P-36 Hawk

Модели с двигатели с вътрешно горене. 2-тактов, 4-тактов, метанолови и дизел.
Entusiast
Мнения: 46
Регистриран: 20 сеп 2019 20:55

Re: P-36 Hawk

Мнение от Entusiast » 10 май 2021 23:42

За всеки нов модел слагам значителна експонента на елероните, за да не ми е нервен.

Tasev
Мнения: 2665
Регистриран: 29 ное 2016 14:33

Re: P-36 Hawk

Мнение от Tasev » 11 май 2021 08:32

Entusiast написа:
10 май 2021 23:42
За всеки нов модел слагам значителна експонента на елероните, за да не ми е нервен.
Това нещо, не го разбирам? :?: :roll: Копия и полу копия летят по друг начин. Написаното го свързвам с акробат или 3де? Може би бъркам?
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation

Потребителски аватар
Slav_s
Site Admin
Мнения: 689
Регистриран: 28 ное 2016 14:54
Местоположение: София
Контакти:

Re: P-36 Hawk

Мнение от Slav_s » 11 май 2021 16:34

Да, за начало смятам да променя центровката на 25%, отклоненията ми бяха на 60% със 25% експонента , може би ще трябва да я увелича. Ще намаля още отклоненията и ще направя елероните както ме посъветва бай Добри
След това ще има нов опит за краш :lol: :lol: :lol:
Слави Чорбанов - София 0889290525
Balsa flies BETTER ! ;)

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: P-36 Hawk

Мнение от Добри Грабчев » 11 май 2021 18:54

Това нещо, не го разбирам? :?: :roll: Копия и полу копия летят по друг начин. Написаното го свързвам с акробат или 3де? Може би бъркам?
[/quote]
Да точно за 3Д става като прави финтифлюшки е необходимо а и трябва нежно да лети за успокояване на публиката! :D
Друго приказвах и то за НЕСИМЕТРИЧЕН ПРОФИЛ на крилото преди всичко за копия с повишено крилно натоварване... Надолу по-малко отклонение, нагоре по-голямо.Това може да се постигне механично, чрез рамото на сервото, но по-добре от предавателя...Корекции се правят след наблюдение на полета.При наклон с елероните, трябва да има леко "потъване" на модела а не изкачване...Вектора на подемната сила се накланя настрани и не може да поддържа теглото на модела!Повдигането на носа води до срив и то когато има маневра за кацане и скоростта пада.
Акробатиките Ф3А са друга работа...Там се центрова модела така, че да влиза в свредел само с вертикално и хоризонтално кормило и да излиза при нулиране на ръчките.Ползването на елерони...нула точки.
При вертикално изкачване или пикиране трябва да запази треакторията си без намеса на пилота...Тоест неутрален самолет, не е планер, нито тренер.Оставен без управление ще се разбие след километър право летене.
Добри Грабчев

Entusiast
Мнения: 46
Регистриран: 20 сеп 2019 20:55

Re: P-36 Hawk

Мнение от Entusiast » 11 май 2021 21:01

Написах нов модел, демек при облитане и настройки. После е друго.

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: P-36 Hawk

Мнение от Добри Грабчев » 12 май 2021 08:36

И още...Без обтекател на мотора модела е съвсем друг.Стабилизаторите са в турбулентен поток.
Добри Грабчев

Tasev
Мнения: 2665
Регистриран: 29 ное 2016 14:33

Re: P-36 Hawk

Мнение от Tasev » 12 май 2021 11:55

Добри Грабчев написа:
12 май 2021 08:36
И още...Без обтекател на мотора модела е съвсем друг.Стабилизаторите са в турбулентен поток.
Имал съм случаи, при които елероните са не ефективни. Просто не реагира крилото.Демек попадат в сянката на профила! :roll: :?: :idea: Поради тая причина, цитарах колегата, Ентусиаст. При маанатите копия за да се избегнат някои гореописани ситуации е разрешено в определен допуск да се увеличават елерони, клапи и тем подобни. Добри е повече в час, и опит!Да сподели? :idea: :roll: :?:
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation

Потребителски аватар
Slav_s
Site Admin
Мнения: 689
Регистриран: 28 ное 2016 14:54
Местоположение: София
Контакти:

Re: P-36 Hawk

Мнение от Slav_s » 12 май 2021 16:54

Добри Грабчев написа:
11 май 2021 18:54
Това нещо, не го разбирам? :?: :roll: Копия и полу копия летят по друг начин. Написаното го свързвам с акробат или 3де? Може би бъркам?
Да точно за 3Д става като прави финтифлюшки е необходимо а и трябва нежно да лети за успокояване на публиката! :D
Друго приказвах и то за НЕСИМЕТРИЧЕН ПРОФИЛ на крилото преди всичко за копия с повишено крилно натоварване... Надолу по-малко отклонение, нагоре по-голямо.Това може да се постигне механично, чрез рамото на сервото, но по-добре от предавателя...Корекции се правят след наблюдение на полета.При наклон с елероните, трябва да има леко "потъване" на модела а не изкачване...Вектора на подемната сила се накланя настрани и не може да поддържа теглото на модела!Повдигането на носа води до срив и то когато има маневра за кацане и скоростта пада.
Акробатиките Ф3А са друга работа...Там се центрова модела така, че да влиза в свредел само с вертикално и хоризонтално кормило и да излиза при нулиране на ръчките.Ползването на елерони...нула точки.
При вертикално изкачване или пикиране трябва да запази треакторията си без намеса на пилота...Тоест неутрален самолет, не е планер, нито тренер.Оставен без управление ще се разбие след километър право летене.

Точно за това ги харесвам тези модели, пускаш стиковете и модела си лети без промяна в курса :)
Слави Чорбанов - София 0889290525
Balsa flies BETTER ! ;)

Добри Грабчев
Мнения: 3272
Регистриран: 08 дек 2016 17:20
Местоположение: Хсково

Re: P-36 Hawk

Мнение от Добри Грабчев » 12 май 2021 22:02

Трудното е да се направи такъв модел.Поне три модификации съм правил за да ми хареса.
Винаги има после и по-по.Но това беше едно време.Сега е времето на "шараните" с контра въртящи се витла, за да не натоварват пилотите с допълнителни действия...
Очаквам скоро да им сложат и програма за автоматично управление...
Този клас Ф3А вече е провал.
Добри Грабчев

Entusiast
Мнения: 46
Регистриран: 20 сеп 2019 20:55

Re: P-36 Hawk

Мнение от Entusiast » 13 май 2021 09:24

Еее, айде сега! Ти като оня - Никакъв секс не е това сега, ние едно време каъв секс правехме...


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта