Не знам каква ти е апаратурата - дали позволява настройка на експоненти? На моята на всичките ми модели задължително ползвам тази настройка. При нея, в началото на движението на лостчето за управление чувствителността е минимална, а колкото лостчето отива към края на хода си става все по-чувствително. При това положение никога не съм ограничавал ходовете на управляващите плоскости, за да може при нужда да се използват пълноценно. Не претендирам да съм пилот от класа, но на мен лично тези настройки много ми допаднаха от самото начало.Петър Алексиев написа: ↑26 мар 2023 13:47................
Отклоненията на хоризонталното кормило ги оставих на 30% , а на елероните на 60% Ииии ... въпреки това беше прекалено чуствителен -- нервен , след кратка борба се срещна със земята
Щетите на са големи и сега го възтановявам.
Ще намаля още доста отклоненията и ( за сега ) ще продължа да го боря :......................
СУ-26МХ
- stef.vt.bg
- Мнения: 103
- Регистриран: 04 фев 2020 19:58
Re: СУ-26МХ
Стефан Добрев
гр.Велико Търново
гр.Велико Търново
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Колега , апаратурата е тази , от тази тема:viewtopic.php?f=35&t=20
Да , напълно си прав , може да си поиграя да наглася експоненти , мога да направя кривата на които и да е канал , към края на отклонението , машинката да тръгва и на обратно
Другия вариант е , имам още 2 режима за управление на които и да е модел и да направя дуалреиди в различните режими и така докато му свикна и да се вкара в някаква рамка от параметри за отклоненията , с което пък да си направя някакви изводи за някакви промени по модела ---- като големина на елероните например.
Ако проектанта на моделчето е гонил максимална копийност а не пилотажна стабилност , то резултата е този --- или ще му трябва по-добър пилот , какъвто аз не съм
Да , напълно си прав , може да си поиграя да наглася експоненти , мога да направя кривата на които и да е канал , към края на отклонението , машинката да тръгва и на обратно
Другия вариант е , имам още 2 режима за управление на които и да е модел и да направя дуалреиди в различните режими и така докато му свикна и да се вкара в някаква рамка от параметри за отклоненията , с което пък да си направя някакви изводи за някакви промени по модела ---- като големина на елероните например.
Ако проектанта на моделчето е гонил максимална копийност а не пилотажна стабилност , то резултата е този --- или ще му трябва по-добър пилот , какъвто аз не съм
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
- Марин
- Мнения: 930
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: СУ-26МХ
Извинявай, че се намесвам, принципно си прав, но според мен иползването на експоненти изкривява усета за полета. Представи си, че на лекия автомобил се поставят експоненти на волана...ужас /макар че при някои от високите класове май нещо подобно се получава с управляемия заден мост/. В голямата авиация експоненти се използват при свръхзвуковите изтребители, тъй като управляемостта им рязко се влошава след преминаване звуковата бариера. Знам, че доста хора карат на експоненти, но аз лично предпочитам да усещам неизкривено полетът на модела и реакцията му при подадена команда. И все пак всеки сам си решава как му харесва...stef.vt.bg написа: ↑26 мар 2023 14:46
Не знам каква ти е апаратурата - дали позволява настройка на експоненти? На моята на всичките ми модели задължително ползвам тази настройка. При нея, в началото на движението на лостчето за управление чувствителността е минимална, а колкото лостчето отива към края на хода си става все по-чувствително. При това положение никога не съм ограничавал ходовете на управляващите плоскости, за да може при нужда да се използват пълноценно. Не претендирам да съм пилот от класа, но на мен лично тези настройки много ми допаднаха от самото начало.
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Почти е възтановен , остана лепкостира на ребрата да изсъхне , да заздравя винтовете за захващане на колесника и е готов за " нова среща със земята "
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
- Slav_s
- Site Admin
- Мнения: 690
- Регистриран: 28 ное 2016 14:54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: СУ-26МХ
модела с който бях, излетя и беше ужас по елеватор и леко нервен по елерони, направих един завой и кацнах. Той е с големи кормила, и на 30% да ги сваля пак е нервен, сложих 60% експонента и модела заспа, почна да лети като по релси
с бързи машинки и без експонента е борба с модела, особено при облитане
с бързи машинки и без експонента е борба с модела, особено при облитане
Слави Чорбанов - София 0889290525
Balsa flies BETTER !
Balsa flies BETTER !
-
- Мнения: 1852
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: СУ-26МХ
+1Марин написа: ↑26 мар 2023 18:26
Извинявай, че се намесвам, принципно си прав, но според мен иползването на експоненти изкривява усета за полета. Представи си, че на лекия автомобил се поставят експоненти на волана...ужас /макар че при някои от високите класове май нещо подобно се получава с управляемия заден мост/. В голямата авиация експоненти се използват при свръхзвуковите изтребители, тъй като управляемостта им рязко се влошава след преминаване звуковата бариера. Знам, че доста хора карат на експоненти, но аз лично предпочитам да усещам неизкривено полетът на модела и реакцията му при подадена команда. И все пак всеки сам си решава как му харесва...
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 527
- Регистриран: 24 апр 2019 09:48
Re: СУ-26МХ
На по тежките модели монтирам колесника към тялото на твърди гумени тампони.Мисля за тоя модел има удачни на М4.Трябва само размер да подбереш за твърдост.Петър Алексиев написа: ↑26 мар 2023 21:26Почти е възтановен , остана лепкостира на ребрата да изсъхне , да заздравя винтовете за захващане на колесника и е готов за " нова среща със земята "
20230326_143011.jpg
20230326_183429.jpg
20230326_210748.jpg
Инж.Веселин Драганов М.С.
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Колега , чак тампони да слагам на депронка ..... много хубаво ша земе да и стане .... шегувам се
С подходяща ( мека ) перка , може и без колесник , но ми се иска да е като ДВГ - тата , да излита и каца на колелета
Всъщност при краша , колесника леко се огъна и се откърти заедно с винтовете без други щети по трупчето за колесника.
Напълних дупките с лепило , вкарах парченце от клечка за зъби и на ново завих винтовете , като преди това изправих колесника.
Междувременно си поиграх с апаратурата , в нея си има вградени ( запаметени ) готови експоненти и ще ползвам тях основно за елероните и хоризонталното кормило.
Сега чакам подходящо време за повторно облитане ( или нова среща със земята )
С подходяща ( мека ) перка , може и без колесник , но ми се иска да е като ДВГ - тата , да излита и каца на колелета
Всъщност при краша , колесника леко се огъна и се откърти заедно с винтовете без други щети по трупчето за колесника.
Напълних дупките с лепило , вкарах парченце от клечка за зъби и на ново завих винтовете , като преди това изправих колесника.
Междувременно си поиграх с апаратурата , в нея си има вградени ( запаметени ) готови експоненти и ще ползвам тях основно за елероните и хоризонталното кормило.
Сега чакам подходящо време за повторно облитане ( или нова среща със земята )
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Докато чакам подходящо време за летене на депронки , се заех да правя капотаж на мотора също от балсичка и депрон 3мм.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 525
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Изпотих се докато напасна това кривото ребро при тялото
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта