Страница 26 от 37

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 05 ное 2019 08:42
от Tasev
Добри, с какви декали ще е поредния ЯК -3?Демек ,какъв камуфлаж и от коя ескадрила ще е? :lol: ;) :?: :?:

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 05 ное 2019 19:19
от Добри Грабчев
Сори Тасев!

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 05 ное 2019 20:02
от Tasev
Отговарям ти Добри!Да ,отказах се!Относно,ракетото?Вальо Савов може да каже?Последното ми състезание беше в Каспичан.Преди 7....8 години!Преди това бях стъкмил детски отбор.Дори ме пускаха по "Хоби ТВ".Относно дали сме добри?Смятам ,че ДА.🤔🤔🤔🤔😎На времето бяхме добри и в кордовите "копия".Успехи имаха копеистите от Ловеч! Определени региони имаха силно развитие в определени класове! На теб ли да го обяснявам? Държавата отпускаше средства.В момента всичко се свежда до " гаражен моделизъм"! :lol: ;) Имаш ли пари, правиш си кефа!Това е.

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 11 дек 2019 18:29
от Slav_s
Темата е отворена
Моля да се придържате само и единствено към нея!

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 12 дек 2019 18:18
от Добри Грабчев
Благодаря Слави, ще публикувам когато има нещо ново!

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 18 яну 2020 17:25
от Добри Грабчев
Добавих необходимата тежест от 275гр, във вид на олово в най-предната част на корпуса.Двигателя с витлото и конуса след центровката са свалени на снимката.
На проекцията са тбелязани:
-Точката на колелата... 11%
-Точката на окачване на основата на колесника...20%
-ЦТ на модела 28%

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 19 яну 2020 07:11
от Марин
Добри, ако беше направил копийни оръдия и снаряди ЦТ щеше да си дойде на място :P /но пък можеше да си имаш проблеми с КОС/
Между другото винаги ми е било интересно влиянието на спуснат/прибран колесник върху ЦТ, дали се отразява при управлението. При 109 и Спит колесника прибирайки се навън по дължината на крилото реално отдалечава немалка маса от ЦТ, което според мен не е добро решение.

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 19 яну 2020 14:59
от Добри Грабчев
Много съм мислил по тези въпроси, доста изчетох...

-Голямо съпротивление приложено под самолета създава пикиращ момент, изисква максимална мощност на моторите.Като отрицание се включват и отворите, капаци които намаляват площта на крилото.
-Относно промяната на ЦТ мисля, че влиянието им е малко, тъй като масата им е малка за големите айроплани.
-Третото нещо което не е маловажно за моделите е дали колесника надеждно ще се отваря и затваря...Поне 80% от крашовете са заради него.
-Най-лошото е че такива колесници са по- тежки от стационарните и прибавят допълнително тегло на модела...
Явно не е необходимо само сила но важно е капаците да "помагат"аеродинамически за затварянето.
Ей тука на клипа явно пречат,/втора минута/
Всичките ми акробатики бяха с прибираеми колесници.Разликата е голяма.Скоростта нараства, модела става по-послушен.Същото е като модел без капотаж на мотора...Турболенцията която създава "голия" мотор влияе значително на обтичането на стабилизаторите.

А за оръдия, кабина и пилот...не ми се занимава...Това е стендови моделизъм.Продават се 3д принтирани по за 200-300 лева.Това е за публиката.

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 20 яну 2020 13:50
от Tasev
Добри, на акробатиките ти ли си прави механиката за колесниците?Ретрак машинки по онова време е нямало?Или греша?Какво и как си ползвал?

Re: Як-3 мащаб1/4

Публикувано: 20 яну 2020 18:16
от Добри Грабчев
Имаше но бяха големи и тежки.
Сам си ги правих.Малтийски кръст е механизма...Материал Д16Т, ст 65Г.
Основния колесник на крилото е на торсиони и колелата се прибираха напред в обтекатели, а носовия назад.
Общо два механизма и едно бавно яко серво.
Тогава акробатиките бяха с ограничение на двигателите до 10 куб и ползвахме резонансни тръби...Вебра 10 задно всмукване и изпущане, тръбата скрита в корпуса.
250 км/час са засичали на олимпиеца на балканиада.