Re: Як-3 мащаб1/4

Копия на самолети и хеликоптери
Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 09 юни 2019 20:13

Частите на основния колесник.
Всеки колесник се сглобява към крилото с два осигурителни пръстена за ос, две гайки М4 и две видийки...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 09 юни 2019 20:35

Tasev написа:
06 юни 2019 15:25
Добри,спомена за някаква скрита панта за управление на вертикала? Би ли дал схема?Нещо подобно гледах в чертеж на планер? Но не можах да асимилирам нещата?
Зъбноремъчна предавка.Има ги при хелитата за задвижване на опашното витло.За случая има такива и тежи 2 грама...Две зъбноремъчки колелца едното на оста на кормилото, другото на сервото.
Добри Грабчев

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 930
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Марин » 14 юни 2019 07:16

20180417_104649.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 14 юни 2019 16:33

Марине, това крило не е на ЯК-3.А колесника е някъкъв друг.По прилича на Як-9,но ножицата не е там и е напред.Колелата, също.Реплика, важно е да има шоу.
А моите колесници вече работят.
Това което ще направя е да сменя Ник Металхидридните акумулатори с две липо като включа в системата и едйн контролер 20А за четкови мотори.
По-леко е, може да се регулира напрежението и най-важното, чрез контролета се спира и тока за колесниците след действие вероятно ако краен изключвател не сработи.Още едно ключе на апаратурата...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев

Потребителски аватар
Марин
Мнения: 930
Регистриран: 20 дек 2016 18:30

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Марин » 14 юни 2019 18:34

Позна, Добри, това е някаква реплика на ЯК-9.

faktura
Мнения: 776
Регистриран: 02 дек 2017 01:02
Контакти:

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от faktura » 16 юни 2019 16:02

Добри Грабчев написа:
14 юни 2019 16:33
Марине, това крило не е на ЯК-3.А колесника е някъкъв друг.По прилича на Як-9,но ножицата не е там и е напред.Колелата, също.Реплика, важно е да има шоу.
А моите колесници вече работят.
Това което ще направя е да сменя Ник Металхидридните акумулатори с две липо като включа в системата и едйн контролер 20А за четкови мотори.
По-леко е, може да се регулира напрежението и най-важното, чрез контролета се спира и тока за колесниците след действие вероятно ако краен изключвател не сработи.Още едно ключе на апаратурата...
Бат, Добри, ако клипчето не е нещо де'т сте правили с бабата - дай да го видим. Разправят , че било лично :D

Fantasmos

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Fantasmos » 16 юни 2019 17:31

Това esc 20а за какво ще го ползваш? И защо четкови?

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 16 юни 2019 19:23


Христо, ако проследиш темата,ще видиш,че двата колесника се задвижват от един механизъм олекотен винтоверт.Същия е с колекторен мотор.Крайните положения на колесника се ограничават от крайни изключватели...Но аз не им вярвам на 100%.
Акумулатора за мотора, през 15 амперови релета задвижва моторчето на винтоверта размер 400 и е никел металхидритни АА размер, 110 грама и осигуряват минимум 50 цикъла на колесника...
По удачано е да ползвам две клетки 500мА /46 грама/ ЛиПо през регулатор за четкови мотори и възможност след затваряне ако изключвател не сработи да прекъсна захранването, чрез друг канал от предавателя.
И се получва излитане,затваряне на колесника и следва стоп на напрежението/спирачка/ и обратно,подаване на напрежение и спущане на колесника...
И цели 100 грама спестих... :D
То и на истинския самолет процедурата е така, но работи с въздух под налягане и разпределителни кранове.Там е по-сложно защото колесника се заключва отворен и затворен.Има и авариен вариант...ръчно спущане ако няма въздух в бутилката...
Аз нищо ново не съм открил! Просто чета истории.
Добри Грабчев

Fantasmos

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Fantasmos » 17 юни 2019 09:17

Въпроса ми беше защо с четков мотор го правиш това, безчетков няма ли да е по-добре?

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: Як-3 мащаб1/4

Мнение от Добри Грабчев » 17 юни 2019 11:22

Fantasmos написа:
17 юни 2019 09:17
Въпроса ми беше защо с четков мотор го правиш това, безчетков няма ли да е по-добре?
На винтоверчето е четков и носи претоварвания даже може да спре без последици.Освен това е 4.8 волта 4 клетки никел кадмиеви или МХ и с такива е оригинално.
Безколекторния ако се претовари без сензор ще изпуши а и може да изгори и модела.Вече запалих един мотор на елекро планер.Добре че успях да изхвърля бързо Липото...
Има и други варианти за изключване на захранването.
-Ключ със средна точка на предавателя.
-RC ключ/както се гаси двигател със свещ/.
Добри Грабчев


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта