ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
-
- Мнения: 1857
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Моля, ако някой колега е правил модел с тикащ мотор, монтиран НАД крилото/ малко зад ЦТ/, да сподели какъв ъгъл на поставяне на МОТОРА трябва да се спази, за да не се гмурка модела при излитане от ръка
Подчертавам- над крилото , а не зад крилото- не като на ''бикслер''
Начетох се на всякакви теории- искам съвет от колега, който практически се е сблъсквал с проблема
Подчертавам- над крилото , а не зад крилото- не като на ''бикслер''
Начетох се на всякакви теории- искам съвет от колега, който практически се е сблъсквал с проблема
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Ако добавиш към въпроса и още няколко показателя сам ще си намериш отговор!бачо илия депрона написа: ↑16 мар 2021 14:13Моля, ако някой колега е правил модел с тикащ мотор, монтиран НАД крилото/ малко зад ЦТ/, да сподели какъв ъгъл на поставяне на МОТОРА трябва да се спази, за да не се гмурка модела при излитане от ръка
Подчертавам- над крилото , а не зад крилото- не като на ''бикслер''
Начетох се на всякакви теории- искам съвет от колега, който практически се е сблъсквал с проблема
прав.jpg
надолу.jpg
нагоре.jpg
-Какъв е модела?
-Профил на крилото.
-Диедър, форма на крилото.
-ЦТ къде е в пространството? Долноплошник, ср. или горно крило...или 2-3 тип "щайга"?
Правил съм и такова на ел. планер с изнесен мотор над крилото в обтекател над ЦТ.
Най-лесно е миксиране на хор. кормило с мотора.Ъгъла на отклонение на клапата да зависи от големината на тягата!
И най-лесно се наглася, и то без кормене на стойката на мотора.
А гмуркането е неизбежно когато го хвърляш от ръка, просто няма скорост!
Добри Грабчев
-
- Мнения: 1857
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Това ще бъде май варианта - микс на хоризонталното с газта.... а мотора прав- без наклониДобри Грабчев написа: ↑16 мар 2021 16:40
Най-лесно е миксиране на хор. кормило с мотора.Ъгъла на отклонение на клапата да зависи от големината на тягата!
И най-лесно се наглася, и то без кормене на стойката на мотора.
А гмуркането е неизбежно когато го хвърляш от ръка, просто няма скорост!
Благодаря бай Добри
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
- Марин
- Мнения: 930
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Видимо без наклони
Карал съм планер с двг на гондола над крилото, на 0 градуса, никакъв проблем. Но тягата на двигателя беше доста по-малка от теглото на модела.
Карал съм планер с двг на гондола над крилото, на 0 градуса, никакъв проблем. Но тягата на двигателя беше доста по-малка от теглото на модела.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- Мнения: 1857
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
И при двете снимки е видно как е решен проблема с натискането надолу- повдигнати са хоризонталните стаб, за да са в струята на перката , с което се компенсира натиска върху носа от вдигнатата перка...не ми върши работа, щото не ми се прави Т-опашка
Последна промяна от бачо илия депрона на 16 мар 2021 18:15, променено общо 1 път.
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
- Марин
- Мнения: 930
- Регистриран: 20 дек 2016 18:30
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Принципно Т-опашките не са добро решение, ако моделът ще бъде подлаган на големи ъгли на атака, тъй като тогава хор. стабилизатор влиза в сянката на крилото. Използва се основно в транспортната авиация и планерите, където в нормален полет хор. оперение е далеч от турболенциите на крилото.
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
Ммммда... Те опашките трябва да са доста леки и укрепени за да са здрави...
Последна промяна от Добри Грабчев на 17 мар 2021 07:24, променено общо 1 път.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 1857
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
.....да
Последна промяна от бачо илия депрона на 17 мар 2021 07:47, променено общо 1 път.
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
-
- Мнения: 3272
- Регистриран: 08 дек 2016 17:20
- Местоположение: Хсково
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
-----
Последна промяна от Добри Грабчев на 17 мар 2021 07:25, променено общо 1 път.
Добри Грабчев
-
- Мнения: 1857
- Регистриран: 29 мар 2017 19:43
Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО
......даДобри Грабчев написа: ↑16 мар 2021 19:40
Що? Тежка "Т" опашка...маторя няма сила да я качи горе, а и ЦТ се мести...
Последна промяна от бачо илия депрона на 17 мар 2021 07:48, променено общо 1 път.
с.л.д. инж.ИЛИЯ ИЛИЕВ - 0899 11 58 58 -/ Специалист по Летящи Дивотии/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост