Страница 4 от 5

Re: P-36 Hawk

Публикувано: 10 май 2021 23:42
от Entusiast
За всеки нов модел слагам значителна експонента на елероните, за да не ми е нервен.

Re: P-36 Hawk

Публикувано: 11 май 2021 08:32
от Tasev
Entusiast написа:
10 май 2021 23:42
За всеки нов модел слагам значителна експонента на елероните, за да не ми е нервен.
Това нещо, не го разбирам? :?: :roll: Копия и полу копия летят по друг начин. Написаното го свързвам с акробат или 3де? Може би бъркам?

Re: P-36 Hawk

Публикувано: 11 май 2021 16:34
от Slav_s
Да, за начало смятам да променя центровката на 25%, отклоненията ми бяха на 60% със 25% експонента , може би ще трябва да я увелича. Ще намаля още отклоненията и ще направя елероните както ме посъветва бай Добри
След това ще има нов опит за краш :lol: :lol: :lol:

Re: P-36 Hawk

Публикувано: 11 май 2021 18:54
от Добри Грабчев
Това нещо, не го разбирам? :?: :roll: Копия и полу копия летят по друг начин. Написаното го свързвам с акробат или 3де? Може би бъркам?
[/quote]
Да точно за 3Д става като прави финтифлюшки е необходимо а и трябва нежно да лети за успокояване на публиката! :D
Друго приказвах и то за НЕСИМЕТРИЧЕН ПРОФИЛ на крилото преди всичко за копия с повишено крилно натоварване... Надолу по-малко отклонение, нагоре по-голямо.Това може да се постигне механично, чрез рамото на сервото, но по-добре от предавателя...Корекции се правят след наблюдение на полета.При наклон с елероните, трябва да има леко "потъване" на модела а не изкачване...Вектора на подемната сила се накланя настрани и не може да поддържа теглото на модела!Повдигането на носа води до срив и то когато има маневра за кацане и скоростта пада.
Акробатиките Ф3А са друга работа...Там се центрова модела така, че да влиза в свредел само с вертикално и хоризонтално кормило и да излиза при нулиране на ръчките.Ползването на елерони...нула точки.
При вертикално изкачване или пикиране трябва да запази треакторията си без намеса на пилота...Тоест неутрален самолет, не е планер, нито тренер.Оставен без управление ще се разбие след километър право летене.

Re: P-36 Hawk

Публикувано: 11 май 2021 21:01
от Entusiast
Написах нов модел, демек при облитане и настройки. После е друго.

Re: P-36 Hawk

Публикувано: 12 май 2021 08:36
от Добри Грабчев
И още...Без обтекател на мотора модела е съвсем друг.Стабилизаторите са в турбулентен поток.

Re: P-36 Hawk

Публикувано: 12 май 2021 11:55
от Tasev
Добри Грабчев написа:
12 май 2021 08:36
И още...Без обтекател на мотора модела е съвсем друг.Стабилизаторите са в турбулентен поток.
Имал съм случаи, при които елероните са не ефективни. Просто не реагира крилото.Демек попадат в сянката на профила! :roll: :?: :idea: Поради тая причина, цитарах колегата, Ентусиаст. При маанатите копия за да се избегнат някои гореописани ситуации е разрешено в определен допуск да се увеличават елерони, клапи и тем подобни. Добри е повече в час, и опит!Да сподели? :idea: :roll: :?:

Re: P-36 Hawk

Публикувано: 12 май 2021 16:54
от Slav_s
Добри Грабчев написа:
11 май 2021 18:54
Това нещо, не го разбирам? :?: :roll: Копия и полу копия летят по друг начин. Написаното го свързвам с акробат или 3де? Може би бъркам?
Да точно за 3Д става като прави финтифлюшки е необходимо а и трябва нежно да лети за успокояване на публиката! :D
Друго приказвах и то за НЕСИМЕТРИЧЕН ПРОФИЛ на крилото преди всичко за копия с повишено крилно натоварване... Надолу по-малко отклонение, нагоре по-голямо.Това може да се постигне механично, чрез рамото на сервото, но по-добре от предавателя...Корекции се правят след наблюдение на полета.При наклон с елероните, трябва да има леко "потъване" на модела а не изкачване...Вектора на подемната сила се накланя настрани и не може да поддържа теглото на модела!Повдигането на носа води до срив и то когато има маневра за кацане и скоростта пада.
Акробатиките Ф3А са друга работа...Там се центрова модела така, че да влиза в свредел само с вертикално и хоризонтално кормило и да излиза при нулиране на ръчките.Ползването на елерони...нула точки.
При вертикално изкачване или пикиране трябва да запази треакторията си без намеса на пилота...Тоест неутрален самолет, не е планер, нито тренер.Оставен без управление ще се разбие след километър право летене.

Точно за това ги харесвам тези модели, пускаш стиковете и модела си лети без промяна в курса :)

Re: P-36 Hawk

Публикувано: 12 май 2021 22:02
от Добри Грабчев
Трудното е да се направи такъв модел.Поне три модификации съм правил за да ми хареса.
Винаги има после и по-по.Но това беше едно време.Сега е времето на "шараните" с контра въртящи се витла, за да не натоварват пилотите с допълнителни действия...
Очаквам скоро да им сложат и програма за автоматично управление...
Този клас Ф3А вече е провал.

Re: P-36 Hawk

Публикувано: 13 май 2021 09:24
от Entusiast
Еее, айде сега! Ти като оня - Никакъв секс не е това сега, ние едно време каъв секс правехме...