Добри,спомена за някаква скрита панта за управление на вертикала? Би ли дал схема?Нещо подобно гледах в чертеж на планер? Но не можах да асимилирам нещата?
Зъбноремъчна предавка.Има ги при хелитата за задвижване на опашното витло.За случая има такива и тежи 2 грама...Две зъбноремъчки колелца едното на оста на кормилото, другото на сервото.
Re: Як-3 мащаб1/4
Публикувано: 14 юни 2019 07:16
от Марин
20180417_104649.jpg
Re: Як-3 мащаб1/4
Публикувано: 14 юни 2019 16:33
от Добри Грабчев
Марине, това крило не е на ЯК-3.А колесника е някъкъв друг.По прилича на Як-9,но ножицата не е там и е напред.Колелата, също.Реплика, важно е да има шоу.
А моите колесници вече работят.
Това което ще направя е да сменя Ник Металхидридните акумулатори с две липо като включа в системата и едйн контролер 20А за четкови мотори.
По-леко е, може да се регулира напрежението и най-важното, чрез контролета се спира и тока за колесниците след действие вероятно ако краен изключвател не сработи.Още едно ключе на апаратурата...
Марине, това крило не е на ЯК-3.А колесника е някъкъв друг.По прилича на Як-9,но ножицата не е там и е напред.Колелата, също.Реплика, важно е да има шоу.
А моите колесници вече работят.
Това което ще направя е да сменя Ник Металхидридните акумулатори с две липо като включа в системата и едйн контролер 20А за четкови мотори.
По-леко е, може да се регулира напрежението и най-важното, чрез контролета се спира и тока за колесниците след действие вероятно ако краен изключвател не сработи.Още едно ключе на апаратурата...
Бат, Добри, ако клипчето не е нещо де'т сте правили с бабата - дай да го видим. Разправят , че било лично
Re: Як-3 мащаб1/4
Публикувано: 16 юни 2019 17:31
от Fantasmos
Това esc 20а за какво ще го ползваш? И защо четкови?
Re: Як-3 мащаб1/4
Публикувано: 16 юни 2019 19:23
от Добри Грабчев
Христо, ако проследиш темата,ще видиш,че двата колесника се задвижват от един механизъм олекотен винтоверт.Същия е с колекторен мотор.Крайните положения на колесника се ограничават от крайни изключватели...Но аз не им вярвам на 100%.
Акумулатора за мотора, през 15 амперови релета задвижва моторчето на винтоверта размер 400 и е никел металхидритни АА размер, 110 грама и осигуряват минимум 50 цикъла на колесника...
По удачано е да ползвам две клетки 500мА /46 грама/ ЛиПо през регулатор за четкови мотори и възможност след затваряне ако изключвател не сработи да прекъсна захранването, чрез друг канал от предавателя.
И се получва излитане,затваряне на колесника и следва стоп на напрежението/спирачка/ и обратно,подаване на напрежение и спущане на колесника...
И цели 100 грама спестих...
То и на истинския самолет процедурата е така, но работи с въздух под налягане и разпределителни кранове.Там е по-сложно защото колесника се заключва отворен и затворен.Има и авариен вариант...ръчно спущане ако няма въздух в бутилката...
Аз нищо ново не съм открил! Просто чета истории.
Re: Як-3 мащаб1/4
Публикувано: 17 юни 2019 09:17
от Fantasmos
Въпроса ми беше защо с четков мотор го правиш това, безчетков няма ли да е по-добре?
Въпроса ми беше защо с четков мотор го правиш това, безчетков няма ли да е по-добре?
На винтоверчето е четков и носи претоварвания даже може да спре без последици.Освен това е 4.8 волта 4 клетки никел кадмиеви или МХ и с такива е оригинално.
Безколекторния ако се претовари без сензор ще изпуши а и може да изгори и модела.Вече запалих един мотор на елекро планер.Добре че успях да изхвърля бързо Липото...
Има и други варианти за изключване на захранването.
-Ключ със средна точка на предавателя.
-RC ключ/както се гаси двигател със свещ/.