Re: Як-3 мащаб1/4

Копия на самолети и хеликоптери
Потребителски аватар
Fantasmos
Мнения: 417
Регистриран: 23 дек 2017 17:31

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Fantasmos » 17 юни 2019 09:17

Въпроса ми беше защо с четков мотор го правиш това, безчетков няма ли да е по-добре?

Добри Грабчев
Мнения: 1148
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 17 юни 2019 11:22

Fantasmos написа:
17 юни 2019 09:17
Въпроса ми беше защо с четков мотор го правиш това, безчетков няма ли да е по-добре?
На винтоверчето е четков и носи претоварвания даже може да спре без последици.Освен това е 4.8 волта 4 клетки никел кадмиеви или МХ и с такива е оригинално.
Безколекторния ако се претовари без сензор ще изпуши а и може да изгори и модела.Вече запалих един мотор на елекро планер.Добре че успях да изхвърля бързо Липото...
Има и други варианти за изключване на захранването.
-Ключ със средна точка на предавателя.
-RC ключ/както се гаси двигател със свещ/.

Потребителски аватар
Fantasmos
Мнения: 417
Регистриран: 23 дек 2017 17:31

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Fantasmos » 18 юни 2019 10:44

А с едно по-мощно серво нямаше ли да е по-добре? Тия четкови мотори много бързо им свършва животеца, въпреки, че при теб няма да има почти никакво ползване и може би наистина е добре...

Добри Грабчев
Мнения: 1148
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 18 юни 2019 11:54

Fantasmos написа:
18 юни 2019 10:44
А с едно по-мощно серво нямаше ли да е по-добре? Тия четкови мотори много бързо им свършва животеца, въпреки, че при теб няма да има почти никакво ползване и може би наистина е добре...
На предния модел бордови N4 е с бавно мощно серво.Получава се и двойно заключване в крайните точки.

На този ламинатния го направих като първия модел /дето го разбих/ и подобно на оригинала.
На големия айроплан ЯК3 колесника се задвижва от въздушен цилиндър между две подвижни опори, докато на Як1 е една стационарна опора и една подвижна.
Аз просто замених цилиндъра с винт с лява и дясна резба.
На стр. 5 има схемата на колесника на Як11.Тя е същата и на Як3.
Винта трябва да направи 33 оборота за да се прибере или спусне колесника.Не открих такова бързо безконечно серво което да прави 3 об/сек...Тоест за 10 секунди 33 об!
А за последното може и да си прав....кой кога не се знае. :D
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Добри Грабчев
Мнения: 1148
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 10 юли 2019 21:20

Задвижването на клапите е готово.Колебаех се дали да е видимо или скрито...тоест дали да стърчат телове и щипки или...Избрах скрито задвижване.Черната лента е кутийка от карбон и смола и е основата.
Преработих две сервомашинки Мултиплекс профи като им добавих допълнителна зъбна предавка/това е опция на МУЛТИПЛЕКС/ и станаха бавни и мощни.Понеже трябва да има огледална симетрия на едното серво обърнах посоката на движение.Така могат да работят на един канал синхронно а и на два ако има разлики в ъглите да се корегират от предавателя.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Tasev
Мнения: 813
Регистриран: 29 ное 2016 14:33

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Tasev » 11 юли 2019 08:16

Добри, както е тръгнало.Ще трябва вече да го стягаш за полет! :?: :idea: Балзата към композита с какво я лепиш?Гледам , че светилата в моделизмите я лепят с полиуретаново лепило или двукомпонентен канаконлит? :?: :?: :?: :idea:
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation

Добри Грабчев
Мнения: 1148
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 11 юли 2019 12:37

Tasev написа:
11 юли 2019 08:16
Добри, както е тръгнало.Ще трябва вече да го стягаш за полет! :?: :idea: Балзата към композита с какво я лепиш?Гледам , че светилата в моделизмите я лепят с полиуретаново лепило или двукомпонентен канаконлит? :?: :?: :?: :idea:
Ако питаш за клапите,правени са върху стъкло, стъклен плат, балза и пак плат.Онова черното е карбон нишки със смола, а и на ребърцата има карбонче.Балзата е перфорирана на много места за да проникне смолата през нея.Клапите са много натоварен елемент.Имал съм случай сервото да няма сила да ги отвори при по-голяма скорост.
Иначе ребрата са лепени с полиуретаново лепило и на места със смола.Предварително черупките от ламинат са шкурени от вътрешната страна иначе лепилото не хваща...Парафини навярно от плата избиват...
За полет няма кой, вече писах! ;)

mmfsr
Мнения: 59
Регистриран: 24 апр 2019 09:48

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от mmfsr » 12 юли 2019 16:53

На времето ходих в Габрово в завода Коста Стоев за плат- там го произвеждаха. Казаха ,че парафинирането е част от технологичния процес. От дядо Мастика се научихме да попиваме плата с метанол и след това го палехме да изгори парафина. Става и във фурна за готвене ,ама е смрад.Плата трябва леко да започне да кафенее ,ама едвам да се вижда.

Добри Грабчев
Мнения: 1148
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 12 юли 2019 18:03

Това го знам но плата който ползвах не е български а купешки...хамерикански и казват, че парафина е заменен с друго мазило, което се разтваря от смолата.Без повърхностна обмазка стъклената нишка няма никаква здравина,не може да се плете.
Горенето на плата не е препоръчително защото някъде стъклото се стапя.По-добре е във фурна на 200 градуса.Иначе и аз имам от габровския плат от приятел, но много смола пие.За облечката на крилото на Яка ползвах 18 и 60 грамов като последния слой попи от другите два.Все пак, понеже не им вярвам много, измих повърхностите с етер и после с гъба шкурка на бормашината...И така...
То балзова облечка е най-добре, но много работа и не дуракоустойчиво...Клечка-дупка и мамата!

Добри Грабчев
Мнения: 1148
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Асково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 23 юли 2019 18:37

Още малко и крилото ще е "окапачено"...Капачките по крилото скриват всички серва и механизми...
Сервомашинките за клапите, следват за елероните.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта