SBACH 342 № 3
-
- Мнения: 130
- Регистриран: 02 мар 2017 20:16
Re: SBACH 342 № 3
Карантиите в крилото спокойно ги лепи с полиуретана, няма да развали профила. Не напъва чак толкоз като монтажната пяна, а влиза чудесно в кухините на стиропора. Всичко по моите крила лепя с такова - надлъжници, кании, плочки за серво.
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: SBACH 342 № 3
"Ако приказваме за едно и също лепило...или не?Аз купих такова полиуретаново...турско разбира се в България...Има и два шпрея като добавка.Единият е за почистване на лепило невтвърдено...тоест разтворител,а другият е за матиране на повърхноста която ще се лепи.
Като твърдост,лепилото е много по-твърдо от стиропор,фибран,балза и други.Твърдост като гипс по моя преценка.Лепи добре шкурена стъклопластика към шперплат.Така лепих стъклопластови плоскости към ребрата на крилото на яка.Изглежда здраво,но дали ще удържи във времето незнам...От опит знам,че при лепенето на два материала с различна плътност,лепилото не трябва да е по твърдо от тях...Там се къса връзката.Тези дни правя кабина на СУ26 М...изгубена е и я правя от фибран лепен с това лепило.Лепилото стои како бучки чакъл между слоевете...Създаде ми проблем при оформяне на профила.
То сега е трудно да се ориентираме с какво да лепим различни неща при хилядите предлагани лепила....
Като твърдост,лепилото е много по-твърдо от стиропор,фибран,балза и други.Твърдост като гипс по моя преценка.Лепи добре шкурена стъклопластика към шперплат.Така лепих стъклопластови плоскости към ребрата на крилото на яка.Изглежда здраво,но дали ще удържи във времето незнам...От опит знам,че при лепенето на два материала с различна плътност,лепилото не трябва да е по твърдо от тях...Там се къса връзката.Тези дни правя кабина на СУ26 М...изгубена е и я правя от фибран лепен с това лепило.Лепилото стои како бучки чакъл между слоевете...Създаде ми проблем при оформяне на профила.
То сега е трудно да се ориентираме с какво да лепим различни неща при хилядите предлагани лепила....
Добри Грабчев
-
- Мнения: 526
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Да Николаи , полиуретана наистина по-добре лепи на стиропор за това си лепя и платната с него вместо със смола.
Единственото което ме притеснява е , че когато се вкарат тези карантии няма начин да стегна стиропора особенно изходящия ръб , а единствения начин е със затискане от горе с тежести.
Не отхвърлям и не оричам твоите методи като имам предвит не малкият ти опит а тези неща до сега не съм ги лепил с полиуретан което води до риск ( при мен ) и ако нещо се обърка , не ми се правят нови сърцевини.
При този модел не бива да си го позволявам, за това мисля да си работя на сигурно
На някои друг модел непременно ще пробвам
Баи Добри , маи е същото лепило , ето го на масата до платната и черупките :
Правих един капотаж от фибран залепен с него и по снадката наистина се получава ръб и създава проблем ако нещата трябва да са изпипани, но пък за залепване на облечка върху стиропор наистина е много по-добро от смола.
Когато режа трапецовидно крило , на късия шаблон стават вдлъбнатини поради по-бавната скорост с която се движи кантала и тия вдлъбнатини полиуретана ги запълва идеално , докато смолата хваща само по високото.
А за слепване на стъклоплат и ребра , трябва хен да е здраво но и да е гъвкаво ....... за сега се сещам само за силикона при стъкларите с които лепят стъклопакетите но като якост нямам представа как е .
Сигурно ще има подходящо лепило и за тези неща , но определено ще трябват и проби ...... по стария метод - проба - грешка
Единственото което ме притеснява е , че когато се вкарат тези карантии няма начин да стегна стиропора особенно изходящия ръб , а единствения начин е със затискане от горе с тежести.
Не отхвърлям и не оричам твоите методи като имам предвит не малкият ти опит а тези неща до сега не съм ги лепил с полиуретан което води до риск ( при мен ) и ако нещо се обърка , не ми се правят нови сърцевини.
При този модел не бива да си го позволявам, за това мисля да си работя на сигурно
На някои друг модел непременно ще пробвам
Баи Добри , маи е същото лепило , ето го на масата до платната и черупките :
Правих един капотаж от фибран залепен с него и по снадката наистина се получава ръб и създава проблем ако нещата трябва да са изпипани, но пък за залепване на облечка върху стиропор наистина е много по-добро от смола.
Когато режа трапецовидно крило , на късия шаблон стават вдлъбнатини поради по-бавната скорост с която се движи кантала и тия вдлъбнатини полиуретана ги запълва идеално , докато смолата хваща само по високото.
А за слепване на стъклоплат и ребра , трябва хен да е здраво но и да е гъвкаво ....... за сега се сещам само за силикона при стъкларите с които лепят стъклопакетите но като якост нямам представа как е .
Сигурно ще има подходящо лепило и за тези неща , но определено ще трябват и проби ...... по стария метод - проба - грешка
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 130
- Регистриран: 02 мар 2017 20:16
Re: SBACH 342 № 3
За да се залепи балсата по челния ръб, правя цялостно платно на облечката, залепено отвън с хартиено тиксо. Полиуретановото стяга с вода, затова мокря балсата, за да се окалъпи добре.
Другият вариант, който предпочитам, е да залепя балсов челен надлъжник от 6 мм и върху него да залепя разкройките. После шкурката и готово.
Другият вариант, който предпочитам, е да залепя балсов челен надлъжник от 6 мм и върху него да залепя разкройките. После шкурката и готово.
-
- Мнения: 130
- Регистриран: 02 мар 2017 20:16
Re: SBACH 342 № 3
Лепенето на фибран с полиуретан за обемни детайли не е добра идея, също както със смола. Предпочитам Уху Пор или Лепкостир, като предпочитанията ми са към второто.
-
- Мнения: 526
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Николаи , не става въпрос за атакуващия ръб и облечката .
Въпроса е за тези " кутиики " в които влиза летвичката и играе роля вместо тръба.
Крилото не е цяло , а от две полукрила и искам да са вградени и после да се облече с балса --- и трябва да се залепят на голия стиропор за това няма как да се стегне освен със затискане.
При залепването трябва да се внимава за успоредноста , за това се поставят сърцевините върху черупките на равна повърхност.
ВСИЧКИ тези неща ги пиша за начинаещите моделисти и се старая да спазвам някаква последователнос и ще съм доволен ако тази тема послужи като помощ за изграждането на модели от този тип.
След стягане на лепилото , стърчащото се изшкорва наравно с профила след което сърцевините са готови за облечката.
Въпроса е за тези " кутиики " в които влиза летвичката и играе роля вместо тръба.
Крилото не е цяло , а от две полукрила и искам да са вградени и после да се облече с балса --- и трябва да се залепят на голия стиропор за това няма как да се стегне освен със затискане.
При залепването трябва да се внимава за успоредноста , за това се поставят сърцевините върху черупките на равна повърхност.
ВСИЧКИ тези неща ги пиша за начинаещите моделисти и се старая да спазвам някаква последователнос и ще съм доволен ако тази тема послужи като помощ за изграждането на модели от този тип.
След стягане на лепилото , стърчащото се изшкорва наравно с профила след което сърцевините са готови за облечката.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: SBACH 342 № 3
Пешо моделчето става перфектно.
Обаче забелязах,че кутийка се държи само на стиропора.Е да има и облечка но тя е с нишки по дължината на крилото.Би било правилно в началото на крилото да има шперплатово ребро а където свършва кутията полу ребро или две черупки които да свържат края на черупката с атакуващия за да не се прекъсва стиропора.Друг вариант е да има два надлъжника залепени на кутията и свързани един с друг с напречници...Така усилията се разнасят по цялото крило!
А относно стиропора има стиропор и стиропор...Той се влияе от температурата на въздуха и едно друго нещо което малко хора се сещат Това е ,че самолета изменя височината си във въздуха а следователно и налягането.Ако има затворени обеми,те са подложени на напрежение.Сещате се като изкачвате височина какво става с ушите ви.
Даже китайците са се сетили и тяхното фолио с което обличат е надупчено!
Та исках да ти кажа....като направиш модела,вземи една карфица и надупчи крилото на 100 места!
Обаче забелязах,че кутийка се държи само на стиропора.Е да има и облечка но тя е с нишки по дължината на крилото.Би било правилно в началото на крилото да има шперплатово ребро а където свършва кутията полу ребро или две черупки които да свържат края на черупката с атакуващия за да не се прекъсва стиропора.Друг вариант е да има два надлъжника залепени на кутията и свързани един с друг с напречници...Така усилията се разнасят по цялото крило!
А относно стиропора има стиропор и стиропор...Той се влияе от температурата на въздуха и едно друго нещо което малко хора се сещат Това е ,че самолета изменя височината си във въздуха а следователно и налягането.Ако има затворени обеми,те са подложени на напрежение.Сещате се като изкачвате височина какво става с ушите ви.
Даже китайците са се сетили и тяхното фолио с което обличат е надупчено!
Та исках да ти кажа....като направиш модела,вземи една карфица и надупчи крилото на 100 места!
Добри Грабчев
-
- Мнения: 526
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Баи Добри напълно си прав и е добре , че тези неща се обсъждат ( за младите моделисти )
Това което правя е наи-лесния начин за построяването на крилото и е достатъчно здраво което се е доказало опитно.
Този пакет ( кутиика ) дължината е около 1/3 от дължината на полукрилото.
Другия начин - с полу ребро в края на кутииката , да става но ми е трудно да зарежа там профила за вграждане на това ребро , не , че е невъзможно
Ребро в началото на полукрилото ще има след залепване на облечката и оформяне на профила със шкурка.
С надлъжници до края на полукрилото --- в този случаи трябва да се прореже цялото полукрило с широчината на надлъжника и после предната и задната част пак да се сглобят на черупката.
Проблема ( при мен ) в случая е , че режа сърцевините на ръка и в края на крилото ( късия профил ) се получават вдлъбнатини от кантала и ако се пропеже за надлъжници , има голяма вероятност там да се разминат нещата.
Това са все начини за изгражгане на крило и всеки може да реши как да го направи според предпочитание или изисквания към модела.
За налягането знам , но честно казано не съм се замислял за това ---- което всъщност може да доведе до разрушаване на обшивката !!!!
Повърхностната обработка на балсата на втория модел е , грундиране и после авто боя , но на този все още не знам как ще е , но за това по-нататък в темата
Това което правя е наи-лесния начин за построяването на крилото и е достатъчно здраво което се е доказало опитно.
Този пакет ( кутиика ) дължината е около 1/3 от дължината на полукрилото.
Другия начин - с полу ребро в края на кутииката , да става но ми е трудно да зарежа там профила за вграждане на това ребро , не , че е невъзможно
Ребро в началото на полукрилото ще има след залепване на облечката и оформяне на профила със шкурка.
С надлъжници до края на полукрилото --- в този случаи трябва да се прореже цялото полукрило с широчината на надлъжника и после предната и задната част пак да се сглобят на черупката.
Проблема ( при мен ) в случая е , че режа сърцевините на ръка и в края на крилото ( късия профил ) се получават вдлъбнатини от кантала и ако се пропеже за надлъжници , има голяма вероятност там да се разминат нещата.
Това са все начини за изгражгане на крило и всеки може да реши как да го направи според предпочитание или изисквания към модела.
За налягането знам , но честно казано не съм се замислял за това ---- което всъщност може да доведе до разрушаване на обшивката !!!!
Повърхностната обработка на балсата на втория модел е , грундиране и после авто боя , но на този все още не знам как ще е , но за това по-нататък в темата
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 526
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 526
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Крилата са по същия начин като хоризонталния и вертикални стабилизатори за това няма да се спирам на тях докато стигна до залепване на ребрата на големия профил.
Елероните също ги изрязвам на банцик.
Елероните също ги изрязвам на банцик.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта