Re: Як-3 мащаб1/4

Копия на самолети и хеликоптери
Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 21 авг 2019 17:50

Марин написа:
21 авг 2019 15:33
Добри, два въпроса:
- как определи ЦТ на модела;
- с какви отклонения на хор. кормило го подкара.
Въпросите ми са свързани с мои си разсъждения по друг модел и бих се радвал да споделиш.
Първо определих къде трябва да е ЦТ по известната схема за средната хорда.
Началната точка в основната греда е 30% от САХ
Определих 28% къде се намира.
Направих две стойки от стари вентилатори, които ползвах и за монтаж но имаше и два клина на които легна здравата част на крилото.После, местене на акумулатори напред докато стане на "кантар".
3W мотора е тежък и заедно със стойката на тампони позволи да не слагам допълнителни тежести.
Всъщност ЦТ е малко над крилото и се мести при затворени колесници нагоре.Това изместване визуално се определя като го провисих на здравата опора на опашката с носа надолу и с вертикала от лазерния нивелир се белязах къде е в тялото доста точно...То като е затъмнено лъча прониква през обшивката...Резервоара е близо до мотора и вероятно 400мл бензин не влияят повече от процент за ЦТ.
Отклоненията около 15-17 градуса, надолу-нагоре.То не е необходимо повече за такъв модел.
Най-добре е да пробяга по пистата няколко пъти и сам да вдигне опашката.После се кръстиш и газ до дупка! :D
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 930
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Марин » 21 авг 2019 18:11

Благодаря за отговора!
Питам те, защото намерих онлайн калкулатор, в който се нанасят точните размери на крило и хор. стабилизатор с техните стреловидности, чупки и т.н., както и рамото м/у тях. Установих, че според тези сметки /а аз не знам какви са, формулите не ги виждам/ ЦТ идва по-назад по хордата отколкото, ако се смята само по геометрията на крилото. Те всъщност отчитат и влиянието на хор. оперение, явно. В забележката на калкулатора пише, че не вземат под внимание единствено носещата способност на корпуса, ако има такава /по-дебел корпус/.

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 21 авг 2019 20:10

Знам, че има зависимости...Едни летят на 70-80%, други на 15%.
Има академици дето знаят всичко. Аз съм обикновен "професор". :D
Отдавна не се занимавам с теории, защото вредят на финансовото състояние...
Кой беше писал, че най-добрия начин е да го хвърлиш от ръка!!!Яка като е 13 кила??? :D

Правих експеримент с една депронка и местих ЦТ назад и някъде след 50% започна да лети като 3Д.На прав курс и на гръб не иска никакви отклонения на Хор.кормило...тона без пропадане само с елерони.
Да го видим този калкулатор...ако не е тайна!
Добри Грабчев

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 22 авг 2019 17:08

Опашния колесник...Устойчив на усилията на помощника да го строши! :D
Ще се управлява се но не се затваря...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев

Tasev
Мнения: 2660
Регистриран: 29 ное 2016 14:33

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Tasev » 23 авг 2019 07:47

Добри?Защо се отказа от опцията ,прибираем опашен колесник?Тоя вариант,ще се управлява ли?Или ще е тип"пияно колело"?🤔🤔🤔🤔😉😉😉
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation

Fantasmos

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Fantasmos » 23 авг 2019 09:24

Вижда се от спътник, че се управлява...

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 23 авг 2019 09:50

Tasev написа:
23 авг 2019 07:47
Добри?Защо се отказа от опцията ,прибираем опашен колесник?Тоя вариант,ще се управлява ли?Или ще е тип"пияно колело"?🤔🤔🤔🤔😉😉😉
Да управляемо ще е заедно с вертикалното...
Няма да се прибира защото:
-Едно серво на 180 по-малко.

-По-леко е, а това е добре за ЦТ/135гр по-малко в задното рамо са 350 гр. спестени при мотора/!

-Един смесител при апаратурата по-малко.На другия модел се управлява само при рулиране!
След това трябва да се блокира за да влезе в определеното място и се затворят капаците!

-Този модел е ламинатен и има калъпи за всички детайли...за едно ПОЛУ копие!
Тенденцията е такава, по-малко мърдащи капачки, по-голяма сигурност и да прилича на някакъв самолет!
Добри Грабчев

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 23 авг 2019 20:41

Fantasmos написа:
23 авг 2019 09:24
Вижда се от спътник, че се управлява...
Ти така ли си приказваш или...Не можах да загрея каква ти е идеята.
Добри Грабчев

Fantasmos

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Fantasmos » 24 авг 2019 09:44

Пиша по темата...

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 26 авг 2019 12:41

Връзката между вертикалното кормило и сервомашинката е през тази кобилица на лагери ф3/ф8.
Целта е да не се товари сервото от опънатите корди до вертикалното кормило.
На бордови номер 4 е първата снимка.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта