SBACH 342 № 3
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
SBACH 342 № 3
Здравеите колеги .
Ще опиша направата не един много красив ( за мен ) модел .
Правя модела за трети път както се вижда от заглавието така , че имам някои наблюдени за модела като прототип.
Чертежа е качен в раздел ( чертежи ) и е в ПДФ.
Модела е с размери : Крило - 130мм. , Тяло 126мм. и ако се направи по чертеж изцяло балсов --- става идеален 3Д модел за ЕЛ мотор.
НО , аз съм променил доста неща по чертежа за да стане по-голям за ДВГ и в този случаи няма да става за 3Д но за акробат си е добре.
Ребрата на тялото и от началото до кабината си е по чертеж, а от края на крилото до началото на хоризонталния стабилизатор съм го удължил с 10см.
Крилото също съм удължил и така модела ми стана 1.5м. на 1.5м.
Моторната кутия е уголемена и удължена така , че да побере резервоар 250/300мл.
Предвиден мотор 10куб. , серва - стандартни от 3кг. нагоре. ( аналог или цифрови , на кито както му хареса )
Модела може да се изгради по няколко начина --- малко скъп , много скъп и наи-скуп
Аз ще се придържам към първия вариант -- възможно наи-евтин
Първия го направих почти по чертежа ( имам предвит размерите ) със 7.5куб. мотор , но центровката диде задна и реших вместо да добавям тежести , да сложа по-голям мотор и да променя размерите.(Между другото още на облитането направо го размазах )
Мислил съм доста по моделчето и особено задната част под хоризонталния стабилизатор. Там нещата могат да се променят ( особено ако е с профилни плоскости ) така , че управлението на хоризонталния да стане със щанга и така всички машинки отиват отпред ( без тия на крилата ) но за целта трябва да си начертая мои си чертеж --- е , четвъртия може би ще е така
Накрая би трябвало да се получи нещо такова
Това е №2
Ще опиша направата не един много красив ( за мен ) модел .
Правя модела за трети път както се вижда от заглавието така , че имам някои наблюдени за модела като прототип.
Чертежа е качен в раздел ( чертежи ) и е в ПДФ.
Модела е с размери : Крило - 130мм. , Тяло 126мм. и ако се направи по чертеж изцяло балсов --- става идеален 3Д модел за ЕЛ мотор.
НО , аз съм променил доста неща по чертежа за да стане по-голям за ДВГ и в този случаи няма да става за 3Д но за акробат си е добре.
Ребрата на тялото и от началото до кабината си е по чертеж, а от края на крилото до началото на хоризонталния стабилизатор съм го удължил с 10см.
Крилото също съм удължил и така модела ми стана 1.5м. на 1.5м.
Моторната кутия е уголемена и удължена така , че да побере резервоар 250/300мл.
Предвиден мотор 10куб. , серва - стандартни от 3кг. нагоре. ( аналог или цифрови , на кито както му хареса )
Модела може да се изгради по няколко начина --- малко скъп , много скъп и наи-скуп
Аз ще се придържам към първия вариант -- възможно наи-евтин
Първия го направих почти по чертежа ( имам предвит размерите ) със 7.5куб. мотор , но центровката диде задна и реших вместо да добавям тежести , да сложа по-голям мотор и да променя размерите.(Между другото още на облитането направо го размазах )
Мислил съм доста по моделчето и особено задната част под хоризонталния стабилизатор. Там нещата могат да се променят ( особено ако е с профилни плоскости ) така , че управлението на хоризонталния да стане със щанга и така всички машинки отиват отпред ( без тия на крилата ) но за целта трябва да си начертая мои си чертеж --- е , четвъртия може би ще е така
Накрая би трябвало да се получи нещо такова
Това е №2
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
И такаааааа , метнах чертежа в една флашка и в Пазарджик го плотнах на 100% и се започна.
Ребрата за тялото ги копирам под индиго върху тополов ( каваков ) шперплат 3мм. и изрязвам всичко с дърворезбарско лъкче ( бащата на модерния ласер )
На чертежа се вижда как съм поправил моторната кутия.
Вместо летвички , от страни си разчертах страници от шперплат 3мм. и поправих ребрата , премахнах само двете летвички които минават близко до отвора за тръбата защото нея я замених с летвичка от две слепени парчета тополов шперплат 3мм. с размери : дължина около 45см. , ширина 4см. и дебелина 6мм.
Страниците са залепени само с точици лепило , чертая всички отвори , изрязвам сичко и ги разделям с тапетно ножче и така стават еднакви ( ляво и дясно )
Почиства се със шкурка , сглобява се на сухо и се прогонва и след това на дъската се лепи всичко:
Малко спънки против усукване а и здравина .
Сигурен съм , че съм пропуснал нещо , затова питаите и ме подсещаите !!!
Ребрата за тялото ги копирам под индиго върху тополов ( каваков ) шперплат 3мм. и изрязвам всичко с дърворезбарско лъкче ( бащата на модерния ласер )
На чертежа се вижда как съм поправил моторната кутия.
Вместо летвички , от страни си разчертах страници от шперплат 3мм. и поправих ребрата , премахнах само двете летвички които минават близко до отвора за тръбата защото нея я замених с летвичка от две слепени парчета тополов шперплат 3мм. с размери : дължина около 45см. , ширина 4см. и дебелина 6мм.
Страниците са залепени само с точици лепило , чертая всички отвори , изрязвам сичко и ги разделям с тапетно ножче и така стават еднакви ( ляво и дясно )
Почиства се със шкурка , сглобява се на сухо и се прогонва и след това на дъската се лепи всичко:
Малко спънки против усукване а и здравина .
Сигурен съм , че съм пропуснал нещо , затова питаите и ме подсещаите !!!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
- Slav_s
- Site Admin
- Мнения: 690
- Регистриран: 28 ное 2016 14:54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: SBACH 342 № 3
Супер, много добра работа следя темата с интерес.
Слави Чорбанов - София 0889290525
Balsa flies BETTER !
Balsa flies BETTER !
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Благодаря колеги , Баи Добри да си жив и здрав и честита Баба Марта !!!!!
Тези , тъмните летвички са от чам , а всички останали са балсови 5/5мм.
Трябва да спомена , че още преди да се сглоби и залепи тялото , трябва да се реши как ще се облича модела.
Вариантите са няколко -- при този ще е частично обличане с балса 1мм.
За целта , ребрата от горната страна трябва да се намалят с 1мм. , а ако се облича с 2мм. балса , съответно с 2мм.
Следва изработка на кабината -- направих калъп от чамово дърво ( мнооооого дялкане имаше ) и си я правя от 5л. шише от минерална вода , не стават идеални но поне са прозрачни.
Тези , тъмните летвички са от чам , а всички останали са балсови 5/5мм.
Трябва да спомена , че още преди да се сглоби и залепи тялото , трябва да се реши как ще се облича модела.
Вариантите са няколко -- при този ще е частично обличане с балса 1мм.
За целта , ребрата от горната страна трябва да се намалят с 1мм. , а ако се облича с 2мм. балса , съответно с 2мм.
Следва изработка на кабината -- направих калъп от чамово дърво ( мнооооого дялкане имаше ) и си я правя от 5л. шише от минерална вода , не стават идеални но поне са прозрачни.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
По кабинката след това напасвам реброто от предната страна.
И после обличане ---- лепя всичко с дървено лепило РАКОЛ на водна основа , чака се да стегне но за дърво с дърво това е наи-доброто.
От долу заобленията на ребрата съм ги изправил , по-лесно е за обличане , иначе и там трябва да се намаля според дебелината на пластините.
И после обличане ---- лепя всичко с дървено лепило РАКОЛ на водна основа , чака се да стегне но за дърво с дърво това е наи-доброто.
От долу заобленията на ребрата съм ги изправил , по-лесно е за обличане , иначе и там трябва да се намаля според дебелината на пластините.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Продължение от предишния пост :
Трупчето за колесника е от буков шперплат 8мм. дебел.
Трупчето за колесника е от буков шперплат 8мм. дебел.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
Трябва да отбележа , че и без балсата от долу , тялото изобщо не се огъва ( усуква ) става доста сдрава кутия.
Обличането зад кабината също е с 1мм. балса --- трудно се работи с нея защото е тънка , но пък се огъва лесно без да има нужда да се мокри с вода , а и от горе не е право а е с лека дъга.
Обличането зад кабината също е с 1мм. балса --- трудно се работи с нея защото е тънка , но пък се огъва лесно без да има нужда да се мокри с вода , а и от горе не е право а е с лека дъга.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от Петър Алексиев на 29 мар 2017 00:17, променено общо 1 път.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: SBACH 342 № 3
На първия модел му оцеля само опашката и нея я присадих на № 2 и са плоски като на чертежа.
На този ще са профилни като в основата профила е тънак -- НАКА - 006 , а в края ползвам готов шаблон които го правих за едно СУ - 26.
Метода е стиропор облечен с 1мм. балса залепен с полиуретан ---- става бързо и лесно , но ако някои реши да прави класическа ребрена конструкция 1мм. е тънка , облечката трябва да е не по-малко от 1.5мм.
Важен момент е когато се сглобяват платната , пласините от горната страна ( не където ще се нанася лепило ) ги свързвам с изолационно тиксо , обръща се , прегува се по снадката и се нанася лепило, слага се на равна повърхност , обира се излишното лепило и се затиска докато лепилото стегне .
Така кантовете ( фугите ) са залепени и тиксото не позволява на лепилото да излезе от горе ( лицевата страна ) , тиксото си остава докато платната се залепят на сърцевините от стиропор .
По съшия начин ще са и крилата , но за тях по-нататък
На този ще са профилни като в основата профила е тънак -- НАКА - 006 , а в края ползвам готов шаблон които го правих за едно СУ - 26.
Метода е стиропор облечен с 1мм. балса залепен с полиуретан ---- става бързо и лесно , но ако някои реши да прави класическа ребрена конструкция 1мм. е тънка , облечката трябва да е не по-малко от 1.5мм.
Важен момент е когато се сглобяват платната , пласините от горната страна ( не където ще се нанася лепило ) ги свързвам с изолационно тиксо , обръща се , прегува се по снадката и се нанася лепило, слага се на равна повърхност , обира се излишното лепило и се затиска докато лепилото стегне .
Така кантовете ( фугите ) са залепени и тиксото не позволява на лепилото да излезе от горе ( лицевата страна ) , тиксото си остава докато платната се залепят на сърцевините от стиропор .
По съшия начин ще са и крилата , но за тях по-нататък
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от Петър Алексиев на 04 мар 2017 14:28, променено общо 1 път.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта