Страница 5 от 37

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 31 яну 2019 18:43
от Марин
Тези от карбоновите вилки ли са?

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 31 яну 2019 19:13
от Добри Грабчев
Марин написа:
31 яну 2019 18:43
Тези от карбоновите вилки ли са?
Да но със вложки за осите /подобни на макари/ от Б95...
Мислех да отлея и от алуминий, но няма смисъл.
Оста на колелото ф5 е по-слаба от вилката.
Другото е, че товара не не поема само от вилката а и от капака на колелото.
Другото важно нещо за този колесник е, че се отваря на 79-80 ъглови градуса спрямо долната повърхност на крилото а оста на колелото е отлонена на вън с 3 градуса.
Като се навърже всичко и с диедъра на крилото се получава,че колелото не е вертикално и при сходимост/нулев ъгъл/, всяко дърпа модела на вън...Така се постига устойчивост и се избягват "запитайките" и стъргане на крило в пистата!

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 01 фев 2019 17:58
от Добри Грабчев
Както се вижда при големия ЯК3, прибирането и спущането на колесника се осъществява с въздушен цилиндър.
За модела е сложно и най вече скъпо.Освен това при цилиндър със сечение 1см2 ще трябват минимум 10-15 атмосфери...
Замених го с разтяжка лява и дясна резба М6мм, както при първия модел.
Тъй като двете рамена се движат по различни графики, цилиндара/разтяжката/ има освен въртеливо, аксиално и линейно преместване.Каретата ще е следващите детаили,както и редуктора с валовете.

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 04 фев 2019 19:18
от Добри Грабчев
Пиша бриша в борсата...
Да ви кажа какво търся, че ми омръзна да правя редукторчета...
Значи колесника на Новия ЯК-3 вместо въздушен цилиндър/който не мога да си го позволя/ ползва обтяжка с лява и дясна резба м6мм и ход 64ммТоест разтяжката е на 32мм...като стъпката е 1мм
Нужно ми е серво,безконечно което да върти мин 2 об на 360 гр в секунда.Така колесника ще се прибира за 15 секунди...
В борсата го споменах...невероятно...https://rcherobg.com/index.php?route=pr ... duct_id=11

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 04 фев 2019 20:19
от Добри Грабчев
След моето питане са го изчистили!
Кое е невярно? Писано е скорост 0.17секунди/360 градуса...А то е 0.17 сек/60 градуса.Това е 6 пъти по-бавно!

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 04 фев 2019 23:50
от faktura
Добри Грабчев написа:
31 яну 2019 12:01
2007-01-23_074743_gear.jpgМалко напредък...
Схемата на колесника на ЯК-11е еднаква с тази на ЯК-3.
Ето ти една доста добра картинка с колесника на Як 11

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 05 фев 2019 10:59
от Добри Грабчев
Благодаря Митко!
Навярно има и други интересни неща в тази книжка.

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 08 фев 2019 14:54
от Добри Грабчев
Благодарение на мързела за задвижка на колесника ми хрумна да използвам винтоверт имах един такъв без акумулатор и...вътре красота...двоен планетен редуктор и тегло 180 грама с капаците.
После се сетих,че навремето правих реверсивно витло за едно моделче което висеше с носа надолу.Оста на лопатите се завъртаха на 180 градуса в зависимост от посоката на въртене на вала...
В други пост,че тук снимките са в обратен ред.
Оборотите на изхода са 3,33...об/секунда и ли затваряне на колесниците за 9-10 секунди!
https://akumulatorna-otvertka-vintovert ... 124121315/

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 08 фев 2019 15:07
от Добри Грабчев
А това е модела с ревесивното витло,който виси на стената изоставен.
Това ще разпределя еднако въртене на валовете на двата колесника.
По нататък, живот и здраве!

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 08 фев 2019 20:59
от Добри Грабчев
И да добява,че това нещо е на 4 сачмени лагери а основата е от титанова сплав...
Правил съм го на времето...ей така от келашлик!