Страница 9 от 34

Re: Ретро

Публикувано: 13 апр 2019 13:32
от S-LK
Едно "ретро" двигателче :)
К-16 4,4 cm³, Дизел, Началото на 50-те е изработван масово в лабораториите на ДОСААФ, СССР
K-16.jpg
Това е първият вариант - дифузора е отделен.
При вторият вариант дифузора се отлива заедно с картера.
Липсва контраболта, резервуара, иглата и шайбата на вала.
Вероятно ще пробваме да възстановим липсващите детайли.

Re: Ретро

Публикувано: 15 апр 2019 14:56
от S-LK
Два интересни двигателя подарък от з.м.с.Асен Танев и м.с.Георги Кабаков:
EISFELD 1939 - K16 1948.jpg
Левият двигател е Eisfeld 1937-1939 German.
Смята се от мнозина за най-добрия модел двигател, произведен в Германия през този период.
На табелката за десния е написано K-16 1948г.
На практика това е "КОНДОР" 4,4 cm³.
НАЙ-СТАРИЯТ ИЗВЕСТЕН БЪЛГАРСКИ КОМПРЕСИОНЕН АВИОМОДЕЛЕН ДВИГАТЕЛ!
Конструкцията е взаимствана от К-16, но има изменения по цилиндъра и главата.
По спомен на з.м.с.Любомир Дърев в гр.Михайловград(Монтана) е имало авиоремонтна работилница.
В нея през 1952г. е произведено неизвестно количество.

Re: Ретро

Публикувано: 22 апр 2019 18:12
от S-LK
М.с.Добри Грабчев ме зарадва с този уникат:
10cc JENA 1963.jpg
Carl Zeiss Jena 10 CCM, Glow Engine, Red head, marked with number 63, DDR
Изключително рядък и ценен модел!
За мен е още по-ценно, че двигателя има собственна история,
използван е от Добри успешно и е съхранен до наши дни.
Единственото, което се наложи да направя е да сменя свеща.
На снимката е с оригинална "стъклена" свещ.
Благодаря от сърце на Добри за двигателя!

Re: Ретро

Публикувано: 24 апр 2019 13:10
от mmfsr

Re: Ретро

Публикувано: 24 апр 2019 13:18
от mmfsr
download/file.php?mode=view&id=2237 OPS-60 R.I.R.E. 8bolt 1970 Super Tigre C-35 1961

Re: Ретро

Публикувано: 24 апр 2019 13:21
от mmfsr
download/file.php?mode=view&id=2241 Super Tigre G21-29 ABC RV 1970

Re: Ретро

Публикувано: 24 апр 2019 13:41
от mmfsr
Здравейте.Стана тя една -нахвърлях снимки и бе з коментар,но ми е трудно с тия качвания.Това са ретро моторите ми от едно време .Повечето са от 70-те.Ще ги опиша тук ,макар ,че е коректно под снимките. ОПС-60 R.I.R.E модел 70г.Специфичното е ,че са 8 болта на главата.Мотора е бил на ЗМС Мастицки и е ползван през 1973-74г За скоростен модел Ф1 15(това по мои спомени) .Мисля имам и снимка на модела.Другия Г21-29 абц рв.Първия резо мотор на Тигър в класа 5 куб.Произведен 1970г. С дълга история е мотора от евро и световни участия и медали.Друг-C35. Акробатичен мотор с черна двойка. Кубатура 5.6 куб. Клапата за дроселиране на газовете е за него и други модификации на 5 куб.Модел 1961г. Интересното е ,че не е пластина ,а въртящ се барабан-производство на Супер Тигър. И накрая ,май не съм го качил -Цайс 1 куб с водна риза.

Re: Ретро

Публикувано: 24 апр 2019 13:43
от mmfsr

Re: Ретро

Публикувано: 25 апр 2019 19:56
от S-LK
При посещението в музея м.с.Седеф Дончев направи този подарък:
Rossi 15 Risonanza.jpg
Rossi R15 2,5cc FI Speed engine (Risonanza), ABC NIB, Papers, Itally, 1980.

Re: Ретро

Публикувано: 26 апр 2019 19:51
от mmfsr
Повечето устройства за регулиране на оборотите бяха с клапа. Това наистина съм го виждал рядко.Подарък ми е от известния в миналото корабо моделист от Плевен Генади Бенковски или по известен като Ганди(лека му пръст).Скоро и мотора му ОПС-40 отиде при моделист.Много е интересно как работи. Ползвах го на самолет.Регулира добре в диапазона средни -високи.Под средните мотора започва да работи особенно. Ниските са почти невъзможни както сега.Започва да връща изгорелите газове в картера и от дифузора от време на време плюе пушек.