Страница 7 от 15

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Публикувано: 16 юни 2018 17:39
от Петър Алексиев
Направих и " краченца " :D на моделчето , от 3мм. дъралова пластина , а гумичките са само временни --- да видя как ще изглежда :D
На есен ще му взема мотор 7,5куб. и колелета на каван на Ф - 70мм.
DSCN0536.JPG
DSCN0537.JPG
DSCN0538.JPG
DSCN0539.JPG
DSCN0540.JPG

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Публикувано: 16 юни 2018 20:44
от Добри Грабчев
Пешо,дурала не се ли спука при огъването?Нагря ли го?
Ставана на "студено"с по-голям радиус на огъване.

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Публикувано: 16 юни 2018 21:16
от Slav_s
Аз скоро огъвах дурал Д16Т за колесник и с леко нагряване няма грижи.
Супер, много добре изглежда :)

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Публикувано: 17 юни 2018 12:59
от Петър Алексиев
Не знам дурала точно какъв е :D , менгемето ми е старо и на челюстите се е образувало леко заобляне.
Напъвам пластината и пречуквам с дървен чук и се получава без никакво нагряване.
Малко дълги се получиха , но пък ще е добре за перката и високата трева :D

ПП. Пластинките ги изрязвам със ЗЕГЕ с трионче за метал ---- после на шмиргела и накрая със ситна шкурка за блясък :D

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Публикувано: 17 юни 2018 22:21
от Добри Грабчев
Карбонче е два пъти по-леко и два пъти по-здраво но си иска калъпче и мацане...

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Публикувано: 18 юни 2018 13:24
от Марин
4-5 мм дурал го огъвам около стоманена тръба ф30. Тръби ф12 ги огъвам на ремъчна шайба за клиновиден ремък.
Налага ми се да приплескам краищата на тръбички ф6, с нагряване ли да пробвам?

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Публикувано: 18 юни 2018 18:52
от Николай
Какъв 7.5 мотор ще купуваш?

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Публикувано: 19 юни 2018 16:19
от goji
Здравейте! Относно огъването на дурал - много зависи кой тип е дурала. Като го купувам от склада (Ангел Стоилов) специално ме питат за каква обработка - ще се фрезова или формова. Този за фрезоване е по-твърд и огъването трябва да е задължително с много нагряване и по-внимателно (остри сгъвки при ниска температура се нацепват лекичко). Другия тип е по-пластичен и се огъва лесно без да се нацепва по сгъвката (% на алуминии е по-висок) - фрезоването е трудно (влачи се и се лепи по фрезата и смазване/охлаждане спасяват временно положението). Ако на някой трябва ще се разровя и ще дам % и елементно съдържание на 2-та най-използвани типа.
Поздрави!

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Публикувано: 19 юни 2018 18:30
от Петър Алексиев
Добри Грабчев написа:
17 юни 2018 22:21
Карбонче е два пъти по-леко и два пъти по-здраво но си иска калъпче и мацане...
Така е Баи Добри , ама дет се вика си требе заамет :D
Стъкло , карбон , кевлар , смоличка и калъпче --- ако ги имам , ще си направя , ама кат ги нямам --- работя с това което имам :D
И пак нещата опират до средствата --- за сега не мога да отделя за тези неща!!!

Re: ЯК -- 54/ 1.3м.

Публикувано: 19 юни 2018 18:44
от Петър Алексиев
Николай написа:
18 юни 2018 18:52
Какъв 7.5 мотор ще купуваш?
Ники , имам чисто ново ( на 1л. гориво ) МДЦ - 6.5куб. , но за него ще трябва да се снабдя с хубав карбуратор ( от OS или ASP ) след което ще трябват проби , настроики и тн. --- така , че за този модел не е вариант.
В Италия в магазина има ( ако има ) SC - 46 --7.5куб. които са едно към едно с ASP и са копия на OS-те. и струват 106 евро.
От там си купих SC - 91 -- 15куб. и съм много доволен от него !!!!
Ако не мога да си взема от там , като се върна , ще си взема едно ASP-46 от евросклада.
За това и написах , че ще го взимам на есен.