Re: Як-3 мащаб1/4

Копия на самолети и хеликоптери
Добри Грабчев
Мнения: 768
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 31 яну 2019 12:01

2007-01-23_074743_gear.jpg
2007-01-23_074743_gear.jpg (56.28 KБ) Видяна 187 пъти
Малко напредък...
Схемата на колесника на ЯК-11е еднаква с тази на ЯК-3.
Прикачени файлове
P1010420.JPG
P1010420.JPG (1.06 MБ) Видяна 187 пъти
P1010417.JPG
P1010417.JPG (1002.92 KБ) Видяна 187 пъти

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 234
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Марин » 31 яну 2019 18:43

Тези от карбоновите вилки ли са?
ИзображениеИзображение

Добри Грабчев
Мнения: 768
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 31 яну 2019 19:13

Марин написа:
31 яну 2019 18:43
Тези от карбоновите вилки ли са?
Да но със вложки за осите /подобни на макари/ от Б95...
Мислех да отлея и от алуминий, но няма смисъл.
Оста на колелото ф5 е по-слаба от вилката.
Другото е, че товара не не поема само от вилката а и от капака на колелото.
Другото важно нещо за този колесник е, че се отваря на 79-80 ъглови градуса спрямо долната повърхност на крилото а оста на колелото е отлонена на вън с 3 градуса.
Като се навърже всичко и с диедъра на крилото се получава,че колелото не е вертикално и при сходимост/нулев ъгъл/, всяко дърпа модела на вън...Така се постига устойчивост и се избягват "запитайките" и стъргане на крило в пистата!

Добри Грабчев
Мнения: 768
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 01 фев 2019 17:58

Както се вижда при големия ЯК3, прибирането и спущането на колесника се осъществява с въздушен цилиндър.
За модела е сложно и най вече скъпо.Освен това при цилиндър със сечение 1см2 ще трябват минимум 10-15 атмосфери...
Замених го с разтяжка лява и дясна резба М6мм, както при първия модел.
Тъй като двете рамена се движат по различни графики, цилиндара/разтяжката/ има освен въртеливо, аксиално и линейно преместване.Каретата ще е следващите детаили,както и редуктора с валовете.
Прикачени файлове
P1010427.JPG
P1010427.JPG (1014.4 KБ) Видяна 154 пъти
P1010423.JPG
P1010423.JPG (1020.67 KБ) Видяна 154 пъти
P1010422.JPG
P1010422.JPG (1.02 MБ) Видяна 154 пъти

Добри Грабчев
Мнения: 768
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 04 фев 2019 19:18

Пиша бриша в борсата...
Да ви кажа какво търся, че ми омръзна да правя редукторчета...
Значи колесника на Новия ЯК-3 вместо въздушен цилиндър/който не мога да си го позволя/ ползва обтяжка с лява и дясна резба м6мм и ход 64ммТоест разтяжката е на 32мм...като стъпката е 1мм
Нужно ми е серво,безконечно което да върти мин 2 об на 360 гр в секунда.Така колесника ще се прибира за 15 секунди...
В борсата го споменах...невероятно...https://rcherobg.com/index.php?route=pr ... duct_id=11

Добри Грабчев
Мнения: 768
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 04 фев 2019 20:19

След моето питане са го изчистили!
Кое е невярно? Писано е скорост 0.17секунди/360 градуса...А то е 0.17 сек/60 градуса.Това е 6 пъти по-бавно!
Последна промяна от Добри Грабчев на 11 фев 2019 12:38, променено общо 1 път.

faktura
Мнения: 67
Регистриран: 02 дек 2017 01:02
Контакти:

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от faktura » 04 фев 2019 23:50

Добри Грабчев написа:
31 яну 2019 12:01
2007-01-23_074743_gear.jpgМалко напредък...
Схемата на колесника на ЯК-11е еднаква с тази на ЯК-3.
Ето ти една доста добра картинка с колесника на Як 11
Прикачени файлове
Як 11.jpg
Як 11.jpg (99.86 KБ) Видяна 116 пъти

Добри Грабчев
Мнения: 768
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 05 фев 2019 10:59

Благодаря Митко!
Навярно има и други интересни неща в тази книжка.

Добри Грабчев
Мнения: 768
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 08 фев 2019 14:54

Благодарение на мързела за задвижка на колесника ми хрумна да използвам винтоверт имах един такъв без акумулатор и...вътре красота...двоен планетен редуктор и тегло 180 грама с капаците.
После се сетих,че навремето правих реверсивно витло за едно моделче което висеше с носа надолу.Оста на лопатите се завъртаха на 180 градуса в зависимост от посоката на въртене на вала...
В други пост,че тук снимките са в обратен ред.
Оборотите на изхода са 3,33...об/секунда и ли затваряне на колесниците за 9-10 секунди!
https://akumulatorna-otvertka-vintovert ... 124121315/
Прикачени файлове
P1010428.JPG
P1010428.JPG (955.99 KБ) Видяна 79 пъти
P1010436.JPG
P1010436.JPG (925.75 KБ) Видяна 79 пъти
P1010439.JPG
P1010439.JPG (948.02 KБ) Видяна 79 пъти
P1010441.JPG
P1010441.JPG (1022.54 KБ) Видяна 79 пъти
Последна промяна от Добри Грабчев на 08 фев 2019 15:19, променено общо 1 път.

Добри Грабчев
Мнения: 768
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 08 фев 2019 15:07

А това е модела с ревесивното витло,който виси на стената изоставен.
Това ще разпределя еднако въртене на валовете на двата колесника.
По нататък, живот и здраве!
Прикачени файлове
p1060065el9.jpg
p1060065el9.jpg (66.18 KБ) Видяна 79 пъти
p1060068gz6.jpg
p1060068gz6.jpg (55.07 KБ) Видяна 79 пъти
p1060070tn9.jpg
p1060070tn9.jpg (51.49 KБ) Видяна 79 пъти
P1010432.JPG
P1010432.JPG (1009.52 KБ) Видяна 79 пъти


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта