Здравейте, направих един полет с модела, модела литна адски зле, много нестабилен по елерони със склоност да пропада на ляво през крило , същевремено вирваше и нос, добре че мотора имаше доста тяга и не успя да се срине. Едвам го закарах до пистата и го "Кацнах" или по скоро плеснах на асфалта Щетите са едно витло, оператора го хвана страх и не снима самото кацане. На земята се видя счупено рогче на единия елерон. Сега незнам това ли е причината, това рогче в полет ли се е счупило, центровката ли е задна ?? Ще ми е интересно да споделите мнение за това неадекватно поведени на какво може да се дължи
Прилагам един клип от който не се вижда кой знае какво но все пак се добива някаква представа за полетното поведение на модела
Re: P-36 Hawk
Публикувано: 09 май 2021 16:46
от Entusiast
Центровка, ъгъл на поставяне на крилото, носещ профил - много фактори. Плюс крило с голяма разлика в хордите и се получава ефекта.
Кажи му на твоя оператор да снима хоризонтален кадър. Все още екраните са хоризонтални.
Re: P-36 Hawk
Публикувано: 09 май 2021 18:39
от Марин
Според мен трябва да намалиш отклоненията по тангаж и крен, или да им направиш някаква крива.
Re: P-36 Hawk
Публикувано: 10 май 2021 09:05
от Добри Грабчев
Всички самолети и копията им, са трудни за каране.
Трябва.
– По-предна центровка-25-28%
–Диференциално отклонение на елероните, при несиметричен профил!При Яка е 15 гр надолу 25 гр нагоре.Това се прави защото крилото което се повдига от спуснатия елерон, има и увеличено съпротивление и го задържа назад!С вертикалното може да се помогне, но започва плъзгане, което при диедър, ниска скорост и тежък модел може да доведе до свредел!
До колкото се вижда от клипа си майстор пилот щом го докара до пистата!