Нещо интересно
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Нещо интересно
Вече съжалявам, че се меся в темата защото решението и направията са на Веселин.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 527
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: Нещо интересно
Добри,дискусия правим. Всеки си има мнение и това е хубаво. Относно запалванията ,те се използват според модела. Какви ли експерименти не правих,но се върнах на заводското.Всичко е според оборотите на мотора . До 10000 всяко запалване ,дори и китайско от градинска техника няма проблеми. И накрая всичко е компромис ,надежност тегло,обороти.Бих предпочел заводските запалвания,а за да горят си има и причина. Хлабината между запалването (най простите) и маховика е функция на оборотите и достига дори 1.3 мм.Добри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 11:46Вече съжалявам, че се меся в темата защото решението и направията са на Веселин.
Ще попитам някой пазарувал ли е от Бангото,но чешкия склад скоро. Дали е сигурен и как са таксите в БГ.
Инж.Веселин Драганов М.С.
-
- Мнения: 1851
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Нещо интересно
по едно време и аз си мислех за хибрид коптер ,ама девегето да е с витло за основна тяга ........и 4 ел.мотора само за стабилизация..
като ей туй
като ей туй
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Нещо интересно
Харесва ми и на мен.Всъщност всички, ракети и големи машини имат основни двигатели а управлението е с кормила или малки двигатели.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 1851
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Нещо интересно
Добри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 17:06Харесва ми и на мен.Всъщност всички, ракети и големи машини имат основни двигатели а управлението е с кормила или малки двигатели.
а ако е с две двг-та един под друг,за компенсиране на реактивния момент, на управляващите мотори ще им е още по-леко.....и консумацията на ток значително ще падне....или едно двг , но с редуктор за съосни витла
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
- Марин
- Мнения: 930
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: Нещо интересно
Май по-добре ще е механика на Камов и всичко си идва на мястотобачо илия депрона написа: ↑04 окт 2021 17:29а ако е с две двг-та един под друг,за компенсиране на реактивния момент, на управляващите мотори ще им е още по-леко.....и консумацията на ток значително ще падне....или едно двг , но с редуктор за съосни витла
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Нещо интересно
Има и по елементарен вариант, с направляващи лопатки зад витлото примерно 8-12 броя които са по периферията на кръга.Могат да са управляеми, може и да не са.Така се избягва второ витло тоест коаксиално.
Това в момента го прави мой приятел който произвежда двигателни системи, седалки ивсичко за парапланери.
В случая на клипа двата мотора са под ъгъл за компенсация на реактивния момент.Но този ъгъл трябва да е управляем и вързан към газта на ДВГ или ако не е на контролера да му се е@ва майката.
Защо трябва да е просто, когато може да е сложно!
Това в момента го прави мой приятел който произвежда двигателни системи, седалки ивсичко за парапланери.
В случая на клипа двата мотора са под ъгъл за компенсация на реактивния момент.Но този ъгъл трябва да е управляем и вързан към газта на ДВГ или ако не е на контролера да му се е@ва майката.
Защо трябва да е просто, когато може да е сложно!
Добри Грабчев
-
- Мнения: 1851
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Нещо интересно
това не го разбрахДобри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 18:24Има и по елементарен вариант, с направляващи лопатки зад витлото примерно 8-12 броя които са по периферията на кръга
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Нещо интересно
Потока зад витлото е винтов.бачо илия депрона написа: ↑04 окт 2021 18:50това не го разбрахДобри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 18:24Има и по елементарен вариант, с направляващи лопатки зад витлото примерно 8-12 броя които са по периферията на кръга
Реактивният момент може да се компенсира по някоко начина...При хеликоптерите е с опашно витло или коаксиални или с два изнесени ротора...
В случая зад витлото има направляващи които "изправят потока"или го завъртат в обратна посока и така се получава нулев въртящ момент или намален.При самолетите се компенсира с елероните или ъгъл настани на мотора, ако модела е с диедър...Така едната половина на крилото се оказва малко по -напред и съответно с по- голям ъгъл.
Това може да се получи и чрез вертикалния стабилизатор като се направи несиметричен профил или с малък ъгъл/почти незабелижим/.Направил съм го при Як-3 вместо ъгъл настрани на мотора.
ПП много по-лесно е да се контролира това с вертикалното кормило, вместо да се променя ъгъла на мотора.
Това за модели с диедър.
При Ф3А тенденцията е контра въртящи се витла.Ама е за баровци!
https://f3abg.com/brenner-v4-contra-kit
Добри Грабчев
-
- Мнения: 1851
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Нещо интересно
Добри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 19:12бачо илия депрона написа: ↑04 окт 2021 18:50това за самолетите го знам- ама как лопати, наредени по периферията на кръга ще завъртят потока наобратно- не го разбрах....ако са наредени диаметрално в кръга и наклонени- става....ама по периферията-не ми е ясноДобри Грабчев написа: ↑04 окт 2021 18:24Има и по елементарен вариант, с направляващи лопатки зад витлото примерно 8-12 броя които са по периферията на кръга
В случая зад витлото има направляващи които "изправят потока"или го завъртат в обратна посока и така се получава нулев въртящ момент или намален.При самолетите се компенсира с елероните или ъгъл настани на мотора, ако модела е с диедър...Така едната половина на крилото се оказва малко по -напред и съответно с по- голям ъгъл.
Това може да се получи и чрез вертикалния стабилизатор като се направи несиметричен профил или с малък ъгъл/почти незабелижим/.Направил съм го при Як-3 вместо ъгъл настрани на мотора.
ПП много по-лесно е да се контролира това с вертикалното кормило, вместо да се променя ъгъла на мотора.
Това за модели с диедър.
При Ф3А тенденцията е контра въртящи се витла.Ама е за баровци!
https://f3abg.com/brenner-v4-contra-kit
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта