За Триене

Как да изберем модел и оборудване. Полезни съвети за начинаещи
Потребителски аватар
Марин
Мнения: 930
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Как лети Вертолетът

Мнение от Марин » 27 яну 2020 06:40



Кликни върху "Гледайте този видеоклип в YouTube"

Hrischo
Мнения: 63
Регистриран: 01 фев 2019 11:09

За Триене

Мнение от Hrischo » 27 яну 2020 09:54

За Триене.
Последна промяна от Hrischo на 09 ное 2022 03:06, променено общо 30 пъти.

бачо илия депрона
Мнения: 1850
Регистриран: 29 мар 2017 19:43

Re: Как лети Вертолетът

Мнение от бачо илия депрона » 27 яну 2020 13:56

Hrischo написа:
27 яну 2020 09:54

New Jet Helicopter (1959)

с Пулс-Джет на края на лопатите изобщо няма нужда от втори съосен ротор

двигателите в края на лопатите не са пулсови ,а правоточни....нужно е първоначално развъртане на ротора,за да запалят двигателите
тази концепция е пробвана отдавна, но така и не се наложи
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/

бачо илия депрона
Мнения: 1850
Регистриран: 29 мар 2017 19:43

Re: Как лети Вертолетът

Мнение от бачо илия депрона » 27 яну 2020 14:50

modelist51 написа:
26 яну 2020 19:45
Аз искам едно такова :lol: Жалко, че е толкова сложна механиката и човек не може сам да я изработи! А управлението е детска игра...
ето ти нешо по-простичко - без автомати , с фиксирана стъпка...накланяш роторите барабар с мотора

тарикатлъка тука е, че японеца измислил как да прменя оборотите на роторите ,за да се завърта по вертикалната ос,без да променя стъпката им
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Как лети Вертолетът

Мнение от Добри Грабчев » 27 яну 2020 15:43

Има няколко начина когато СТЪПКАТА Е ФИКСИРАНА:
-с два двигателя, изменение на оборотите.
-с управляващи плоскости изнесени настрани/назад/.
-с диференциал и задържане/спирачка на всеки изходящ вал/, както при колите.Забавяш едното, другото се ускорява...
А това дето виси на ченгела/пилота/, той се избутва на тук на там за да измести ЦТ настрани от вала... :D

За правопоточните двигатели в края на лопатите, доста проблемите.
Първо две лопати на хелито.Ако са 5-6 трябват на всяка лопата.
Второ...центробежната сила нараства многократно а това води до много по-утежнена роторна глава.
Трето...Цикличното изменение на стъпката, много по-здрави и съответно тежки лопати.
Най-важното е мнократното увеличаване на жироскопичния момент.Витлото се превръща в огромен маховик който трудно се управлява аеродинамически.
И още доста неприятни резонансни явления.

Винаги съм се чудил що за същество е човека?Защо търси най-сложния начин да се самоубие!? ;)
Добри Грабчев

Hrischo
Мнения: 63
Регистриран: 01 фев 2019 11:09

За Триене

Мнение от Hrischo » 27 яну 2020 16:16

За Триене.
Последна промяна от Hrischo на 09 ное 2022 03:07, променено общо 34 пъти.

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Как лети Вертолетът

Мнение от Добри Грабчев » 27 яну 2020 17:44

Пулсиращ двигател съм правил на младини.Проблема там са клапите които пропущат горивната смес и се затварят при изгарянето...Много тънки и леки трябва да са и лесно се изкривяват от високата температура... на всеки старт нова клапа!!!Има и вариант без клапани с два обема, като втория служи за "тапа" когато в първия се извършва горене...
Подобен е принципа на духалките с които обезпаразитяват тревни площи.
На времето имаше кордови модели с пулсиращи двигатели, но ги забраниха заради високите скорости и опасността за състезатели и публика!То си е бомба и то червена с резервоар гориво! Звука на картечница отделно!;)
Добри Грабчев

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Как лети Вертолетът

Мнение от Добри Грабчев » 27 яну 2020 18:11

.
Последна промяна от Добри Грабчев на 06 сеп 2021 17:04, променено общо 1 път.
Добри Грабчев

бачо илия депрона
Мнения: 1850
Регистриран: 29 мар 2017 19:43

Re: Как лети Вертолетът

Мнение от бачо илия депрона » 27 яну 2020 19:40

Добри Грабчев написа:
27 яну 2020 15:43
Има няколко начина когато СТЪПКАТА Е ФИКСИРАНА:
-с два двигателя, изменение на оборотите.
-с управляващи плоскости изнесени настрани/назад/.
-с диференциал и задържане/спирачка на всеки изходящ вал/, както при колите.Забавяш едното, другото се ускорява...
А това дето виси на ченгела/пилота/, той се избутва на тук на там за да измести ЦТ настрани от вала... :D

най- интересното е , че японеца не е използвал нито един от посочените от тебе начини ....
geardrawing.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Как лети Вертолетът

Мнение от Добри Грабчев » 27 яну 2020 20:22

А ти какво предлагаш?
Сетих се...освен да отклонява газове от моторите или :D
Майтапа настрана, но два ротора коаксиални когато единия работи в потока на другия винаги ще има различен момент.Тук въпроса е дали...оборотите са еднакви, дали стъпката е еднаква...За второто съм убеден че не е така.Стъпката е зададена статически.Долния ротор трябва да е с по-голяма стъпка защото работи в ускорен поток.Ако има диференциал той ще разпределя въртящия момент но не и оборотите на двете витла.
Ако механиката е направена двете витла да се въртят противоположно с еднакви обороти то тогава проблема остава в стъпката...Никога няма равновесие и трябва да се променя стъпката поне на едното витло.Иначе ще остане някъкъв момент който трябва да се парира по някъв начин!
Добри Грабчев


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост