с Пулс-Джет на края на лопатите изобщо няма нужда от втори съосен ротор
двигателите в края на лопатите не са пулсови ,а правоточни....нужно е първоначално развъртане на ротора,за да запалят двигателите
тази концепция е пробвана отдавна, но така и не се наложи
Аз искам едно такова Жалко, че е толкова сложна механиката и човек не може сам да я изработи! А управлението е детска игра...
ето ти нешо по-простичко - без автомати , с фиксирана стъпка...накланяш роторите барабар с мотора
тарикатлъка тука е, че японеца измислил как да прменя оборотите на роторите ,за да се завърта по вертикалната ос,без да променя стъпката им
Re: Как лети Вертолетът
Публикувано: 27 яну 2020 15:43
от Добри Грабчев
Има няколко начина когато СТЪПКАТА Е ФИКСИРАНА:
-с два двигателя, изменение на оборотите.
-с управляващи плоскости изнесени настрани/назад/.
-с диференциал и задържане/спирачка на всеки изходящ вал/, както при колите.Забавяш едното, другото се ускорява...
А това дето виси на ченгела/пилота/, той се избутва на тук на там за да измести ЦТ настрани от вала...
За правопоточните двигатели в края на лопатите, доста проблемите.
Първо две лопати на хелито.Ако са 5-6 трябват на всяка лопата.
Второ...центробежната сила нараства многократно а това води до много по-утежнена роторна глава.
Трето...Цикличното изменение на стъпката, много по-здрави и съответно тежки лопати.
Най-важното е мнократното увеличаване на жироскопичния момент.Витлото се превръща в огромен маховик който трудно се управлява аеродинамически.
И още доста неприятни резонансни явления.
Винаги съм се чудил що за същество е човека?Защо търси най-сложния начин да се самоубие!?
За Триене
Публикувано: 27 яну 2020 16:16
от Hrischo
За Триене.
Re: Как лети Вертолетът
Публикувано: 27 яну 2020 17:44
от Добри Грабчев
Пулсиращ двигател съм правил на младини.Проблема там са клапите които пропущат горивната смес и се затварят при изгарянето...Много тънки и леки трябва да са и лесно се изкривяват от високата температура... на всеки старт нова клапа!!!Има и вариант без клапани с два обема, като втория служи за "тапа" когато в първия се извършва горене...
Подобен е принципа на духалките с които обезпаразитяват тревни площи.
На времето имаше кордови модели с пулсиращи двигатели, но ги забраниха заради високите скорости и опасността за състезатели и публика!То си е бомба и то червена с резервоар гориво! Звука на картечница отделно!;)
Има няколко начина когато СТЪПКАТА Е ФИКСИРАНА:
-с два двигателя, изменение на оборотите.
-с управляващи плоскости изнесени настрани/назад/.
-с диференциал и задържане/спирачка на всеки изходящ вал/, както при колите.Забавяш едното, другото се ускорява...
А това дето виси на ченгела/пилота/, той се избутва на тук на там за да измести ЦТ настрани от вала...
най- интересното е , че японеца не е използвал нито един от посочените от тебе начини ....
geardrawing.jpg
Re: Как лети Вертолетът
Публикувано: 27 яну 2020 20:22
от Добри Грабчев
А ти какво предлагаш?
Сетих се...освен да отклонява газове от моторите или
Майтапа настрана, но два ротора коаксиални когато единия работи в потока на другия винаги ще има различен момент.Тук въпроса е дали...оборотите са еднакви, дали стъпката е еднаква...За второто съм убеден че не е така.Стъпката е зададена статически.Долния ротор трябва да е с по-голяма стъпка защото работи в ускорен поток.Ако има диференциал той ще разпределя въртящия момент но не и оборотите на двете витла.
Ако механиката е направена двете витла да се въртят противоположно с еднакви обороти то тогава проблема остава в стъпката...Никога няма равновесие и трябва да се променя стъпката поне на едното витло.Иначе ще остане някъкъв момент който трябва да се парира по някъв начин!