Страница 3 от 4

Re: Ретро модели,тяхната история и реставрация

Публикувано: 14 окт 2020 13:48
от Tasev
IMG-6791e00454cf0d718b85a46ba09966b1-V.jpg
IMG-c7cc158e75351a94c5c4ef8d6013ac65-V.jpg
IMG-b32e50a708448b6e248cc33cdbb830e5-V.jpg
IMG-756d82316664afaad360bb63f90a04a1-V.jpg

Re: Ретро модели,тяхната история и реставрация

Публикувано: 14 окт 2020 16:21
от Добри Грабчев
Удължаване на вала,стартер или редуктор?

Re: Ретро модели,тяхната история и реставрация

Публикувано: 14 окт 2020 18:28
от Добри Грабчев
Редуктор си е но трябва и витло с ляво въртене...А защо е нужно е друг въпрос за малък модел...Явно се търсят проблеми!

Re: Ретро модели,тяхната история и реставрация

Публикувано: 14 окт 2020 21:31
от Тодор Попов
Мотора си е оригинален редукторен -Вебра.Беше изчезнал отдавна,но успях да го намеря в София,и си дойде пак в модела дето е бил.Концепцията не я знам и аз защо е направено с такъв мотор.Вероятно заради центровката ,и най вече за да може да върти трилопатно стендово витло...знам ли....Редукторни мотори са екзотика,и не знам в авиомоделизма дали се ползват още.Руснаците ги ползват със сигурност...Както и да е.Смених му гилзата(ризата на цилиндъра )с нова,също така всички лагери в мотора и редуктора,както и "L"образния сегмент.Какво ли не са правили хората навремето...

Re: Ретро модели,тяхната история и реставрация

Публикувано: 14 окт 2020 22:06
от Добри Грабчев
То Вебрите по тия времена си бяха с резонанси!
11-13000 оборота в минута...Моделите с разпереност 1600мм си бяха точно...
Не разбирам защо е необходим редуктор?
Трябва витло с по-голям диаметър и стъпка и съответно въртящият момент е по-голям!
За голям модел може но за този си е.........

Re: Ретро модели,тяхната история и реставрация

Публикувано: 15 окт 2020 08:18
от Tasev
И още нещо от хангара!😁😆🤔😎
IMG-a72d8ed93066a63be622285b7598aad9-V.jpg
IMG-6ab7f72f1808b22906cc257ba4c5267b-V.jpg
IMG-62bdd69536c0bc19b1fea9a1a84df48b-V.jpg
IMG-607c58ed2e5b1ef4751a5d989300188b-V.jpg
Тошко ще разкаже каква е историята на тоя модел.Същия съм го правил за кордово копие.По чертеж от "Млад конструктор".С двигател "Ритъм".Уникален дизелов мотор!Палеше и на обратно!Същия се слагаше и на авто модел.От един пакетиран набор от СССР.Продаваше се в мягазините "Млад техник".😉😆😁😎

Re: Ретро модели,тяхната история и реставрация

Публикувано: 15 окт 2020 10:02
от Марин
ЛА-7

Re: Ретро модели,тяхната история и реставрация

Публикувано: 15 окт 2020 11:48
от Тодор Попов
Да.Ла-7 в мащаб 1:12.Кордово копие.Правихме го заедно с баща ми през 1987.Отне доста време заради липсата на балса.Намерих от някъде едни пакетирани модели и взех пластините от тях.Ползваше се всичко до троха.И пак не достигна материал.Тогава моя учител по трудово обучение в Тетевен ,ми даде няколко пластини и едно плътно парче за да направя масления радиатор..Стойките на колесника са с амортизатори,а колесника е също мащабен.Двигателя е Супер Тигър G20-15 .Чертежа е от списание "Млад Конструктор"

Re: Ретро модели,тяхната история и реставрация

Публикувано: 15 окт 2020 20:01
от Tasev
И още от хангара!😁😆😎
IMG-8eb8316668b8b11c3314d2e9b699ad32-V.jpg
IMG-2348be63271e1bdfa7d04d4e611aec95-V.jpg

Re: Ретро модели,тяхната история и реставрация

Публикувано: 15 окт 2020 20:39
от Добри Грабчев
Ехаааа Тодоре, много ми харесва това което си съхранил!