СУ-26МХ
-
- Мнения: 526
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
СУ-26МХ
След почти 2г, мързелуване колеги пак се почна , ама след тоя мързел нещо почването е трудно
Чудех се дали да си продължа темата за възтановяване на СУ-то , но понеже става въпрос за електричка , реших да си му направя тема.
Моделчето ще го правя от 2мм. шперплат , балса за скелета и депрон за обличане ---- така ,че ще бъде клечко-депрон или депроно-клечкоряк ------ кои както му хареса така да му казва
Идеята:
Имам още 2 модела на СУ-26 , --единия е от темата за възтановяването и е с разпереност около1,5м. ДВГ, и пак в същата тема с разпереност 1,85м. бензин, това моделче ще е с разпереност около 96/100см. и тяло около 80/85см. НО, по-важното е , че искам да видя как ще се държи във въздуха с тоя ЕС - образен профил дето си е по четртеж за да си направя сметка , дали си заслужава някога да почна да правя нов с разпереност 1,85м. бензин, но по-лек.
Чертежа го има в раздела за чертежи и е в ПДФ и КАД.
Преди няколко дни си разбих депронката ( по-нататък може и да стане въпрос за това ) и реших да си направя нещо по-така --- джидженко
За сега съм стигнал до тук , като само първите ребра на тялото ги олекотявам и после ги запушвам с 1мм. балса та перката да не надува тялото , останалите ребра ще са си олекотени , но без балса.
Чудех се дали да си продължа темата за възтановяване на СУ-то , но понеже става въпрос за електричка , реших да си му направя тема.
Моделчето ще го правя от 2мм. шперплат , балса за скелета и депрон за обличане ---- така ,че ще бъде клечко-депрон или депроно-клечкоряк ------ кои както му хареса така да му казва
Идеята:
Имам още 2 модела на СУ-26 , --единия е от темата за възтановяването и е с разпереност около1,5м. ДВГ, и пак в същата тема с разпереност 1,85м. бензин, това моделче ще е с разпереност около 96/100см. и тяло около 80/85см. НО, по-важното е , че искам да видя как ще се държи във въздуха с тоя ЕС - образен профил дето си е по четртеж за да си направя сметка , дали си заслужава някога да почна да правя нов с разпереност 1,85м. бензин, но по-лек.
Чертежа го има в раздела за чертежи и е в ПДФ и КАД.
Преди няколко дни си разбих депронката ( по-нататък може и да стане въпрос за това ) и реших да си направя нещо по-така --- джидженко
За сега съм стигнал до тук , като само първите ребра на тялото ги олекотявам и после ги запушвам с 1мм. балса та перката да не надува тялото , останалите ребра ще са си олекотени , но без балса.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
- Slav_s
- Site Admin
- Мнения: 690
- Регистриран: 28 ное 2016 14:54
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: СУ-26МХ
Един от любимите ми самолети Успех с работата... сега ще погледна чертежа че и на мен ми се отвори малко свободно време
Слави Чорбанов - София 0889290525
Balsa flies BETTER !
Balsa flies BETTER !
-
- Мнения: 786
- Регистриран: 02 дек 2017 01:02
- Контакти:
Re: СУ-26МХ
Чертежите, които е качил Петър са векторни.
Но има да се изчистват двойни линии.
Но има да се изчистват двойни линии.
-
- Мнения: 526
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Именно, чертежа за това СУ , го плотнах в ПДФ мисля на около 70%, иначе по размер си е с разпереност 1,5м. , но съм го плотнал и в повече от 100% ( не знам точно колко е , беше отдавна ) за да стане с разпереност 1,85м. за бензинов мотор.
НО, както винаги , ще пипна тук , там по чертежа.
От моторното ребро на зад ще прибавя хоризонтално шперплат 3мм. ( вижда се на предпоследната снимка) там ще стои батерията.
Сега съм залегнал , и преправям ребрата за да избегна залезите , че при тоя малък модел си е направо непостижимо , съответно преправям и крилата.
Трупчето за колесника ще го направя по-голямо за да мога да местя колесника по-напред за да не се прекантарва на тревни писти.
Слави , съветвам те да направиш същото ( ако почнеш модела ) с трупчето на колесника защото това каточели беше една от причините за краша.
Така ,че това моделче ще е нещо като експериманталем модел , па да видим какво ще стане
НО, както винаги , ще пипна тук , там по чертежа.
От моторното ребро на зад ще прибавя хоризонтално шперплат 3мм. ( вижда се на предпоследната снимка) там ще стои батерията.
Сега съм залегнал , и преправям ребрата за да избегна залезите , че при тоя малък модел си е направо непостижимо , съответно преправям и крилата.
Трупчето за колесника ще го направя по-голямо за да мога да местя колесника по-напред за да не се прекантарва на тревни писти.
Слави , съветвам те да направиш същото ( ако почнеш модела ) с трупчето на колесника защото това каточели беше една от причините за краша.
Така ,че това моделче ще е нещо като експериманталем модел , па да видим какво ще стане
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 2669
- Регистриран: 29 ное 2016 14:33
Re: СУ-26МХ
Бравоо Петьо!!!Бравоо за ентусиазма !!!
master of sports Krasimir Tasev (BUL) (9462) | World Air Sports Federation
-
- Мнения: 786
- Регистриран: 02 дек 2017 01:02
- Контакти:
Re: СУ-26МХ
Написах това, защото Слави не реже на ръка...
-
- Мнения: 526
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Аха, ОК, все пак да се има предвид!!!!
Благодаря Краси , ма , чак пък толкоз ентусиазъм .... --- все още мисля нещта по модела ,кое как да направя
Благодаря Краси , ма , чак пък толкоз ентусиазъм .... --- все още мисля нещта по модела ,кое как да направя
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 786
- Регистриран: 02 дек 2017 01:02
- Контакти:
Re: СУ-26МХ
Ще е добре да споделиш промените, които ще правиш и тогава бих могъл да ги добавя към тоя чертеж. Тогава ще е походящ и за
хора, които режат на ръка и на тия които режат машинно
-
- Мнения: 526
- Регистриран: 20 дек 2016 20:32
- Местоположение: Велинград
Re: СУ-26МХ
Митко , това моделче , в този размер вече веднъж го првих и на първия полет го размазах
Този трябва де стане нещо такова: Само , че и крилата ще са облечени с депрон.
Вижда се как съм махнал залезите и сега на този правя същото , но някакви точни данни не мога да ти кажа за промяна в чертежа.
По чертежа обшивката на тялото е 2мм. балса ,така мисля , а на това малкото е някъде 1/1,5мм. , в този случаи трябва да се махнат например още 1,5мм. от реброто за да се получи точен размер при обшивка от 3мм.депрон, но аз няма да приспадам , а ще го обличам така както са преправените ребра по чертежа.
Така , че всичко правя в движение , кое както доиде и напасвам. Дори сега се сетих , че съм объркал с 1/2мм. на ребрата.
Това което знам със сигурност точно за този модел е , че явно е проектиран за 3-Д и ства с тежка опашка , за това там трябва да се внимава с теглото. Другото е профила на крилото ( не съм сигурен , а и сега не ми се търси , мисля , че е като на истинския) което ме притеснява за това и искам да експериментирам. Кутията зад моторното трупче е конусна и трудно се закрепва и стабилизира резервара. Серво машинката зад кабината , мястото и не е там , много труден достъп.
Не знам някои да е правил ( навярно има ) модел с точно този профил и ако позволиш съвет - потърсете из нета или колеги за чертеж в същия мащаб , но вече пробван , а този го остави на мен да го преборя първо пък после да мислим за промените.
Този трябва де стане нещо такова: Само , че и крилата ще са облечени с депрон.
Вижда се как съм махнал залезите и сега на този правя същото , но някакви точни данни не мога да ти кажа за промяна в чертежа.
По чертежа обшивката на тялото е 2мм. балса ,така мисля , а на това малкото е някъде 1/1,5мм. , в този случаи трябва да се махнат например още 1,5мм. от реброто за да се получи точен размер при обшивка от 3мм.депрон, но аз няма да приспадам , а ще го обличам така както са преправените ребра по чертежа.
Така , че всичко правя в движение , кое както доиде и напасвам. Дори сега се сетих , че съм объркал с 1/2мм. на ребрата.
Това което знам със сигурност точно за този модел е , че явно е проектиран за 3-Д и ства с тежка опашка , за това там трябва да се внимава с теглото. Другото е профила на крилото ( не съм сигурен , а и сега не ми се търси , мисля , че е като на истинския) което ме притеснява за това и искам да експериментирам. Кутията зад моторното трупче е конусна и трудно се закрепва и стабилизира резервара. Серво машинката зад кабината , мястото и не е там , много труден достъп.
Не знам някои да е правил ( навярно има ) модел с точно този профил и ако позволиш съвет - потърсете из нета или колеги за чертеж в същия мащаб , но вече пробван , а този го остави на мен да го преборя първо пък после да мислим за промените.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от Петър Алексиев на 01 мар 2023 00:18, променено общо 1 път.
Петър Алексиев
Велинград
Велинград
-
- Мнения: 786
- Регистриран: 02 дек 2017 01:02
- Контакти:
Re: СУ-26МХ
Може да разгледате модела проектиран от Федя ...
https://rcopen.com/forum/f78/topic304809
https://rcopen.com/forum/f78/topic304809
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта