Ретро

Тук драги, можете да се фукате с моделите си
Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 578
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Ретро

Мнение от S-LK » 13 апр 2019 13:32

Едно "ретро" двигателче :)
К-16 4,4 cm³, Дизел, Началото на 50-те е изработван масово в лабораториите на ДОСААФ, СССР
K-16.jpg
Това е първият вариант - дифузора е отделен.
При вторият вариант дифузора се отлива заедно с картера.
Липсва контраболта, резервуара, иглата и шайбата на вала.
Вероятно ще пробваме да възстановим липсващите детайли.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 578
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Ретро

Мнение от S-LK » 15 апр 2019 14:56

Два интересни двигателя подарък от з.м.с.Асен Танев и м.с.Георги Кабаков:
EISFELD 1939 - K16 1948.jpg
Левият двигател е Eisfeld 1937-1939 German.
Смята се от мнозина за най-добрия модел двигател, произведен в Германия през този период.
На табелката за десния е написано K-16 1948г.
На практика това е "КОНДОР" 4,4 cm³.
НАЙ-СТАРИЯТ ИЗВЕСТЕН БЪЛГАРСКИ КОМПРЕСИОНЕН АВИОМОДЕЛЕН ДВИГАТЕЛ!
Конструкцията е взаимствана от К-16, но има изменения по цилиндъра и главата.
По спомен на з.м.с.Любомир Дърев в гр.Михайловград(Монтана) е имало авиоремонтна работилница.
В нея през 1952г. е произведено неизвестно количество.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 578
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Ретро

Мнение от S-LK » 22 апр 2019 18:12

М.с.Добри Грабчев ме зарадва с този уникат:
10cc JENA 1963.jpg
Carl Zeiss Jena 10 CCM, Glow Engine, Red head, marked with number 63, DDR
Изключително рядък и ценен модел!
За мен е още по-ценно, че двигателя има собственна история,
използван е от Добри успешно и е съхранен до наши дни.
Единственото, което се наложи да направя е да сменя свеща.
На снимката е с оригинална "стъклена" свещ.
Благодаря от сърце на Добри за двигателя!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов

mmfsr
Мнения: 524
Регистриран: 24 апр 2019 09:48

Re: Ретро

Мнение от mmfsr » 24 апр 2019 13:10

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Инж.Веселин Драганов М.С.

mmfsr
Мнения: 524
Регистриран: 24 апр 2019 09:48

Re: Ретро

Мнение от mmfsr » 24 апр 2019 13:18

download/file.php?mode=view&id=2237 OPS-60 R.I.R.E. 8bolt 1970 Super Tigre C-35 1961
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от mmfsr на 29 апр 2019 14:07, променено общо 1 път.
Инж.Веселин Драганов М.С.

mmfsr
Мнения: 524
Регистриран: 24 апр 2019 09:48

Re: Ретро

Мнение от mmfsr » 24 апр 2019 13:21

download/file.php?mode=view&id=2241 Super Tigre G21-29 ABC RV 1970
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от mmfsr на 29 апр 2019 14:08, променено общо 1 път.
Инж.Веселин Драганов М.С.

mmfsr
Мнения: 524
Регистриран: 24 апр 2019 09:48

Re: Ретро

Мнение от mmfsr » 24 апр 2019 13:41

Здравейте.Стана тя една -нахвърлях снимки и бе з коментар,но ми е трудно с тия качвания.Това са ретро моторите ми от едно време .Повечето са от 70-те.Ще ги опиша тук ,макар ,че е коректно под снимките. ОПС-60 R.I.R.E модел 70г.Специфичното е ,че са 8 болта на главата.Мотора е бил на ЗМС Мастицки и е ползван през 1973-74г За скоростен модел Ф1 15(това по мои спомени) .Мисля имам и снимка на модела.Другия Г21-29 абц рв.Първия резо мотор на Тигър в класа 5 куб.Произведен 1970г. С дълга история е мотора от евро и световни участия и медали.Друг-C35. Акробатичен мотор с черна двойка. Кубатура 5.6 куб. Клапата за дроселиране на газовете е за него и други модификации на 5 куб.Модел 1961г. Интересното е ,че не е пластина ,а въртящ се барабан-производство на Супер Тигър. И накрая ,май не съм го качил -Цайс 1 куб с водна риза.
Последна промяна от mmfsr на 24 апр 2019 15:32, променено общо 1 път.
Инж.Веселин Драганов М.С.

mmfsr
Мнения: 524
Регистриран: 24 апр 2019 09:48

Re: Ретро

Мнение от mmfsr » 24 апр 2019 13:43

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от mmfsr на 29 апр 2019 14:09, променено общо 1 път.
Инж.Веселин Драганов М.С.

Потребителски аватар
S-LK
Мнения: 578
Регистриран: 27 фев 2019 17:56
Местоположение: гр. Сопот
Контакти:

Re: Ретро

Мнение от S-LK » 25 апр 2019 19:56

При посещението в музея м.с.Седеф Дончев направи този подарък:
Rossi 15 Risonanza.jpg
Rossi R15 2,5cc FI Speed engine (Risonanza), ABC NIB, Papers, Itally, 1980.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов

mmfsr
Мнения: 524
Регистриран: 24 апр 2019 09:48

Re: Ретро

Мнение от mmfsr » 26 апр 2019 19:51

Повечето устройства за регулиране на оборотите бяха с клапа. Това наистина съм го виждал рядко.Подарък ми е от известния в миналото корабо моделист от Плевен Генади Бенковски или по известен като Ганди(лека му пръст).Скоро и мотора му ОПС-40 отиде при моделист.Много е интересно как работи. Ползвах го на самолет.Регулира добре в диапазона средни -високи.Под средните мотора започва да работи особенно. Ниските са почти невъзможни както сега.Започва да връща изгорелите газове в картера и от дифузора от време на време плюе пушек.
Инж.Веселин Драганов М.С.


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта