Хеликоптери
-
- Мнения: 2669
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Хеликоптери
Добри, купи...моделизма е навсякаде!Не само при хелитата и дроновете.Дори е масов при т.н "копия"!Евала на Маринката,прави си всичко сам.
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
- Мнения: 47
- Регистриран: 17 юли 2017 10:21
Re: Хеликоптери
При хеликоптерите, дори сглобяването на куп части и превръщането им в летяща машина изисква доста знания и време. Да не говорим за управлението. А колкото до правенето от нулата - лично аз се убедих, че без машини за хиляди работата е мъка, а не удоволствие. Преди 4 г преработих един нитро модел на Хиробо в бензинов с двигател от храсторез 23 куб, като се наложи да преправям основно рамата, нов съединител, вентилатор, а както се оказа по-късно и самият двигател, тъй като се оказа твърде маломощен и с големи вибрации. Горе долу резултата беше няколко месеца бъхтене и мъки с подръчни инструменти /само камбаната правихме на струг/, а накрая мотора издъхна след третия полет, което напълно ме отказа от по-нататъшна работа по този модел.
- Марин
- Мнения: 930
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: Хеликоптери
Е, не всичко, Краси. Щеше да е всичко, ако имах струг и фреза, ама нямам . Липсва ми стругче като онова в клуба навремето... Може пък да е за добро, ако имах, голяма част от живота ми щеше да минава пред него. Приятел казваше "По-добре седнал пред бара отколкото прав пред струга"
-
- Мнения: 2669
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Хеликоптери
И това е вярно, Маринка! Но в края на краищата, това си е моделизъм! А човека се казва -"МОДЕЛИСТ"!Постоянно казвам на жена ми, по добре в гаража и талаша.Отколкото в кварталната кръчма !Всеки преценява от своята гледна точка!
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
- Мнения: 47
- Регистриран: 17 юли 2017 10:21
Re: Хеликоптери
Този "моделист" отдавна е надминал човека по точност и търпение. Истинският моделизъм е в идеите.
- Марин
- Мнения: 930
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: Хеликоптери
Съгласен. Но нереализираните идеи подлежат на постоянно и безкрайно модифициране... Лично аз като си намисля нещо и не го направя веднага, постоянно го мисля, появяват се все по-добри решения и стигам до точка, при която идеята ми е нереализуема в хоме маде условия.modelist51 написа: ↑05 дек 2019 14:20....................................Истинският моделизъм е в идеите.
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Хеликоптери
Много си прав! Наистина има един момент в който аха,аха, дори когато имаш и необходимите условия но прекъснеш работата по проекта поради нещо и заминава в миналото...Марин написа: ↑05 дек 2019 17:00Съгласен. Но нереализираните идеи подлежат на постоянно и безкрайно модифициране... Лично аз като си намисля нещо и не го направя веднага, постоянно го мисля, появяват се все по-добри решения и стигам до точка, при която идеята ми е нереализуема в хоме маде условия.modelist51 написа: ↑05 дек 2019 14:20....................................Истинският моделизъм е в идеите.
Както казва хлапето..."Татко ще ми купи колело но друг път"
Добри Грабчев
-
- Мнения: 47
- Регистриран: 17 юли 2017 10:21
Re: Хеликоптери
Затова и няма нищо лощо, когато се налага да се ползват готови части за идеите, които иначе ще отидат в графа "нереализуеми". Примерно, когато правих моят "самоделен" бензинов вертолет запазих главното зъбно колело, но трябваше друг пиньон /със същия модул/ заради различното предавателно число. Пресметнах, че ако главното зъбно колело има 77 зъба, то пиньона трябва да има 15. В този случай или трябваще да търся майстор-специалист с подходяща техника и да потроша много пари и време, или просто да отворя https://www.modelhelicopters.co.uk и да реша въпроса с пиньон за електро модел, което и направих.
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Хеликоптери
77/15 е 5.13.../Много малко предавателно число!?А и тия бензинови много вибрират.Боксер е доброто решение но струват доста.
Сега зъбни двойки лесно се намират.Въпроса е. че не отговарят на никое условие на машини елементи...
Само високите обороти ги спасяват от бързо износване и са извън всякакви сметки за редуктори...
ПП
Последния е със зъбноремъчна предавка и планетен редуктор.Вала е кух на две степени.Изпреварващ съединител се явява корпуса на планетния редуктор/свободен в едната посока/.
Сега зъбни двойки лесно се намират.Въпроса е. че не отговарят на никое условие на машини елементи...
Само високите обороти ги спасяват от бързо износване и са извън всякакви сметки за редуктори...
ПП
Последния е със зъбноремъчна предавка и планетен редуктор.Вала е кух на две степени.Изпреварващ съединител се явява корпуса на планетния редуктор/свободен в едната посока/.
Последна промяна от Добри Грабчев на 07 дек 2019 09:27, променено общо 1 път.
Добри Грабчев
- Марин
- Мнения: 930
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: Хеликоптери
Отлично представяне на AS-350
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта