIC R6V
Това е първо посещение за з.м.с. Иван Горанов и сина му Цветелин.Пожелаха да видят отблизо двигателя VE 2,5 12-14 F1C с редуктор на Евгени Вербитски: Вяра Атанасова с интерес разгледа списание Летецъ ГОДИНА III кн.4 от далечния април на 1935-та: А Цветелин Горанов разгледа ПЪРВАЧЕТО изработено от м.с.Атанас Гаганелов: Запозна се с DIGITAL TX14 и неговия сервомеханизъм DIGIMATIC R6V
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 697
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Претегли на ръка приемника DIGITAL RX14
По-късно почуства тежеста на ЯВОР 1-1
За мен имаше приятна изненада от м.с. Николай Пейчев:
Благодаря на всички за посещението и на м.с.Николай Пейчев за подаръците!Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта