Ретро
- S-LK
- Мнения: 597
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Ретро
Едно "ретро" двигателче
К-16 4,4 cm³, Дизел, Началото на 50-те е изработван масово в лабораториите на ДОСААФ, СССР Това е първият вариант - дифузора е отделен.
При вторият вариант дифузора се отлива заедно с картера.
Липсва контраболта, резервуара, иглата и шайбата на вала.
Вероятно ще пробваме да възстановим липсващите детайли.
К-16 4,4 cm³, Дизел, Началото на 50-те е изработван масово в лабораториите на ДОСААФ, СССР Това е първият вариант - дифузора е отделен.
При вторият вариант дифузора се отлива заедно с картера.
Липсва контраболта, резервуара, иглата и шайбата на вала.
Вероятно ще пробваме да възстановим липсващите детайли.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 597
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Ретро
Два интересни двигателя подарък от з.м.с.Асен Танев и м.с.Георги Кабаков:
Смята се от мнозина за най-добрия модел двигател, произведен в Германия през този период.
На табелката за десния е написано K-16 1948г.
На практика това е "КОНДОР" 4,4 cm³.
НАЙ-СТАРИЯТ ИЗВЕСТЕН БЪЛГАРСКИ КОМПРЕСИОНЕН АВИОМОДЕЛЕН ДВИГАТЕЛ!
Конструкцията е взаимствана от К-16, но има изменения по цилиндъра и главата.
По спомен на з.м.с.Любомир Дърев в гр.Михайловград(Монтана) е имало авиоремонтна работилница.
В нея през 1952г. е произведено неизвестно количество.
Левият двигател е Eisfeld 1937-1939 German.Смята се от мнозина за най-добрия модел двигател, произведен в Германия през този период.
На табелката за десния е написано K-16 1948г.
На практика това е "КОНДОР" 4,4 cm³.
НАЙ-СТАРИЯТ ИЗВЕСТЕН БЪЛГАРСКИ КОМПРЕСИОНЕН АВИОМОДЕЛЕН ДВИГАТЕЛ!
Конструкцията е взаимствана от К-16, но има изменения по цилиндъра и главата.
По спомен на з.м.с.Любомир Дърев в гр.Михайловград(Монтана) е имало авиоремонтна работилница.
В нея през 1952г. е произведено неизвестно количество.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 597
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Ретро
М.с.Добри Грабчев ме зарадва с този уникат:
Изключително рядък и ценен модел!
За мен е още по-ценно, че двигателя има собственна история,
използван е от Добри успешно и е съхранен до наши дни.
Единственото, което се наложи да направя е да сменя свеща.
На снимката е с оригинална "стъклена" свещ.
Благодаря от сърце на Добри за двигателя!
Carl Zeiss Jena 10 CCM, Glow Engine, Red head, marked with number 63, DDRИзключително рядък и ценен модел!
За мен е още по-ценно, че двигателя има собственна история,
използван е от Добри успешно и е съхранен до наши дни.
Единственото, което се наложи да направя е да сменя свеща.
На снимката е с оригинална "стъклена" свещ.
Благодаря от сърце на Добри за двигателя!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
-
- Мнения: 527
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Ретро
download/file.php?mode=view&id=2237 OPS-60 R.I.R.E. 8bolt 1970 Super Tigre C-35 1961
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от mmfsr на 29 апр 2019 14:07, променено общо 1 път.
Инж.Веселин Драганов М.С.
-
- Мнения: 527
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Ретро
download/file.php?mode=view&id=2241 Super Tigre G21-29 ABC RV 1970
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от mmfsr на 29 апр 2019 14:08, променено общо 1 път.
Инж.Веселин Драганов М.С.
-
- Мнения: 527
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Ретро
Здравейте.Стана тя една -нахвърлях снимки и бе з коментар,но ми е трудно с тия качвания.Това са ретро моторите ми от едно време .Повечето са от 70-те.Ще ги опиша тук ,макар ,че е коректно под снимките. ОПС-60 R.I.R.E модел 70г.Специфичното е ,че са 8 болта на главата.Мотора е бил на ЗМС Мастицки и е ползван през 1973-74г За скоростен модел Ф1 15(това по мои спомени) .Мисля имам и снимка на модела.Другия Г21-29 абц рв.Първия резо мотор на Тигър в класа 5 куб.Произведен 1970г. С дълга история е мотора от евро и световни участия и медали.Друг-C35. Акробатичен мотор с черна двойка. Кубатура 5.6 куб. Клапата за дроселиране на газовете е за него и други модификации на 5 куб.Модел 1961г. Интересното е ,че не е пластина ,а въртящ се барабан-производство на Супер Тигър. И накрая ,май не съм го качил -Цайс 1 куб с водна риза.
Последна промяна от mmfsr на 24 апр 2019 15:32, променено общо 1 път.
Инж.Веселин Драганов М.С.
-
- Мнения: 527
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Ретро
download/file.php?mode=view&id=2246 Jena 1 cc 1970
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от mmfsr на 29 апр 2019 14:09, променено общо 1 път.
Инж.Веселин Драганов М.С.
- S-LK
- Мнения: 597
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Ретро
При посещението в музея м.с.Седеф Дончев направи този подарък:
Rossi R15 2,5cc FI Speed engine (Risonanza), ABC NIB, Papers, Itally, 1980.Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
-
- Мнения: 527
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Ретро
Повечето устройства за регулиране на оборотите бяха с клапа. Това наистина съм го виждал рядко.Подарък ми е от известния в миналото корабо моделист от Плевен Генади Бенковски или по известен като Ганди(лека му пръст).Скоро и мотора му ОПС-40 отиде при моделист.Много е интересно как работи. Ползвах го на самолет.Регулира добре в диапазона средни -високи.Под средните мотора започва да работи особенно. Ниските са почти невъзможни както сега.Започва да връща изгорелите газове в картера и от дифузора от време на време плюе пушек.
Инж.Веселин Драганов М.С.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта