Страница 4 от 6

Re: От нищо нещо.

Публикувано: 06 яну 2021 19:24
от Добри Грабчев
бачо илия депрона написа:
06 яну 2021 17:40
само ми кажи какво серво ми трябва за въртене на крилата
Аз ползвах мултиплекс на 180 гр. бавни от порядъка на 15 кг/см.
Имах две и ги сложих на колеснците на Яка...
В крилата под фолиото има проходи за кабели през карбоновите тръби/не са купешки сам си ги навивах карбон кевлар/.
През тръбите минаваха захранващите кабели до контролерите и моторите и още управляващите и за сервата на елероните
Горе на тялото това дураловото е ЦТ когато е самолет30%, а за вертикални крила е 50%, тъй като моторите като се вдигнат изместват ЦТ назад...
Моторите...Остана един.С него карам електропланера.Другия на приятел. :)
Една репоръка... Понеже много жици се размотават и то дебели...мислех да го правя...всеки мотор с акумулатор и контролер до него.Тогава само командни кабелчета ще минават през тръбите.
Ама ти си решаваш.Творческа личност си!

Re: От нищо нещо.

Публикувано: 20 фев 2021 22:42
от Добри Грабчев
И правиш ли нещо по модела? Може да стане летящ модел без екстри.Буташ му мотор с перка отпред или отзад и става с малко подобрения.Може и летящо крило...

Re: От нищо нещо.

Публикувано: 21 фев 2021 08:17
от бачо илия депрона
Добри Грабчев написа:
20 фев 2021 22:42
И правиш ли нещо по модела? Може да стане летящ модел без екстри.Буташ му мотор с перка отпред или отзад и става с малко подобрения.Може и летящо крило...
Е, идеята е да ползвам някак въртящите крила....но има няколко проблема
1. Ако е с два мотора, стабилизацията в режим коптер трябва да става с клапите на крилото и с моторите.....с клапите стабилизиране напред, назад и завъртане по вертикалната ос , с моторите - наклон ляво, дясно.....но при преход в режим самолет, командите на клапите и моторите трябва напълно да се променят - при коптер клапите са ''хоризонтално и вертикално'', а при самолет трябва да станат ''елерони''....моторите от ''елерони'', трябва да станат ''вертикално''
2. Ако е с три мотора, трябва центъра в режим коптер да е на повече от 50%....за да се натовари и задния мотор......тогава опитно трябва да открия, колко да са изнесени предните мотори от крилото, така, че при режим самолет те да натежат достатъчно напред и центъра да дойде на 30%..... при този режим, задния мотор трябва да се изключи, а предните от ''елерон'' да се прехвърлят на ''вертикално''.....освен това, клапите на крилото в режим коптер трябва да са ''вертикално', а в режим самолет- ''елерони''......изобщо много заигравка с контролера.........засега съм се спрял на КК2.1 със Open aero VTOL , който може да прави такива трнсформации....но не съм го разучил още напълно.....заради пустия му ханглийски :D :D :D

Re: От нищо нещо.

Публикувано: 21 фев 2021 12:01
от Добри Грабчев
бачо илия депрона написа:
21 фев 2021 08:17
Добри Грабчев написа:
20 фев 2021 22:42
И правиш ли нещо по модела? Може да стане летящ модел без екстри.Буташ му мотор с перка отпред или отзад и става с малко подобрения.Може и летящо крило...
Е, идеята е да ползвам някак въртящите крила....но има няколко проблема
1. Ако е с два мотора, стабилизацията в режим коптер трябва да става с клапите на крилото и с моторите.....с клапите стабилизиране напред, назад и завъртане по вертикалната ос , с моторите - наклон ляво, дясно.....но при преход в режим самолет, командите на клапите и моторите трябва напълно да се променят - при коптер клапите са ''хоризонтално и вертикално'', а при самолет трябва да станат ''елерони''....моторите от ''елерони'', трябва да станат ''вертикално''
2. Ако е с три мотора, трябва центъра в режим коптер да е на повече от 50%....за да се натовари и задния мотор......тогава опитно трябва да открия, колко да са изнесени предните мотори от крилото, така, че при режим самолет те да натежат достатъчно напред и центъра да дойде на 30%..... при този режим, задния мотор трябва да се изключи, а предните от ''елерон'' да се прехвърлят на ''вертикално''.....освен това, клапите на крилото в режим коптер трябва да са ''вертикално', а в режим самолет- ''елерони''......изобщо много заигравка с контролера.........засега съм се спрял на КК2.1 със Open aero VTOL , който може да прави такива трнсформации....но не съм го разучил още напълно.....заради пустия му ханглийски :D :D :D
Всичко е така, НО беше предвиден за двукоптер!Става много трудно защото и хоризонталния стабилизатор пречи при вертикано изкачване и спущане.Явно трябва витло в опашката/трикоптер/, а елероните да се фиксират и да не се използват.

Не виждам да ползва елерони.И хоризонталното го е миксирал с крилото.

Re: От нищо нещо.

Публикувано: 21 фев 2021 16:49
от бачо илия депрона
Добри Грабчев написа:
21 фев 2021 12:01

Не виждам да ползва елерони.И хоризонталното го е миксирал с крилото.
задължително ползва елероните при коптерен режим- с тях стабилизира въртене по вертикалната ос....не е като класически трикоптер- да клати задния мотор вляво, вдясно

Ей тоя успява да го зависне...без заден мотор.....ама витлата му са с автомати от хели


Re: От нищо нещо.

Публикувано: 21 фев 2021 17:18
от бачо илия депрона
Най-интересно, че китайците са направили такава конфигурация, дори и като играчка


Re: От нищо нещо.

Публикувано: 21 фев 2021 17:23
от Добри Грабчев
бачо илия депрона написа:
21 фев 2021 16:49
Добри Грабчев написа:
21 фев 2021 12:01

Не виждам да ползва елерони.И хоризонталното го е миксирал с крилото.
задължително ползва елероните при коптерен режим- с тях стабилизира въртене по вертикалната ос....не е като класически трикоптер- да клати задния мотор вляво, вдясно
Не виждам да ги ползва.Въртене по вертикалната ос може да го прави с моторите.Не случайно са по два на крило.Ако са с ляво и дясно въртене номера се получава.Ускорява левите за сметка на десните и се завърта на дясно от реактивния момент.Така тягата не се променя...Всъщност това е ЧЕТИРИКОПТЕР, но не по диагонал разположени а на една линия.Петия в опашката служи за да повдига или спуща опашката...
За ЦТ...когато крилото е вертикално ЦТ е назад.Тръгне ли напред като самолет, ЦТ се измества напред тъй като моторите са с тегло и изнесени пред крилото.
Така, че елерони едва ли ще трябват при висене и като самолет...Може постоянен микс с моторите взаимно да се подпомагат и без да се превключват режими.Явно с два мотора,трудно ще стане!

Re: От нищо нещо.

Публикувано: 21 фев 2021 17:44
от Добри Грабчев
бачо илия депрона написа:
21 фев 2021 16:49
Добри Грабчев написа:
21 фев 2021 12:01

Не виждам да ползва елерони.И хоризонталното го е миксирал с крилото.
задължително ползва елероните при коптерен режим- с тях стабилизира въртене по вертикалната ос....не е като класически трикоптер- да клати задния мотор вляво, вдясно

Ей тоя успява да го зависне...без заден мотор.....ама витлата му са с автомати от хели

То и аз така го започнах, но жироскопи и без превключване на режим няма как.И къде трябва да е жироскопа на крилото или тялото и колко ще са???
Нали прави такава чудесия?
Адаша отдавна ги прави тия чудесии.
viewtopic.php?f=17&t=3550

Re: От нищо нещо.

Публикувано: 21 фев 2021 18:33
от бачо илия депрона
Добри Грабчев написа:
21 фев 2021 17:44

Адаша отдавна ги прави тия чудесии.
viewtopic.php?f=17&t=3550
Адаша ти никога не правил нещо такова....той прави комбинация от четирикоптер и самолет....досега не е правил коптер, който да се превръща в самолет

Re: От нищо нещо.

Публикувано: 21 фев 2021 19:12
от Добри Грабчев
бачо илия депрона написа:
21 фев 2021 18:33
Добри Грабчев написа:
21 фев 2021 17:44

Адаша отдавна ги прави тия чудесии.
viewtopic.php?f=17&t=3550
Адаша ти никога не правил нещо такова....той прави комбинация от четирикоптер и самолет....досега не е правил коптер, който да се превръща в самолет
Илия, да не коментираме други хора.Все пак прави дронове а и реактивни двигатели...Бях му учител известно време но ме изпревари и е доста напред...
А тия висящите дето после се правят на самолети доказаха едно...ниска ефективност като товароподемност и скорост...И всичко това е заради ниското КПД на витлото.Аз харесвам природните дадености.Какъв му е проблема на пилето да излети и кацне?Някой ползвал ли е тази екстра при модел?Просто да отскочи и излети?Или да виси на цвят като колибри?