Ниво на горивото

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 930
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Ниво на горивото

Мнение от Марин » 11 авг 2019 16:35

Досега винаги съм спазвал някакви правила по отношение нивото на горивото в резервоара спрямо оста на иглата на двигателя и проблеми не съм имал. Сега обаче има вариант да ги наруша, а не ми се експериментира, та въпросът е:
1. Поведението на двигателя при ниво на горивото под иглата /горно ниво на пълен резервоар на нивото на иглата/
2. Обратното, дъното на резервоара е на ниво на иглата.
Става реч за метанолов двигател без помпа, с ауспухово налягане.
Търсих в мрежата, но там само правилните решения ги има. Ако някой е изследвал подобни крайности и си е правил експерименти, нека сподели.

mmfsr
Мнения: 524
Регистриран: 24 апр 2019 09:48

Re: Ниво на горивото

Мнение от mmfsr » 11 авг 2019 17:36

Щом си с налягане- едва ли ще имаш проблеми.Моторите работещи с налягане са винаги капризни при не добре настроена посрещаща игла. Но на самолета няма друг вариант. При корабите отдавна не ползваме налягането до дросела ,а само за трансфер на горивото. Има оформена поплавкова камера,която стабилизира нивото и няма грижи.Предпочита се резервара да е по ниско за да не тече горивото на самотек при изгасен двигател и да го дави при палене.
Инж.Веселин Драганов М.С.

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 930
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Ниво на горивото

Мнение от Марин » 11 авг 2019 18:05

Благодаря за бързия отговор!
Ако нивото е по-високо и се абстрахираме от самотека и евентуалните неволи при паленето, как ще се държи двигателят при различните режими, преходи и т.н.? Това е нещото, което ме интересува. Ситуацията при мен е такава, че ако монтирам двигателя с цилиндъра нагоре/надолу се стига до тези крайности. При странично разположен цилиндър всичко си идва на мястото, но не ме кефи, а той, кефът е най-отгоре :lol:

mmfsr
Мнения: 524
Регистриран: 24 апр 2019 09:48

Re: Ниво на горивото

Мнение от mmfsr » 11 авг 2019 20:59

Мен ме кефи мотора да е нагоре.Проблема е ,че с оборотите се променя и налягането при тръбно. За картерно -не ми се говори. Не желая да товаря мотора с картерно или помпа Пери. Доста проблеми съм имал с трансфера на горивото. В корабите се стига до няколко ресервара и път на горивото до метър.Увеличаването на налягахето чрез стесняване на изходния отвор на ауспуха ми гълта мощност. Затова минах на тръбопроводи от 3 мм и нагоре-транслират се до 4 литра гориво. Той проблема е в ниските обороти. Пробвал съм и обратен клапан на тръбното- за стабилизиране в някакви граници на налягането,но не бях доволен от ефекта.За регулатор на налягането не ми се мисли- става сложно. Та най удачно е широки тръбопроводи за намаляване на хидравличното съпротивление при трансфера на горивото. Друг проблем са меките резервари- те съхраняват налягането по дълго ,а това води до неприятни ефекти.
Инж.Веселин Драганов М.С.

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Ниво на горивото

Мнение от Добри Грабчев » 12 авг 2019 17:48

Марине, какъв е мотора?
Добри Грабчев

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 930
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Ниво на горивото

Мнение от Марин » 12 авг 2019 19:02

Китайче .46 или .52, имам ги и двата. Окачването на двигателя позволява да го завъртам на 90 град. в която и да е посока, но аз държа да е с цилиндъра надолу, а тогава нивото на горивото идва височко
20190812_171038-1.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Ниво на горивото

Мнение от Добри Грабчев » 12 авг 2019 20:45

Не разбирам защо много явиомоделисти избират мотора да е с главата надолу!?
При Яка нямам избор, такава е схемата.
Първото което се случва често когато модела не е с носов колесник е да "заоре" на мотор.Витло, конус, свещ а понякога и мотора се трошат!
Освен това от престоя маслото се стича и пълни свеща, лесно се дави а понякога като се ползва стартер без да се продуха се получава хидравличен удар...При малки модели е лесно, обръщаш го с кабината надолу, палиш и после в нормално положение.
Питах те за марката мотор, защото имам /по спомен/помпа на мястото на задната капачка за Вебра 10, която смуче от резержоара и поддържа постоянно налягане на горивото а и се регулира лесно...Ползвах я когато Ф3А бяха с резонансни тръби...
Добри Грабчев

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 930
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Ниво на горивото

Мнение от Марин » 12 авг 2019 21:02

Имах нова Вебра, но замина при колекционер...
А за конкретния случай модела е разчетен за страничен мотор, ама на мен ми се ще с главата надолу, като се монтира обтекателя по хваща окото :P
За паленията съм наясно, то и при вертолите с вертикални мотори е горе-долу същото. Въпросът е дали ще бръмчи добре след като запали :mrgreen:


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта