Такива неща искам да виждам в България
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
-
- Мнения: 19
- Регистриран: 29 ное 2016 07:01
Re: Такива неща искам да виждам в България
Би било много добре, ама едва ли чак такива размери....
Това си е ужасно скъпо и сложно и за правене и за поддръжка и за съхранение даже.
Дано има подобни модели и у нас скоро.
Все пак подобен модел струва поне колкото една средна ръка кола....
Далеч не толкова много хора у нас могат да си позволят подобно удоволствие.
Това си е ужасно скъпо и сложно и за правене и за поддръжка и за съхранение даже.
Дано има подобни модели и у нас скоро.
Все пак подобен модел струва поне колкото една средна ръка кола....
Далеч не толкова много хора у нас могат да си позволят подобно удоволствие.
-
- Мнения: 535
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: Такива неща искам да виждам в България
Напълно си прав колега, но си мисля ..... ако един или два клуба се съберат нещата ще се поразпределат и каточели тогава не е толкова непостижимо
Когато хората имат ясна цел , идея , кауза ..... нещата винаги се получават!!!!!!
Когато хората имат ясна цел , идея , кауза ..... нещата винаги се получават!!!!!!
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 19
- Регистриран: 29 ное 2016 07:01
Re: Такива неща искам да виждам в България
Напълно съм съгласен, че при обединение на силите всичко е възможно, ама все пак - българи сме, в България.
Да не си знаем манталитета да се надяваме на подобно чудо, а то знаем си подхода.
Ще се организира нещо такова, и после всеки ще почне да дърпа към него си за да е той точно човека който е направил всичко да се случи. Все пак у нас всеки иска да е цар - точно той! Нагледали сме се на опити за обединение в България и всички знаем как обикновенно завършва.
Навън хората го правят, и не само с един модел а правят дцели серии понякога еднакви модели и после се показват чудеса, но там явно са други хората и за това може да стане.
Гледал съм по западните форуми как се правят 3 еднакви модела за групово синхронно летене от един клуб, или малка серия от 6 модела по 3м Щуки и какво ли не, при това НЕ ЗА ТЪРГОВИЯ, ама това е там. Знам че звучи малко песимистично и негативно, ама цинизма идва с опита и годините явно...
Все пак има и позитивни примери де, например навремето успяхме двама човека да се обединим и да направим един проект реалност - с Иван от Чикаго навремето успяхме заедно да направим голямата чучулига реланост и летящ модел, но пак извън пределите на България.
Все още очаквам да видя нещо подобно и у нас - без значение за какво е и по каква тема.
Дано да го доживея и унас да видя подобна групова организация и отборен дух. Едва тогава могат да се очакват да се виждат хубави и подобни модели и неща и по нашите поляни.
Да не си знаем манталитета да се надяваме на подобно чудо, а то знаем си подхода.
Ще се организира нещо такова, и после всеки ще почне да дърпа към него си за да е той точно човека който е направил всичко да се случи. Все пак у нас всеки иска да е цар - точно той! Нагледали сме се на опити за обединение в България и всички знаем как обикновенно завършва.
Навън хората го правят, и не само с един модел а правят дцели серии понякога еднакви модели и после се показват чудеса, но там явно са други хората и за това може да стане.
Гледал съм по западните форуми как се правят 3 еднакви модела за групово синхронно летене от един клуб, или малка серия от 6 модела по 3м Щуки и какво ли не, при това НЕ ЗА ТЪРГОВИЯ, ама това е там. Знам че звучи малко песимистично и негативно, ама цинизма идва с опита и годините явно...
Все пак има и позитивни примери де, например навремето успяхме двама човека да се обединим и да направим един проект реалност - с Иван от Чикаго навремето успяхме заедно да направим голямата чучулига реланост и летящ модел, но пак извън пределите на България.
Все още очаквам да видя нещо подобно и у нас - без значение за какво е и по каква тема.
Дано да го доживея и унас да видя подобна групова организация и отборен дух. Едва тогава могат да се очакват да се виждат хубави и подобни модели и неща и по нашите поляни.
-
- Мнения: 535
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: Такива неща искам да виждам в България
И това е съвсем вярно ...... за огромно съжаление !!!!
Всеки участвал с нещо ще казва - Ако не бях аз , това нямаше да стане .... жалко наистина !!!!
Трябва да си помагаме , всеки с каквото може --- без да иска за това отплата ---- така мисля аз !!!!
В една древна Индииска мъдрост се казва:
Слънцето всеки ден огрява земята в резултат на което се е появил живота за което Слънцето не иска нищо в замяна ..... това е кратката версия , по спомен .
Ако всички , или поне повече хора подхождат от тази гледна точка .... нещата ще са мноооого по-добри !!!!!
Дано Баи добри не се сърди , че му разводняваме темата .
Извиняваи Баи Добри и да си жив и здрав
Всеки участвал с нещо ще казва - Ако не бях аз , това нямаше да стане .... жалко наистина !!!!
Трябва да си помагаме , всеки с каквото може --- без да иска за това отплата ---- така мисля аз !!!!
В една древна Индииска мъдрост се казва:
Слънцето всеки ден огрява земята в резултат на което се е появил живота за което Слънцето не иска нищо в замяна ..... това е кратката версия , по спомен .
Ако всички , или поне повече хора подхождат от тази гледна точка .... нещата ще са мноооого по-добри !!!!!
Дано Баи добри не се сърди , че му разводняваме темата .
Извиняваи Баи Добри и да си жив и здрав
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Такива неща искам да виждам в България
Не защо?
Има просто решение...Примерно съм богататаш,но съм бил моделист навремето и ми се карат модели...Просто нямам време заради основния бизнес.
Давам пари на едни момчета,оборудвам цех със съвременни машини да правят модели.А виж,че се отворил и пазар за тия неща...Не разбирам защо такива хора с много пари предпочитат да харчат пари по Хаваите с курви,вместо да правят нещо полезно!
Просто всичко е пари!Това е капитализЪма...Раждаш се беден,умираш прост...
Има просто решение...Примерно съм богататаш,но съм бил моделист навремето и ми се карат модели...Просто нямам време заради основния бизнес.
Давам пари на едни момчета,оборудвам цех със съвременни машини да правят модели.А виж,че се отворил и пазар за тия неща...Не разбирам защо такива хора с много пари предпочитат да харчат пари по Хаваите с курви,вместо да правят нещо полезно!
Просто всичко е пари!Това е капитализЪма...Раждаш се беден,умираш прост...
Добри Грабчев
-
- Мнения: 19
- Регистриран: 29 ное 2016 07:01
Re: Такива неща искам да виждам в България
Прав си бай Добри, лично на мен много ми се иска да видим времето когато ще почнат и у нас да се правят луксозни неща.
Например модела в началото на темата според мен струва повече отколкото е годишния бюджет на всички моделарски клубове у нас взети знаедно. За съжаление сме прекалено бедна държава за подобни луксозни големи неща. А иначе моделизма според мен е по-интересен ипредизвикателен когато е в другата посока. Голям модел се прави лесно ако имаш материал, но малкия иска мнного по-внимателно отношение към всичко - хем да е лек хем да лети, а ако трябва и да изглежда като истински - те това епредизвикателство. За съжаление както с всичко друго - всеки гледа да се юрне на по-голямото - да си мерим на кой му е по-голям... Старо колкото света! Модела по-долу е предизвикателство и се чудя, колко моделисти у нас могат да направят пдообен в тоя размер (размах 431 мм полетно тегло 45 гр и 8 канала) с пълната механизация и да лети добре. Ако е с размах 3м, ще се намерят десетки които няма да се затруднят да го направят да изглежда и лети идеално, ама в тоя размер... Те това е предизвикателство според мен.
Например:
Например модела в началото на темата според мен струва повече отколкото е годишния бюджет на всички моделарски клубове у нас взети знаедно. За съжаление сме прекалено бедна държава за подобни луксозни големи неща. А иначе моделизма според мен е по-интересен ипредизвикателен когато е в другата посока. Голям модел се прави лесно ако имаш материал, но малкия иска мнного по-внимателно отношение към всичко - хем да е лек хем да лети, а ако трябва и да изглежда като истински - те това епредизвикателство. За съжаление както с всичко друго - всеки гледа да се юрне на по-голямото - да си мерим на кой му е по-голям... Старо колкото света! Модела по-долу е предизвикателство и се чудя, колко моделисти у нас могат да направят пдообен в тоя размер (размах 431 мм полетно тегло 45 гр и 8 канала) с пълната механизация и да лети добре. Ако е с размах 3м, ще се намерят десетки които няма да се затруднят да го направят да изглежда и лети идеално, ама в тоя размер... Те това е предизвикателство според мен.
Например:
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Хубаво клипче,но нещо ми прилича на детска играчка.Не е стендово и е нелетящо.
Аз съм приел за себе си други пропорции,които трудно се осъществяват.Работата е там,че съм правил десетки акробатични модели в границите 2/2 метра и тегло мах 5кг.
После реших да правя с бензинови двигатели.Там обаче под 7-8 килограма трудно се постига.
И така....един такъв самолет може да се оборудва с обикновени машинки...Примерно 2бр на елероните,2бр на хоризонталното кормило и за клапи 2бр.Мотора 50-60 куб,тегло 7-9кг.
Як-3 обаче в мащаб 1/4 е с разпереност 2,3 метра и тегло 12-13кг и полетно до 14 кг.Натоварването на крилото става 150-160гр на дм2.Двигател 58 куб.Това според мен е граница която дава възможност за нормално приземяване.А това е НАЙ–ВАЖНОТО!
До този рамер може да се ползва обикновено оборудване /серво,приемник,акумулатори и тн/.
От там нагоре работите загрубяват и става много скъпо...Ама много скъпо!
Не си и помислям за мотори 150-200 кубика на цени 5-6000 евро...Просто ги нямам.
Но не е лошо човек да си помечтае.
Аз съм приел за себе си други пропорции,които трудно се осъществяват.Работата е там,че съм правил десетки акробатични модели в границите 2/2 метра и тегло мах 5кг.
После реших да правя с бензинови двигатели.Там обаче под 7-8 килограма трудно се постига.
И така....един такъв самолет може да се оборудва с обикновени машинки...Примерно 2бр на елероните,2бр на хоризонталното кормило и за клапи 2бр.Мотора 50-60 куб,тегло 7-9кг.
Як-3 обаче в мащаб 1/4 е с разпереност 2,3 метра и тегло 12-13кг и полетно до 14 кг.Натоварването на крилото става 150-160гр на дм2.Двигател 58 куб.Това според мен е граница която дава възможност за нормално приземяване.А това е НАЙ–ВАЖНОТО!
До този рамер може да се ползва обикновено оборудване /серво,приемник,акумулатори и тн/.
От там нагоре работите загрубяват и става много скъпо...Ама много скъпо!
Не си и помислям за мотори 150-200 кубика на цени 5-6000 евро...Просто ги нямам.
Но не е лошо човек да си помечтае.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 2675
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Такива неща искам да виждам в България
https://www.fokkerc.com/user-builds/her ... le/"Човека е понапреднал? На вниманието на Добри? Това не е рекла на въпросния сайт от моя страна!Просто следя развитието на нещата и цените?
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Такива неща искам да виждам в България
На вниманието на Добри? Това не е рекла на въпросния сайт от моя страна!Просто следя развитието на нещата и цените?
[/quote]
Не ги следя Тасев, нито ще правя нещо подобно...
На картинката е модел, а в кашона шперплат, кабинка и разни.Колко пъти ще коментираме?
Да си продава моделите, това е добре.Само не разбрах какво стана с гиганта 1/2?
[/quote]
Не ги следя Тасев, нито ще правя нещо подобно...
На картинката е модел, а в кашона шперплат, кабинка и разни.Колко пъти ще коментираме?
Да си продава моделите, това е добре.Само не разбрах какво стана с гиганта 1/2?
Добри Грабчев
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта