За Триене
- Марин
- Мнения: 930
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: Как лети Вертолетът
Кликни върху "Гледайте този видеоклип в YouTube"
-
- Мнения: 1857
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Как лети Вертолетът
двигателите в края на лопатите не са пулсови ,а правоточни....нужно е първоначално развъртане на ротора,за да запалят двигателите
тази концепция е пробвана отдавна, но така и не се наложи
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 1857
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Как лети Вертолетът
ето ти нешо по-простичко - без автомати , с фиксирана стъпка...накланяш роторите барабар с мотораmodelist51 написа: ↑26 яну 2020 19:45Аз искам едно такова Жалко, че е толкова сложна механиката и човек не може сам да я изработи! А управлението е детска игра...
тарикатлъка тука е, че японеца измислил как да прменя оборотите на роторите ,за да се завърта по вертикалната ос,без да променя стъпката им
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Как лети Вертолетът
Има няколко начина когато СТЪПКАТА Е ФИКСИРАНА:
-с два двигателя, изменение на оборотите.
-с управляващи плоскости изнесени настрани/назад/.
-с диференциал и задържане/спирачка на всеки изходящ вал/, както при колите.Забавяш едното, другото се ускорява...
А това дето виси на ченгела/пилота/, той се избутва на тук на там за да измести ЦТ настрани от вала...
За правопоточните двигатели в края на лопатите, доста проблемите.
Първо две лопати на хелито.Ако са 5-6 трябват на всяка лопата.
Второ...центробежната сила нараства многократно а това води до много по-утежнена роторна глава.
Трето...Цикличното изменение на стъпката, много по-здрави и съответно тежки лопати.
Най-важното е мнократното увеличаване на жироскопичния момент.Витлото се превръща в огромен маховик който трудно се управлява аеродинамически.
И още доста неприятни резонансни явления.
Винаги съм се чудил що за същество е човека?Защо търси най-сложния начин да се самоубие!?
-с два двигателя, изменение на оборотите.
-с управляващи плоскости изнесени настрани/назад/.
-с диференциал и задържане/спирачка на всеки изходящ вал/, както при колите.Забавяш едното, другото се ускорява...
А това дето виси на ченгела/пилота/, той се избутва на тук на там за да измести ЦТ настрани от вала...
За правопоточните двигатели в края на лопатите, доста проблемите.
Първо две лопати на хелито.Ако са 5-6 трябват на всяка лопата.
Второ...центробежната сила нараства многократно а това води до много по-утежнена роторна глава.
Трето...Цикличното изменение на стъпката, много по-здрави и съответно тежки лопати.
Най-важното е мнократното увеличаване на жироскопичния момент.Витлото се превръща в огромен маховик който трудно се управлява аеродинамически.
И още доста неприятни резонансни явления.
Винаги съм се чудил що за същество е човека?Защо търси най-сложния начин да се самоубие!?
Добри Грабчев
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Как лети Вертолетът
Пулсиращ двигател съм правил на младини.Проблема там са клапите които пропущат горивната смес и се затварят при изгарянето...Много тънки и леки трябва да са и лесно се изкривяват от високата температура... на всеки старт нова клапа!!!Има и вариант без клапани с два обема, като втория служи за "тапа" когато в първия се извършва горене...
Подобен е принципа на духалките с които обезпаразитяват тревни площи.
На времето имаше кордови модели с пулсиращи двигатели, но ги забраниха заради високите скорости и опасността за състезатели и публика!То си е бомба и то червена с резервоар гориво! Звука на картечница отделно!;)
Подобен е принципа на духалките с които обезпаразитяват тревни площи.
На времето имаше кордови модели с пулсиращи двигатели, но ги забраниха заради високите скорости и опасността за състезатели и публика!То си е бомба и то червена с резервоар гориво! Звука на картечница отделно!;)
Добри Грабчев
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Как лети Вертолетът
.
Последна промяна от Добри Грабчев на 06 сеп 2021 17:04, променено общо 1 път.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 1857
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: Как лети Вертолетът
най- интересното е , че японеца не е използвал нито един от посочените от тебе начини ....Добри Грабчев написа: ↑27 яну 2020 15:43Има няколко начина когато СТЪПКАТА Е ФИКСИРАНА:
-с два двигателя, изменение на оборотите.
-с управляващи плоскости изнесени настрани/назад/.
-с диференциал и задържане/спирачка на всеки изходящ вал/, както при колите.Забавяш едното, другото се ускорява...
А това дето виси на ченгела/пилота/, той се избутва на тук на там за да измести ЦТ настрани от вала...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Как лети Вертолетът
А ти какво предлагаш?
Сетих се...освен да отклонява газове от моторите или
Майтапа настрана, но два ротора коаксиални когато единия работи в потока на другия винаги ще има различен момент.Тук въпроса е дали...оборотите са еднакви, дали стъпката е еднаква...За второто съм убеден че не е така.Стъпката е зададена статически.Долния ротор трябва да е с по-голяма стъпка защото работи в ускорен поток.Ако има диференциал той ще разпределя въртящия момент но не и оборотите на двете витла.
Ако механиката е направена двете витла да се въртят противоположно с еднакви обороти то тогава проблема остава в стъпката...Никога няма равновесие и трябва да се променя стъпката поне на едното витло.Иначе ще остане някъкъв момент който трябва да се парира по някъв начин!
Сетих се...освен да отклонява газове от моторите или
Майтапа настрана, но два ротора коаксиални когато единия работи в потока на другия винаги ще има различен момент.Тук въпроса е дали...оборотите са еднакви, дали стъпката е еднаква...За второто съм убеден че не е така.Стъпката е зададена статически.Долния ротор трябва да е с по-голяма стъпка защото работи в ускорен поток.Ако има диференциал той ще разпределя въртящия момент но не и оборотите на двете витла.
Ако механиката е направена двете витла да се въртят противоположно с еднакви обороти то тогава проблема остава в стъпката...Никога няма равновесие и трябва да се променя стъпката поне на едното витло.Иначе ще остане някъкъв момент който трябва да се парира по някъв начин!
Добри Грабчев
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта