ТЪП ВЪПРОС
-
- Мнения: 1857
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
ТЪП ВЪПРОС
Моля, някой да ми обясни,какви са предимствата на симетричния/капковиден/ профил, пред плоския- който също е симетричен, но не е капковиден, а депронаджийски!!!.....и при двата, подемната сила се постига според трети закон на НЮТОН
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
- Марин
- Мнения: 930
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: ТЪП ВЪПРОС
плюс характеристики при различни скорости и ъгли на атака, подемна сила, преместване на центъра на налягане и какво ли още не, то си е цяла наука...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- Мнения: 1857
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: ТЪП ВЪПРОС
Благодаря!!.....това, че капката е с най-малко челно съпротивление, го знаем...........мисълта ми беше за предимствата при моделите ни....където челното съпротивление не е кой знае колко голямо при плосък профил на крилото....правил съм и двата профила и никога не съм виждал особена разлика във въздуха
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: ТЪП ВЪПРОС
Обяснеието...https://vgolitsyno.ru/bg/profili-krylev ... eskie-har/бачо илия депрона написа: ↑05 яну 2021 08:13Благодаря!!.....това, че капката е с най-малко челно съпротивление, го знаем...........мисълта ми беше за предимствата при моделите ни....където челното съпротивление не е кой знае колко голямо при плосък профил на крилото....правил съм и двата профила и никога не съм виждал особена разлика във въздуха
Опростени профили
В някои случаи, най-често поради структурни причини, те опростяват контурите на профила до примитивен, когато неговите генератори са прави линии. Понякога - те са оправдани, в други случаи - не. За по-голяма яснота даваме един пример за такива случаи.
През последните няколко години се появи нов клас модели самолети - F3AI (аз тук от Indoor - на закрито) на закрито пилотаж. Самолетите от този клас имат много малък товар на крилото и летят при изключително ниски числа на Рейнолдс. Много от тях имат крило под формата на тънка права плоча от декор с въглеродни водещи и задни краища. Такъв профил има малка стойност от максимално Su. За изключително малки натоварвания на крилото обаче това не е важно. Разрушителните характеристики на профила също са ужасни. Полетът на самолета прилича повече на стрекоза, отколкото на щъркел. Въпреки това, такива самолети показват много високо ниво на 3D полет. Това е пример за обосновано опростяване.
Добри Грабчев
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта