Страница 3 от 4

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 18 мар 2021 15:42
от Марин
Естествено, мотор над крилото ще създава пикиращ момент. В същото време, ако крилото е със силно изразен носещ профил /плоско изпъкнал профил/, с увеличаване на тягата и нарастване на скоростта ще се получи подемна сила, която ще се бори с пикиращият момент. Според мен разковничето не е толкова в ъгъла на мотора, а в надлъжното му положение спрямо центъра на налягане на крилото. Имах ел. планер нормална схема /фабричен/, който при пълна газ почти правеше лупинг при кормила "0" и отлично планираше в безмоторен режим. Ако моторът му беше над крилото би било по-добре при работещ двигател.

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 18 мар 2021 18:55
от бачо илия депрона
Проблемът при перка НАД крилото е, че вектора на тягата е значително НАД ЦТ на модела- и така тягата създава въртящ момент спрямо центъра /заради челното съпротивление на крилото/.......и кара модела да пикира....без значение дали перката е ПРЕД или ЗАД ЦТ на крилото....и точно този въртящ момент трябва някак да се неутрализира....единия вариант е - микс на хоризонталното с газта- даваш газ, вдигаш хоризонталното, то натиска опашката надолу- компенсираш момента.....втори вариант- вдигаш хоризонталното в струята на перката- при газ, то се обдухва и компенсира момента....трети вариант- надигаш перката под ъгъл спрямо крилото, така ,че да обдухва отгоре хоризонталното, с което опашката слиза надолу......а дърпа нагоре предницата - / това е в случай, когато перката е близо до и над ЦТ/

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 18 мар 2021 19:24
от Добри Грабчев
бачо илия депрона написа:
18 мар 2021 18:55
Проблемът при перка НАД крилото е, че вектора на тягата е значително НАД ЦТ на модела- и така тягата създава въртящ момент спрямо центъра /заради челното съпротивление на крилото/.......и кара модела да пикира....без значение дали перката е ПРЕД или ЗАД ЦТ на крилото....и точно този въртящ момент трябва някак да се неутрализира....единия вариант е - микс на хоризонталното с газта- даваш газ, вдигаш хоризонталното- компенсираш момента.....втори вариант- вдигаш хоризонталното в струята на перката- при газ, то се обдухва и компенсира момента....трети вариант- надигаш перката спрямо крилото, така ,че да обдухва и натиска надолу хоризонталното и да дърпа нагоре предницата - / това е в случай, когато перката е близо до и над ЦТ/
Почва да става интересно...
В цялата тая бъркотия къде е скоростта, формата на профила а най-важното пилота? :D
Няма идеален самолет на ръчки!
Вижте Ф3А какви контра перки ползват защото искат идеалния модел.Няма такъв...и доказателството е, че са различни и следват някаква модна тенденция!Ако ползваш стабилизация няма да разбереш кой го управлява/справка дроновете/, те без жиро не летят.
Ако искаш комфортният модел....сетих се за един виц ама е мръсен...

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 18 мар 2021 19:28
от бачо илия депрона
Добри Грабчев написа:
18 мар 2021 19:24

Почва да става интересно...
В цялата тая бъркотия къде е скоростта, формата на профила а най-важното пилота? :D
Няма идеален самолет на ръчки!
Вижте Ф3А какви контра перки ползват защото искат идеалния модел.Няма такъв...и доказателството е, че са различни и следват някаква модна тенденция!Ако ползваш стабилизация няма да разбереш кой го управлява/справка дроновете/, те без жиро не летят.
Ако искаш комфортният модел....сетих се за един виц ама е мръсен...
Извинявай, ама от тоя ти пост- нищо не разбрах

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 18 мар 2021 20:10
от Марин
бачо илия депрона написа:
18 мар 2021 18:55
Проблемът при перка НАД крилото е, че вектора на тягата е значително НАД ЦТ на модела- и така тягата създава въртящ момент спрямо центъра /заради челното съпротивление на крилото/.......и кара модела да пикира....
Дотук казваме едно и също.

бачо илия депрона написа:
18 мар 2021 18:55
....без значение дали перката е ПРЕД или ЗАД ЦТ на крилото....и точно този въртящ момент трябва някак да се неутрализира....
Тук вече има разминаване. Хипотетично, ако изтеглиш перката назад, чак при опашката, какво се получава? - пак ще го има пикиращият момент, но силно намален заради полученото рамо. Просто аритметично сумиране на вектори.
Има и друго - не само ЦТ е определящ, знаеш, че има център на налягане, който е плаващ и кво ли още не, то аеродинамиката си е отделна наука.
Отново казвам - карал съм планер с ДВГ на гондола над крилото - никакви проблеми. Проблеми имаше с перка отпред - пълна газ и самолета тръгва отвесно нагоре. Заради профила на крилото.

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 19 мар 2021 07:23
от Tasev
Прави парасолата с ел.мотора.При облитането може да подлагаш и променяш ъгъла на мотора!🤔😎

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 19 мар 2021 07:34
от бачо илия депрона
Tasev написа:
19 мар 2021 07:23
Прави парасолата с ел.мотора.При облитането може да подлагаш и променяш ъгъла на мотора!🤔😎
ДА ;)

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 19 мар 2021 19:30
от Tasev
Направи ли парасолата,Бачо Илия?🤔😎

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 19 мар 2021 19:39
от бачо илия депрона
Oще не- сложих сервата на хоризонталното и вертикалното...ще е без елерони-направих голям диедър на крилата- планерче за абсолютен начинаещ- жената :D :D :D - имала мерак и тя да кара...затова е тоя зор с мотора- не иска да е на муцуната :D :D...много ти е благодарна за подаръка

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 21 мар 2021 20:28
от бачо илия депрона
Емииии, фърчилото за жената- готово
за жената.jpg
Да е жив и здрав другаря Тасев , да живей хер Лидл :D :D
Амааа, фърчилото стана 300грама-.......и жената изгоре .....ше требе да си вади книжка за каране на фърчила над 250гр :D :D