Прилагам един клип от който не се вижда кой знае какво но все пак се добива някаква представа за полетното поведение на модела
P-36 Hawk
- Slav_s
- Site Admin
- Мнения: 603
- Регистриран: 28 ное 2016 14:54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: P-36 Hawk
Здравейте, направих един полет с модела, модела литна адски зле, много нестабилен по елерони със склоност да пропада на ляво през крило , същевремено вирваше и нос, добре че мотора имаше доста тяга и не успя да се срине. Едвам го закарах до пистата и го "Кацнах" или по скоро плеснах на асфалта
Щетите са едно витло, оператора го хвана страх и не снима самото кацане. На земята се видя счупено рогче на единия елерон. Сега незнам това ли е причината, това рогче в полет ли се е счупило, центровката ли е задна ?? Ще ми е интересно да споделите мнение за това неадекватно поведени на какво може да се дължи 
Прилагам един клип от който не се вижда кой знае какво но все пак се добива някаква представа за полетното поведение на модела
Прилагам един клип от който не се вижда кой знае какво но все пак се добива някаква представа за полетното поведение на модела
Слави Чорбанов - София 0889290525
Balsa flies BETTER !
Balsa flies BETTER !
-
Entusiast
- Мнения: 35
- Регистриран: 20 сеп 2019 20:55
Re: P-36 Hawk
Центровка, ъгъл на поставяне на крилото, носещ профил - много фактори. Плюс крило с голяма разлика в хордите и се получава ефекта.
Кажи му на твоя оператор да снима хоризонтален кадър. Все още екраните са хоризонтални.
Кажи му на твоя оператор да снима хоризонтален кадър. Все още екраните са хоризонтални.
- Марин
- Мнения: 478
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: P-36 Hawk
Според мен трябва да намалиш отклоненията по тангаж и крен, или да им направиш някаква крива.
-
Entusiast
- Мнения: 35
- Регистриран: 20 сеп 2019 20:55
Re: P-36 Hawk
За всеки нов модел слагам значителна експонента на елероните, за да не ми е нервен.
-
Tasev
- Мнения: 1894
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: P-36 Hawk
Това нещо, не го разбирам?
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
- Slav_s
- Site Admin
- Мнения: 603
- Регистриран: 28 ное 2016 14:54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: P-36 Hawk
Да, за начало смятам да променя центровката на 25%, отклоненията ми бяха на 60% със 25% експонента , може би ще трябва да я увелича. Ще намаля още отклоненията и ще направя елероните както ме посъветва бай Добри
След това ще има нов опит за краш

След това ще има нов опит за краш
Слави Чорбанов - София 0889290525
Balsa flies BETTER !
Balsa flies BETTER !
-
Entusiast
- Мнения: 35
- Регистриран: 20 сеп 2019 20:55
Re: P-36 Hawk
Написах нов модел, демек при облитане и настройки. После е друго.
-
Tasev
- Мнения: 1894
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: P-36 Hawk
Имал съм случаи, при които елероните са не ефективни. Просто не реагира крилото.Демек попадат в сянката на профила!Добри Грабчев написа: ↑12 май 2021 08:36И още...Без обтекател на мотора модела е съвсем друг.Стабилизаторите са в турбулентен поток.
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
- Slav_s
- Site Admin
- Мнения: 603
- Регистриран: 28 ное 2016 14:54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: P-36 Hawk
Добри Грабчев написа: ↑11 май 2021 18:54Това нещо, не го разбирам?![]()
Копия и полу копия летят по друг начин. Написаното го свързвам с акробат или 3де? Може би бъркам?
Да точно за 3Д става като прави финтифлюшки е необходимо а и трябва нежно да лети за успокояване на публиката!![]()
Друго приказвах и то за НЕСИМЕТРИЧЕН ПРОФИЛ на крилото преди всичко за копия с повишено крилно натоварване... Надолу по-малко отклонение, нагоре по-голямо.Това може да се постигне механично, чрез рамото на сервото, но по-добре от предавателя...Корекции се правят след наблюдение на полета.При наклон с елероните, трябва да има леко "потъване" на модела а не изкачване...Вектора на подемната сила се накланя настрани и не може да поддържа теглото на модела!Повдигането на носа води до срив и то когато има маневра за кацане и скоростта пада.
Акробатиките Ф3А са друга работа...Там се центрова модела така, че да влиза в свредел само с вертикално и хоризонтално кормило и да излиза при нулиране на ръчките.Ползването на елерони...нула точки.
При вертикално изкачване или пикиране трябва да запази треакторията си без намеса на пилота...Тоест неутрален самолет, не е планер, нито тренер.Оставен без управление ще се разбие след километър право летене.
Точно за това ги харесвам тези модели, пускаш стиковете и модела си лети без промяна в курса
Слави Чорбанов - София 0889290525
Balsa flies BETTER !
Balsa flies BETTER !
-
Entusiast
- Мнения: 35
- Регистриран: 20 сеп 2019 20:55
Re: P-36 Hawk
Еее, айде сега! Ти като оня - Никакъв секс не е това сега, ние едно време каъв секс правехме...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта