Страница 3 от 4
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Публикувано: 18 мар 2021 15:42
от Марин
Естествено, мотор над крилото ще създава пикиращ момент. В същото време, ако крилото е със силно изразен носещ профил /плоско изпъкнал профил/, с увеличаване на тягата и нарастване на скоростта ще се получи подемна сила, която ще се бори с пикиращият момент. Според мен разковничето не е толкова в ъгъла на мотора, а в надлъжното му положение спрямо центъра на налягане на крилото. Имах ел. планер нормална схема /фабричен/, който при пълна газ почти правеше лупинг при кормила "0" и отлично планираше в безмоторен режим. Ако моторът му беше над крилото би било по-добре при работещ двигател.
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Публикувано: 18 мар 2021 18:55
от бачо илия депрона
Проблемът при перка НАД крилото е, че вектора на тягата е значително НАД ЦТ на модела- и така тягата създава въртящ момент спрямо центъра /заради челното съпротивление на крилото/.......и кара модела да пикира....без значение дали перката е ПРЕД или ЗАД ЦТ на крилото....и точно този въртящ момент трябва някак да се неутрализира....единия вариант е - микс на хоризонталното с газта- даваш газ, вдигаш хоризонталното, то натиска опашката надолу- компенсираш момента.....втори вариант- вдигаш хоризонталното в струята на перката- при газ, то се обдухва и компенсира момента....трети вариант- надигаш перката под ъгъл спрямо крилото, така ,че да обдухва отгоре хоризонталното, с което опашката слиза надолу......а дърпа нагоре предницата - / това е в случай, когато перката е близо до и над ЦТ/
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Публикувано: 18 мар 2021 19:24
от Добри Грабчев
бачо илия депрона написа: ↑18 мар 2021 18:55
Проблемът при перка
НАД крилото е, че вектора на тягата е значително
НАД ЦТ на модела- и така тягата създава въртящ момент спрямо центъра /заради челното съпротивление на крилото/.......и кара модела да пикира....без значение дали перката е ПРЕД или ЗАД ЦТ на крилото....и точно този въртящ момент трябва някак да се неутрализира....единия вариант е - микс на хоризонталното с газта- даваш газ, вдигаш хоризонталното- компенсираш момента.....втори вариант- вдигаш хоризонталното в струята на перката- при газ, то се обдухва и компенсира момента....трети вариант- надигаш перката спрямо крилото, така ,че да обдухва и натиска надолу хоризонталното и да дърпа нагоре предницата - / това е в случай, когато перката е близо
до и над ЦТ/
Почва да става интересно...
В цялата тая бъркотия къде е скоростта, формата на профила а най-важното пилота?
Няма идеален самолет на ръчки!
Вижте Ф3А какви контра перки ползват защото искат идеалния модел.Няма такъв...и доказателството е, че са различни и следват някаква модна тенденция!Ако ползваш стабилизация няма да разбереш кой го управлява/справка дроновете/, те без жиро не летят.
Ако искаш комфортният модел....сетих се за един виц ама е мръсен...
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Публикувано: 18 мар 2021 19:28
от бачо илия депрона
Добри Грабчев написа: ↑18 мар 2021 19:24
Почва да става интересно...
В цялата тая бъркотия къде е скоростта, формата на профила а най-важното пилота?
Няма идеален самолет на ръчки!
Вижте Ф3А какви контра перки ползват защото искат идеалния модел.Няма такъв...и доказателството е, че са различни и следват някаква модна тенденция!Ако ползваш стабилизация няма да разбереш кой го управлява/справка дроновете/, те без жиро не летят.
Ако искаш комфортният модел....сетих се за един виц ама е мръсен...
Извинявай, ама от тоя ти пост- нищо не разбрах
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Публикувано: 18 мар 2021 20:10
от Марин
бачо илия депрона написа: ↑18 мар 2021 18:55
Проблемът при перка
НАД крилото е, че вектора на тягата е значително
НАД ЦТ на модела- и така тягата създава въртящ момент спрямо центъра /заради челното съпротивление на крилото/.......и кара модела да пикира....
Дотук казваме едно и също.
бачо илия депрона написа: ↑18 мар 2021 18:55
....без значение дали перката е ПРЕД или ЗАД ЦТ на крилото....и точно този въртящ момент трябва някак да се неутрализира....
Тук вече има разминаване. Хипотетично, ако изтеглиш перката назад, чак при опашката, какво се получава? - пак ще го има пикиращият момент, но силно намален заради полученото рамо. Просто аритметично сумиране на вектори.
Има и друго - не само ЦТ е определящ, знаеш, че има център на налягане, който е плаващ и кво ли още не, то аеродинамиката си е отделна наука.
Отново казвам - карал съм планер с ДВГ на гондола над крилото - никакви проблеми. Проблеми имаше с перка отпред - пълна газ и самолета тръгва отвесно нагоре. Заради профила на крилото.
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Публикувано: 19 мар 2021 07:23
от Tasev
Прави парасолата с ел.мотора.При облитането може да подлагаш и променяш ъгъла на мотора!
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Публикувано: 19 мар 2021 07:34
от бачо илия депрона
Tasev написа: ↑19 мар 2021 07:23
Прави парасолата с ел.мотора.При облитането може да подлагаш и променяш ъгъла на мотора!
ДА
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Публикувано: 19 мар 2021 19:30
от Tasev
Направи ли парасолата,Бачо Илия?
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Публикувано: 19 мар 2021 19:39
от бачо илия депрона
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Публикувано: 21 мар 2021 20:28
от бачо илия депрона
Емииии, фърчилото за жената- готово
за жената.jpg
Да е жив и здрав другаря Тасев , да живей хер Лидл
Амааа, фърчилото стана 300грама-.......и жената изгоре .....ше требе да си вади книжка за каране на фърчила над 250гр