Всъщност нещата не са съвсем еднозначни. Няма да се впускам в подробности, материята е "тежка" и повечето няма да хванат нищо. Като цяло устройствата, работещи в 2.4 GHz лента исползват frequency hopping /скачане на честотата/, DSSS /разширяване на спектъра чрез метода на пряката последователност/ и CSSS /разширяване на спектъра чрез метода на линейната честотна модулация/, както и компилация между тях. Всеки метод сам по себе си е добър, но както навсякъде в природата и физиката си има и слаби места. В крайна сметка, за каквото и да говорим, навсякъде има компромиси. И в авиацията, сам знаеш, всяка машина е изтъкана от компромиси поради взаимно изключващи се неща. Същото е и тук. Най-добър протокол няма. Зависи от много обстоятелства. Но има "нахални" протоколи, които не щадят честотната лента и се разпростират нашироко /като в апартамент 180 м2
/. За да се избегне това, а и други фактори, от 2016 г. /ако не се лъжа/ има европейска директива относно начина на ползване на лентата от устройствата, като това включва прослушване на каналите, преди да излъчва устройството /следователно то не използва заетите канали/, максимално време на заемане на даден радиоканал и редица други. Доколкото знам засега само FrSky имат Firmware за модулите и приемниците си, с индекс LBT, които отговарят на евростандарта.
По-добри тестове от тези "на поляната" няма. Засега FrSky се очертават като водеши /или поне са в челото/ за надеждна свързаност пилот-модел. Но който има Корона комплект също трябва да е спокоен. За DSM2 отзивите се знаят... не случайно преминаха към DSMX.
Извън темата - попаднах на JR XG6 с бъгнат софтуер. Това недоразумение е с процесор, който може да управлява няколко совалки в космоса едновременно.... за някакви 6 каналчета. И за няколко канала отгоре /два реда софтуер повече/ същият хардуер струва вече в пъти повече. Неам думи за ценовите политики...