Страница 14 от 17

Re: СУ-26МХ

Публикувано: 26 мар 2023 14:46
от stef.vt.bg
Петър Алексиев написа:
26 мар 2023 13:47
................
Отклоненията на хоризонталното кормило ги оставих на 30% , а на елероните на 60% Ииии ... въпреки това беше прекалено чуствителен -- нервен , след кратка борба :lol: се срещна със земята :lol:
Щетите на са големи и сега го възтановявам.
Ще намаля още доста отклоненията и ( за сега ) ще продължа да го боря :......................
Не знам каква ти е апаратурата - дали позволява настройка на експоненти? На моята на всичките ми модели задължително ползвам тази настройка. При нея, в началото на движението на лостчето за управление чувствителността е минимална, а колкото лостчето отива към края на хода си става все по-чувствително. При това положение никога не съм ограничавал ходовете на управляващите плоскости, за да може при нужда да се използват пълноценно. Не претендирам да съм пилот от класа, но на мен лично тези настройки много ми допаднаха от самото начало.

Re: СУ-26МХ

Публикувано: 26 мар 2023 17:05
от Петър Алексиев
Колега , апаратурата е тази , от тази тема:viewtopic.php?f=35&t=20
Да , напълно си прав , може да си поиграя да наглася експоненти , мога да направя кривата на които и да е канал , към края на отклонението , машинката да тръгва и на обратно :lol:
Другия вариант е , имам още 2 режима за управление на които и да е модел и да направя дуалреиди в различните режими и така докато му свикна :D и да се вкара в някаква рамка от параметри за отклоненията , с което пък да си направя някакви изводи за някакви промени по модела ---- като големина на елероните например.
Ако проектанта на моделчето е гонил максимална копийност а не пилотажна стабилност , то резултата е този --- или ще му трябва по-добър пилот , какъвто аз не съм :D

Re: СУ-26МХ

Публикувано: 26 мар 2023 18:26
от Марин
stef.vt.bg написа:
26 мар 2023 14:46

Не знам каква ти е апаратурата - дали позволява настройка на експоненти? На моята на всичките ми модели задължително ползвам тази настройка. При нея, в началото на движението на лостчето за управление чувствителността е минимална, а колкото лостчето отива към края на хода си става все по-чувствително. При това положение никога не съм ограничавал ходовете на управляващите плоскости, за да може при нужда да се използват пълноценно. Не претендирам да съм пилот от класа, но на мен лично тези настройки много ми допаднаха от самото начало.
Извинявай, че се намесвам, принципно си прав, но според мен иползването на експоненти изкривява усета за полета. Представи си, че на лекия автомобил се поставят експоненти на волана...ужас :lol: /макар че при някои от високите класове май нещо подобно се получава с управляемия заден мост/. В голямата авиация експоненти се използват при свръхзвуковите изтребители, тъй като управляемостта им рязко се влошава след преминаване звуковата бариера. Знам, че доста хора карат на експоненти, но аз лично предпочитам да усещам неизкривено полетът на модела и реакцията му при подадена команда. И все пак всеки сам си решава как му харесва...

Re: СУ-26МХ

Публикувано: 26 мар 2023 21:26
от Петър Алексиев
Почти е възтановен , остана лепкостира на ребрата да изсъхне , да заздравя винтовете за захващане на колесника и е готов за " нова среща със земята " :lol: :lol: :lol:
20230326_143011.jpg
20230326_183429.jpg
20230326_210748.jpg

Re: СУ-26МХ

Публикувано: 26 мар 2023 21:38
от Slav_s
модела с който бях, излетя и беше ужас по елеватор и леко нервен по елерони, направих един завой и кацнах. Той е с големи кормила, и на 30% да ги сваля пак е нервен, сложих 60% експонента и модела заспа, почна да лети като по релси :)
с бързи машинки и без експонента е борба с модела, особено при облитане

Re: СУ-26МХ

Публикувано: 26 мар 2023 22:53
от бачо илия депрона
Марин написа:
26 мар 2023 18:26


Извинявай, че се намесвам, принципно си прав, но според мен иползването на експоненти изкривява усета за полета. Представи си, че на лекия автомобил се поставят експоненти на волана...ужас :lol: /макар че при някои от високите класове май нещо подобно се получава с управляемия заден мост/. В голямата авиация експоненти се използват при свръхзвуковите изтребители, тъй като управляемостта им рязко се влошава след преминаване звуковата бариера. Знам, че доста хора карат на експоненти, но аз лично предпочитам да усещам неизкривено полетът на модела и реакцията му при подадена команда. И все пак всеки сам си решава как му харесва...
+1

Re: СУ-26МХ

Публикувано: 27 мар 2023 10:25
от mmfsr
Петър Алексиев написа:
26 мар 2023 21:26
Почти е възтановен , остана лепкостира на ребрата да изсъхне , да заздравя винтовете за захващане на колесника и е готов за " нова среща със земята " :lol: :lol: :lol:
20230326_143011.jpg
20230326_183429.jpg
20230326_210748.jpg
На по тежките модели монтирам колесника към тялото на твърди гумени тампони.Мисля за тоя модел има удачни на М4.Трябва само размер да подбереш за твърдост.

Re: СУ-26МХ

Публикувано: 03 апр 2023 18:32
от Петър Алексиев
Колега , чак тампони да слагам на депронка ..... много хубаво ша земе да и стане :lol: .... шегувам се ;)
С подходяща ( мека ) перка , може и без колесник , но ми се иска да е като ДВГ - тата , да излита и каца на колелета :D
Всъщност при краша , колесника леко се огъна и се откърти заедно с винтовете без други щети по трупчето за колесника.
Напълних дупките с лепило , вкарах парченце от клечка за зъби и на ново завих винтовете , като преди това изправих колесника.
Междувременно си поиграх с апаратурата , в нея си има вградени ( запаметени ) готови експоненти и ще ползвам тях основно за елероните и хоризонталното кормило.
Сега чакам подходящо време за повторно облитане ( или нова среща със земята :lol: :lol: )

Re: СУ-26МХ

Публикувано: 08 апр 2023 19:06
от Петър Алексиев
Докато чакам подходящо време за летене на депронки :D , се заех да правя капотаж на мотора също от балсичка и депрон 3мм.
20230408_134255.jpg
20230408_153008.jpg
20230408_172619.jpg
20230408_181759.jpg
20230408_183909.jpg

Re: СУ-26МХ

Публикувано: 14 апр 2023 15:07
от Петър Алексиев
Изпотих се докато напасна това кривото ребро при тялото :(
20230409_153702.jpg
20230409_214248.jpg
20230414_144917.jpg