Re: Як-3 мащаб1/4
-
- Мнения: 2670
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Як-3 мащаб1/4
Добри, с какви декали ще е поредния ЯК -3?Демек ,какъв камуфлаж и от коя ескадрила ще е?
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Сори Тасев!
Последна промяна от Добри Грабчев на 10 ное 2019 20:22, променено общо 1 път.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 2670
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Як-3 мащаб1/4
Отговарям ти Добри!Да ,отказах се!Относно,ракетото?Вальо Савов може да каже?Последното ми състезание беше в Каспичан.Преди 7....8 години!Преди това бях стъкмил детски отбор.Дори ме пускаха по "Хоби ТВ".Относно дали сме добри?Смятам ,че ДА.На времето бяхме добри и в кордовите "копия".Успехи имаха копеистите от Ловеч! Определени региони имаха силно развитие в определени класове! На теб ли да го обяснявам? Държавата отпускаше средства.В момента всичко се свежда до " гаражен моделизъм"! Имаш ли пари, правиш си кефа!Това е.
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
- Slav_s
- Site Admin
- Мнения: 693
- Регистриран: 28 ное 2016 14:54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Як-3 мащаб1/4
Темата е отворена
Моля да се придържате само и единствено към нея!
Моля да се придържате само и единствено към нея!
Слави Чорбанов - София 0889290525
Balsa flies BETTER !
Balsa flies BETTER !
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Добавих необходимата тежест от 275гр, във вид на олово в най-предната част на корпуса.Двигателя с витлото и конуса след центровката са свалени на снимката.
На проекцията са тбелязани:
-Точката на колелата... 11%
-Точката на окачване на основата на колесника...20%
-ЦТ на модела 28%
На проекцията са тбелязани:
-Точката на колелата... 11%
-Точката на окачване на основата на колесника...20%
-ЦТ на модела 28%
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев
- Марин
- Мнения: 930
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: Як-3 мащаб1/4
Добри, ако беше направил копийни оръдия и снаряди ЦТ щеше да си дойде на място /но пък можеше да си имаш проблеми с КОС/
Между другото винаги ми е било интересно влиянието на спуснат/прибран колесник върху ЦТ, дали се отразява при управлението. При 109 и Спит колесника прибирайки се навън по дължината на крилото реално отдалечава немалка маса от ЦТ, което според мен не е добро решение.
Между другото винаги ми е било интересно влиянието на спуснат/прибран колесник върху ЦТ, дали се отразява при управлението. При 109 и Спит колесника прибирайки се навън по дължината на крилото реално отдалечава немалка маса от ЦТ, което според мен не е добро решение.
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Много съм мислил по тези въпроси, доста изчетох...
-Голямо съпротивление приложено под самолета създава пикиращ момент, изисква максимална мощност на моторите.Като отрицание се включват и отворите, капаци които намаляват площта на крилото.
-Относно промяната на ЦТ мисля, че влиянието им е малко, тъй като масата им е малка за големите айроплани.
-Третото нещо което не е маловажно за моделите е дали колесника надеждно ще се отваря и затваря...Поне 80% от крашовете са заради него.
-Най-лошото е че такива колесници са по- тежки от стационарните и прибавят допълнително тегло на модела...
Явно не е необходимо само сила но важно е капаците да "помагат"аеродинамически за затварянето.
Ей тука на клипа явно пречат,/втора минута/
Всичките ми акробатики бяха с прибираеми колесници.Разликата е голяма.Скоростта нараства, модела става по-послушен.Същото е като модел без капотаж на мотора...Турболенцията която създава "голия" мотор влияе значително на обтичането на стабилизаторите.
А за оръдия, кабина и пилот...не ми се занимава...Това е стендови моделизъм.Продават се 3д принтирани по за 200-300 лева.Това е за публиката.
-Голямо съпротивление приложено под самолета създава пикиращ момент, изисква максимална мощност на моторите.Като отрицание се включват и отворите, капаци които намаляват площта на крилото.
-Относно промяната на ЦТ мисля, че влиянието им е малко, тъй като масата им е малка за големите айроплани.
-Третото нещо което не е маловажно за моделите е дали колесника надеждно ще се отваря и затваря...Поне 80% от крашовете са заради него.
-Най-лошото е че такива колесници са по- тежки от стационарните и прибавят допълнително тегло на модела...
Явно не е необходимо само сила но важно е капаците да "помагат"аеродинамически за затварянето.
Ей тука на клипа явно пречат,/втора минута/
Всичките ми акробатики бяха с прибираеми колесници.Разликата е голяма.Скоростта нараства, модела става по-послушен.Същото е като модел без капотаж на мотора...Турболенцията която създава "голия" мотор влияе значително на обтичането на стабилизаторите.
А за оръдия, кабина и пилот...не ми се занимава...Това е стендови моделизъм.Продават се 3д принтирани по за 200-300 лева.Това е за публиката.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 2670
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: Як-3 мащаб1/4
Добри, на акробатиките ти ли си прави механиката за колесниците?Ретрак машинки по онова време е нямало?Или греша?Какво и как си ползвал?
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: Як-3 мащаб1/4
Имаше но бяха големи и тежки.
Сам си ги правих.Малтийски кръст е механизма...Материал Д16Т, ст 65Г.
Основния колесник на крилото е на торсиони и колелата се прибираха напред в обтекатели, а носовия назад.
Общо два механизма и едно бавно яко серво.
Тогава акробатиките бяха с ограничение на двигателите до 10 куб и ползвахме резонансни тръби...Вебра 10 задно всмукване и изпущане, тръбата скрита в корпуса.
250 км/час са засичали на олимпиеца на балканиада.
Сам си ги правих.Малтийски кръст е механизма...Материал Д16Т, ст 65Г.
Основния колесник на крилото е на торсиони и колелата се прибираха напред в обтекатели, а носовия назад.
Общо два механизма и едно бавно яко серво.
Тогава акробатиките бяха с ограничение на двигателите до 10 куб и ползвахме резонансни тръби...Вебра 10 задно всмукване и изпущане, тръбата скрита в корпуса.
250 км/час са засичали на олимпиеца на балканиада.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Добри Грабчев
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта