Страница 7 от 37

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 15 фев 2019 20:54
от Добри Грабчев
Не само,че не е изтънена като конус а и е олекотена...20 грама по-малко си е келешлък!Ама то от тук
20 от там 30!
Правих ги от стеблата на болтовете на двигатели.

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 20 фев 2019 18:13
от Добри Грабчев
Вече механизма си има карета и валчета към единия и другия колесник...Това нещо трябва да се закрепи някак си и да заработи.
Схемата за прибиране и спущане е реших така:
-Прибиране до задействане на краен изключвател...Два броя. Всяко колело с изключвател в последователно вклюване.Поне единия трябва да реагира за да няма трошене и пожар.../тенекийка на задника/! :D
-Спущане е до изключване от възстоновяем токов изключвател R110 1,1-2,2 А.Като при стъклата на колите.
Това е защото колелото си тежи и спущането е облекчен редуктора!
При всичкото това валчето трябва да се удължава и свива с 11 мм...Мамка му.Ами квадрат в квадратен отвор с размери 5/5мм.е решението...

Ще има топло време...гъските започнаха да снасят!Те никога не бъркат като синоптиците! :D

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 20 фев 2019 18:47
от Марин
Изглежда си взаимствал от трансмисията на задния мост на BMW :D
Не се сещам как точно управляваш моторчето и защо в едната посока ползваш on-off превключвател, а в другата с токова защита? Да, избягваш още една двойка ключета, но би ли обяснил как точно управляваш моторчето.

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 20 фев 2019 20:19
от Добри Грабчев
Както се досещащ при затваряне на колесника натоварването е по-голямо ако няма някакви пужинни компенсации да "олекотят" колесника...
Крайното положение при затваряне е и крайна точка и се постига с едно малко микроизключвателче с точност до мм.
Когато колесника е отворен е трудо да се постави такова някъде а и се търси крайната точка на зключване тип "щъркелов крак".Това е много важно за да се гарантира заключване на отворен колесник.Затова там реших да използвам краен токов изключвател който прекъсва тока към мотора при претоварване.Освен това има и друго...щом колесника се спусне явно трябва да се каца или нов заход.
И още...На педавателя има ключ който изключва захранването на колесника...Това е още една защита.
Като заключение.. дали ще се затвори е въпрос,но спущането е гарантирано!

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 25 фев 2019 19:26
от Добри Грабчев
Има една приказка...Не разказвай пановете си, за да не разсмееш Господ...
Иииии аз така,спънах се в един кабел и четвърти ден си лижа раните.
Даже сега пиша с лявата ръка, че дясната е вързана :D
Самолета ще почака...

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 28 фев 2019 19:08
от Добри Грабчев
Та се застоях и замислих се за лявата ръчичка...Дясната капут!
Без нея хеликоптерче и акробат не може да се подкара.
Става само за...тренер, каквото и да значи това.
Миналата година един колега демонстрира такъв тренер.
Около летището до Винарово, пълна газ и без вертикално кормило.Голямо шоу беше
Не знам как карат тия с апаратури моде1 и кое по-добро 1 или 2 но двете ръчички трябва да имат връзка и синхрон.Кой както се научи...

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 02 мар 2019 13:35
от Добри Грабчев
Това моторче е без гасящи искренето кондензатори.
Първия Як го разбих заради такова искрене...Е вярно бях на 50 мх и ПеЦеЕема ''заби''.
За 2.4гх знам ,че няма влияние от искренето но знаели се...

Та имам питане...за капацитета на кондензаторчетата между полюсите и корпуса?
Благодаря предварително!

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 02 мар 2019 16:30
от Марин
Добри, искренето на колекторните двигатели не влияе единствено на оптична преносна среда, но в моделизмите още не сме стигнали дотам ;) . Всички радиокомуникации, без значение на честотния банд се влияят силно от т.н. искрене, което само по себе си предизвиква разпространение на електромагнитни вълни. Бандът 2,4 GHz също се влияе, но там се ползват разни "хитринки" като времево уплътнение на радиоканала, т.н. метод на скачаща честота, разни модулации, протоколи и т.н. Всички те намалят влиянието на възможни ефирни смущения, но не задължително и понякога не толкова ефективно. Съществуват протоколи за пренос на данни, където е гарантирано вярното им получаване в приемната страна, но нашите хапаратурки не ползват такива. Там е нишата на профи изделията. При нас се разчита единствено на принципите на защита на самия радиоканал.
Та по въпроса. Задължително е да филтрираш двигателчето от EMI. Професионално няма как да го направиш, но компромисно, отлични резултати може да постигнеш със схемичката. Пропуснах да спомена, че смущенията се пренасят както по въздуха /средата/, така и по самите захранващи проводници. Опитай да намериш дроселчета от някоя стара играчка, навремето все още им слагаха... или от филтър за касетофон на кола /ровене по автоморгите/. Корпусът на мотора към маса /минус/.
Filter.jpg

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 02 мар 2019 16:39
от Марин
Ето ти и една статийка, но на англицки ;) . Тук решението е подобно, без дросели. Във всички случаи монтажът на филтъра трябва да е в непосредствена близост до двигателя, иначе няма СМИ... Ползвай гогле преводача https://translate.google.bg/?hl=bg


http://www.stefanv.com/rcstuff/qf200005.html

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 02 мар 2019 19:15
от Добри Грабчев
Благодаря Марине!
Днес пробвах няколко схеми и мисля, че се получава.
Използвах радиоапарата на укв на празно дето няма станция и близо до антената му.Там даже и сервомашинки "шумят"...Въпреки това ще направя и"екран".Следва проба с предавателя.
За управление на машинарията ще ползвам реверсивен регулатор.Много му са амперите но нямам по-малък.А и си има бек.
Така,че ще захраня и втория приемник с отделни акумулатори 2 клетки 500 или 1000мач специално за колесника.
http://www.rcmart.com/83200-automatic-s ... 10995.html