Страница 5 от 19

Re: Начало на първия ми кит Sopwish Camel f-1 1917 размах на крилата 152см

Публикувано: 12 яну 2020 18:35
от Добри Грабчев
То в предната част трябва да са по-нагъсто тъй като кривината е по-голяма и плата провисва...Променя се профила!За моторно моделче не е проблем,тъй като има моторче...
Ако се търси по-добра аеродинамика е нужно да се облече с нещо твърдо за да се запази профила...
Всички го знаете, дори и "начинаещият пилот"... :D
Този "кит" може да се превърне в прекрасно копие.Основата я имаш.Днес ровичках из нета и има доста информация за него.

Re: Начало на първия ми кит Sopwish Camel f-1 1917 размах на крилата 152см

Публикувано: 12 яну 2020 19:04
от badves
Благодаря, ще изрежа ребра .

Re: Начало на първия ми кит Sopwish Camel f-1 1917 размах на крилата 152см

Публикувано: 12 яну 2020 19:14
от Добри Грабчев
Май е същия айроплан.https://www.google.com/search?q=sopwith ... e&ie=UTF-8

Re: Начало на първия ми кит Sopwish Camel f-1 1917 размах на крилата 152см

Публикувано: 12 яну 2020 21:01
от badves
Красиво е самолетчето,аз го харесвам като визия.
k45.jpg

Re: Начало на първия ми кит Sopwish Camel f-1 1917 размах на крилата 152см

Публикувано: 12 яну 2020 21:16
от Tasev
Следва обличане!Но преди това ,трябва да се замислиш за управлението?🤔🤔🤔

Re: Начало на първия ми кит Sopwish Camel f-1 1917 размах на крилата 152см

Публикувано: 13 яну 2020 19:56
от badves
Днес паснах пантите на хоризонтала и крилата и монтирах карбоновите планки с резба и болт ,
к56.jpg
не както са го дали с магнит китайчетата
к57.jpg
к58.jpg
к59.jpg
Остана да нарежа 12 броя полу ребра да запълня големите отвори на крилата.Между другото много от детайлите са направини от това китайско дърво Паyловния с големите листа ,много хубав материал лек и здрав и много добре се работи с него.

Re: Начало на първия ми кит Sopwish Camel f-1 1917 размах на крилата 152см

Публикувано: 13 яну 2020 20:09
от Добри Грабчев
Дай Боже повече такива "начинаещи от Пловдив ":D .
Кашон с ребра и вложен труд, умения и знания.Всеки самолет, единствен или в серия си има история.Именно тя трябва да се реализира в мащабен модел.Ребрата и скиците са само "тухлите"и "варта" за постройка на копиен модел.Останалото е знания, работа и удоволствието от работата!
Успех!

Re: Начало на първия ми кит Sopwish Camel f-1 1917 размах на крилата 152см

Публикувано: 13 яну 2020 21:44
от badves
Благодаря Бай Добри.Цял живот съм си мечтал да правя самолети но деца ,работа ,грижи и проблеми сега от няколко месеца се престраших и започнах,изпитвам голямо удоволствие да ги правя а летенето ме натоварва много.Запознах се с много хора се хубави явно в това хоби хората са човеци,но много малко правят сами самолетите затова се радвам че се запознах с
Доктор Ненчев от Казанлък,Краси Тасев,Бай Добри.Много неща научих от Краси затова го наричам учител .Това ми е 3 тия самолет който правя другите литнаха с помоща на Огнян от Пловдив макар и за малко и ги пенсионирах единия се указа тежък но литна.
су37.jpg
трева1.jpg

Re: Начало на първия ми кит Sopwish Camel f-1 1917 размах на крилата 152см

Публикувано: 14 яну 2020 09:48
от Tasev
Веско, основния фактор в моделизмите е желанието и мерака да направиш нещо сам.И като краен резултат , това нещо да литне!Та по темата!Предстои ти обличане ня модела? Добри е с повече опит, но си трае?🤔🤔🤔🤔Относно въпроса ми за оборудването?Всички самолети от първата световна война са се управлявали с тросове- въжета!Включително и елероните.Първите опити за управление без елерони е усукване на крилото.Има го при фокер lll ,и при някои английски?

Re: Начало на първия ми кит Sopwish Camel f-1 1917 размах на крилата 152см

Публикувано: 14 яну 2020 18:58
от Добри Грабчев
Tasev написа:
14 яну 2020 09:48
Веско, основния фактор в моделизмите е желанието и мерака да направиш нещо сам.И като краен резултат , това нещо да литне!Та по темата!Предстои ти обличане ня модела? Добри е с повече опит, но си трае?
Тасев не разбрах с какво си трая!Изказах мнение за диагоналите/обтяжките/ и се прие.
И за плата стана ясно...Платно за ситопечат или за сеене на брашно М 500.Лакира се детайла с нитроцелуозен лак/турски/ защото в ЕС е забранен и после поставяш плата и пак лепиш по периферията със същия лак...Трябва да се внимава да не проникнат капки лак навътре защото като изсъхнат ще се свият и дръпнат плата навътре...Става рошаво като пране но се изпъва с топъл въздух и става като тъпан.Температурата е от значение за да не се стопи плата.
После най-важното е да се лакира с много разреден нитро лак с ацетон.АЦЕТОН а не разредител! Разредителя съдържа разни компоненти като парафини и резултата ще е отчайващ!Първия слой го правя с много разреден лак с мека четка за да се запълнят отворите на плата но да не се образуват капки...После още няколко пъти пак с разреден лак...Следва съхнене и боя... Провисне ли трябва пак да се нагрее за да се изпъне...Ако всичко е плътно затворено като балон, трябва някъде да има отвори за нормализиране на налягането с външното.Все пак самолета променя височината си а от там и бараметричното налягане!
Сега има нови мАтряли и нови технологии...За самолетите от преди 70-100 години е добре да ползваме старите технологии.Така си мисля!