muto написа: ↑18 апр 2023 05:52
Петър Алексиев написа: ↑15 апр 2023 18:44
Не колеги , и втория опит е НЕ успешен
При излитането , наклони на дясно и докато го изправя заора колесника в буца пръст и се счупи , но само колесника
Ще го монтирам , заздравя и отново на полето
Петре, явно нищо не си прочел по съпътсващите коментари на чертежите които ползваш. Този модел го правих преди много години , но темата се загуби в моделистика. Има много конструктивни грешки, дори и модела не изглежда като иснския самолет. Основният проблем е в монтирането на хоризонталният стабилизатор. За модел той е много високо поставен и се засенчва от крилото което откъсва струята. Трябва ти много предна центровка и мощен мотор . Моят модел така си и стои на етажерката. И не слушай кат бай Добри.
Колега , винаги съм отворен за добри съвети !!!!!
През годините , във форумите , ставащо въпрос за този модел , винаги съм писал , че хоризонталния е проблемен , очевидно визираики твоята тема в" МОДЕЛИСТИКА " , но беше отдавна и не помнех кои го е публикувал.
Но , не видях , или прочетох къде трябва да бъде или с колко трябва да се смъкне стабилизатора и за това през годините се придържах към чертежа.
Последно и аз реших , че ще е по - добре с предна центровка и ще му сложа отпред тежест и ----- ще видим
Този модел от темата ( депронката ) ми е вече 5 - ти , в момента имам почти готов с разпереност около 1,5м. и още един с разпереност 1,8м. бензин на които му трябва само кабинка и е готов и тои за среща със земята
По - напред в темата написах , че човека проектирал модела , ако е гонил повече копииност ( това е предположение ) вмесо пилотажна стабилност , то резултата е този ---- много труден за управление модел.
Съдбата на модела при мен ще е следната:
- Ако не успея да се справя с тия 3 модела които имам , повече няма да ги правя и извода от това ще е , че или модела не струва , или пилота , тоест аз -- е калпав
Най - вероятно ще потърся чертежи на друг модел или ще си начертая собствен на ЯК - 54 да речем , или пък ще си доразвия моделчетата СБАШ,