Страница 2 от 12

Re: изграждането на нов F3A модел

Публикувано: 02 фев 2020 10:52
от Добри Грабчев
Аз ще изтрия моите глупости. Моля Ви и вие го направете.Разваляме темата на Николай!

Re: изграждането на нов F3A модел

Публикувано: 02 фев 2020 20:21
от nikolai 54
Работата продължава

Re: изграждането на нов F3A модел

Публикувано: 02 фев 2020 20:40
от Добри Грабчев
Ако искаш да ти изкарам още едно тяло но от оригиналния калъп! :D
И въпрос?Как улучи профила на крилото или ползва очертанието на тялото.
Знаеш ли, че на тоя модел се ползваше профил с различна относителна дебелина в центъра и краищата?

Re: изграждането на нов F3A модел

Публикувано: 02 фев 2020 20:49
от badves
Колега тези снимки със какъв апарат ги снимаш?

Re: изграждането на нов F3A модел

Публикувано: 03 фев 2020 01:33
от Tasev
Добри,спомена за модел с клапи?Това за модела на Претнер ли се отнася?Нещо може ли да покажеш?🤔🤔🤔🤔

Re: изграждането на нов F3A модел

Публикувано: 03 фев 2020 09:43
от nikolai 54
Добри Грабчев написа:
02 фев 2020 20:40
Ако искаш да ти изкарам още едно тяло но от оригиналния калъп! :D
И въпрос?Как улучи профила на крилото или ползва очертанието на тялото.
Знаеш ли, че на тоя модел се ползваше профил с различна относителна дебелина в центъра и краищата?
Профила е снет от оригинално крило .
Имам шаблони за ребрата правени на компютър, разбира се че в края на крилото профила е изтънен на 25мм


Снимам с камерата на лаптопа

Re: изграждането на нов F3A модел

Публикувано: 03 фев 2020 09:52
от Добри Грабчев
И аз правих но не намирам снимки за него.
По тези времена приземяването на модела се оценяваше а моделите бяха скоростни.
Хано показа и модел с изменяема стъпка на витлото и умело го използваше при вертикалните части на фигурите.Мисля, че беше в Унгария.
А модела на /снимката от световно първенство в Италия/ е с изменяема геометрия на крилото,пак на Претнер, ако не бъркам.
Всичко това се правеше заради ограничението на кубатурата на двигателите до 10 куб метанолови. Фигурите бяха динамични и трябваше скорост!Резонансните тръби бяха наложителни.
Сега всичко е различно при Ф3А!
Леки модели, ниски скорости, геометрични фигури,сякаш гледам скалари в аквариум... :D

Re: изграждането на нов F3A модел

Публикувано: 05 фев 2020 09:32
от badves
Колега до къде стигна със изграждането?Можеш ли да снимаш двигателя че и аз имам същия не пален от не знам си от кога но има компресия.

Re: изграждането на нов F3A модел

Публикувано: 05 фев 2020 13:51
от Добри Грабчев
[/quote]

Профила е снет от оригинално крило .
Имам шаблони за ребрата правени на компютър, разбира се че в края на крилото профила е изтънен на 25мм
[/quote]

Обрано съм го правил, профила на края на крилото процентно е по-дебел.По-късия профил лети при по-малко Re и срива настъпва по-рано отколкото в центъра.Това за изпълнение на свредел не е добре но се получава с по-големи отклонения на хор. и вер. кормила.
Второто нещо е, че заради симетрията на профила изкуствено усукване на края към по-малък ъгъл не се прави.
Това беше в "ония времена" когато се гонеше скорост.Новите Ф3А"скалари"летят различно.А 3Д още по различно!
Наблюдавал съм състезатели с 3Д модели да участват в комплекса на Ф3А...Не става.Просто разликите са големи.

Re: изграждането на нов F3A модел

Публикувано: 05 фев 2020 20:04
от Tasev
🤔