Re: Як-3 мащаб1/4
-
Tasev
- Мнения: 1892
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Як-3 мащаб1/4
Добри, както е тръгнало.Ще трябва вече да го стягаш за полет!
Балзата към композита с какво я лепиш?Гледам , че светилата в моделизмите я лепят с полиуретаново лепило или двукомпонентен канаконлит?

master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
mmfsr
- Мнения: 367
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Як-3 мащаб1/4
На времето ходих в Габрово в завода Коста Стоев за плат- там го произвеждаха. Казаха ,че парафинирането е част от технологичния процес. От дядо Мастика се научихме да попиваме плата с метанол и след това го палехме да изгори парафина. Става и във фурна за готвене ,ама е смрад.Плата трябва леко да започне да кафенее ,ама едвам да се вижда.
Инж.Веселин Драганов М.С.
-
mmfsr
- Мнения: 367
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Як-3 мащаб1/4
Тия машинки на Мултиплекс са железни. Те единствено удържаха на вибрациите на бензинов мотор.
Инж.Веселин Драганов М.С.
- Slav_s
- Site Admin
- Мнения: 603
- Регистриран: 28 ное 2016 14:54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Як-3 мащаб1/4
Уникален самолет, жалко че така стана 
Слави Чорбанов - София 0889290525
Balsa flies BETTER !
Balsa flies BETTER !
-
Fantasmos
Re: Як-3 мащаб1/4
Така като гледам на 2:35 - губиш равновесие и се облягаш на него ама защо да е причина това за краша не разбрах? Горе нищо не се вижда, само накрая от "дейба" става ясно, че е на трески?
-
Tasev
- Мнения: 1892
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Як-3 мащаб1/4
Добри, тук си като юноша бледен!
Колко години се събраха от тоя полет?
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
Tasev
- Мнения: 1892
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Як-3 мащаб1/4
Добри,тоя камуфлаж не е на "Нормандия-неман"? Или греша? На крилата нямаш звезди?

master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
- Марин
- Мнения: 478
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: Як-3 мащаб1/4
Добри, два въпроса:
- как определи ЦТ на модела;
- с какви отклонения на хор. кормило го подкара.
Въпросите ми са свързани с мои си разсъждения по друг модел и бих се радвал да споделиш.
- как определи ЦТ на модела;
- с какви отклонения на хор. кормило го подкара.
Въпросите ми са свързани с мои си разсъждения по друг модел и бих се радвал да споделиш.
- Марин
- Мнения: 478
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: Як-3 мащаб1/4
Благодаря за отговора!
Питам те, защото намерих онлайн калкулатор, в който се нанасят точните размери на крило и хор. стабилизатор с техните стреловидности, чупки и т.н., както и рамото м/у тях. Установих, че според тези сметки /а аз не знам какви са, формулите не ги виждам/ ЦТ идва по-назад по хордата отколкото, ако се смята само по геометрията на крилото. Те всъщност отчитат и влиянието на хор. оперение, явно. В забележката на калкулатора пише, че не вземат под внимание единствено носещата способност на корпуса, ако има такава /по-дебел корпус/.
Питам те, защото намерих онлайн калкулатор, в който се нанасят точните размери на крило и хор. стабилизатор с техните стреловидности, чупки и т.н., както и рамото м/у тях. Установих, че според тези сметки /а аз не знам какви са, формулите не ги виждам/ ЦТ идва по-назад по хордата отколкото, ако се смята само по геометрията на крилото. Те всъщност отчитат и влиянието на хор. оперение, явно. В забележката на калкулатора пише, че не вземат под внимание единствено носещата способност на корпуса, ако има такава /по-дебел корпус/.
-
Tasev
- Мнения: 1892
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Як-3 мащаб1/4
Добри?Защо се отказа от опцията ,прибираем опашен колесник?Тоя вариант,ще се управлява ли?Или ще е тип"пияно колело"?






master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта