Страница 1 от 4

ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 16 мар 2021 14:13
от бачо илия депрона
Моля, ако някой колега е правил модел с тикащ мотор, монтиран НАД крилото/ малко зад ЦТ/, да сподели какъв ъгъл на поставяне на МОТОРА трябва да се спази, за да не се гмурка модела при излитане от ръка
Подчертавам- над крилото , а не зад крилото- не като на ''бикслер''
Начетох се на всякакви теории- искам съвет от колега, който практически се е сблъсквал с проблема
прав.jpg
надолу.jpg
нагоре.jpg

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 16 мар 2021 16:40
от Добри Грабчев
бачо илия депрона написа:
16 мар 2021 14:13
Моля, ако някой колега е правил модел с тикащ мотор, монтиран НАД крилото/ малко зад ЦТ/, да сподели какъв ъгъл на поставяне на МОТОРА трябва да се спази, за да не се гмурка модела при излитане от ръка
Подчертавам- над крилото , а не зад крилото- не като на ''бикслер''
Начетох се на всякакви теории- искам съвет от колега, който практически се е сблъсквал с проблема
прав.jpg
надолу.jpg
нагоре.jpg
Ако добавиш към въпроса и още няколко показателя сам ще си намериш отговор!
-Какъв е модела?
-Профил на крилото.
-Диедър, форма на крилото.
-ЦТ къде е в пространството? Долноплошник, ср. или горно крило...или 2-3 тип "щайга"?
Правил съм и такова на ел. планер с изнесен мотор над крилото в обтекател над ЦТ.
Най-лесно е миксиране на хор. кормило с мотора.Ъгъла на отклонение на клапата да зависи от големината на тягата!
И най-лесно се наглася, и то без кормене на стойката на мотора.

А гмуркането е неизбежно когато го хвърляш от ръка, просто няма скорост!

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 16 мар 2021 17:08
от бачо илия депрона
Добри Грабчев написа:
16 мар 2021 16:40

Най-лесно е миксиране на хор. кормило с мотора.Ъгъла на отклонение на клапата да зависи от големината на тягата!
И най-лесно се наглася, и то без кормене на стойката на мотора.

А гмуркането е неизбежно когато го хвърляш от ръка, просто няма скорост!
Това ще бъде май варианта - микс на хоризонталното с газта.... а мотора прав- без наклони
Благодаря бай Добри

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 16 мар 2021 17:12
от Марин
Видимо без наклони
maxresdefault.jpg
2b-6.jpg
Карал съм планер с двг на гондола над крилото, на 0 градуса, никакъв проблем. Но тягата на двигателя беше доста по-малка от теглото на модела.

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 16 мар 2021 17:30
от бачо илия депрона
Марин написа:
16 мар 2021 17:12
Видимо без наклони

maxresdefault.jpg

2b-6.jpg
И при двете снимки е видно как е решен проблема с натискането надолу- повдигнати са хоризонталните стаб, за да са в струята на перката , с което се компенсира натиска върху носа от вдигнатата перка...не ми върши работа, щото не ми се прави Т-опашка

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 16 мар 2021 18:11
от Марин
Принципно Т-опашките не са добро решение, ако моделът ще бъде подлаган на големи ъгли на атака, тъй като тогава хор. стабилизатор влиза в сянката на крилото. Използва се основно в транспортната авиация и планерите, където в нормален полет хор. оперение е далеч от турболенциите на крилото.

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 16 мар 2021 18:59
от Добри Грабчев
Ммммда... Те опашките трябва да са доста леки и укрепени за да са здрави... :D

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 16 мар 2021 19:14
от бачо илия депрона
.....да

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 16 мар 2021 19:40
от Добри Грабчев
----- :D

Re: ВЪПРОС ЗА МОТОР НАД КРИЛОТО

Публикувано: 16 мар 2021 19:48
от бачо илия депрона
Добри Грабчев написа:
16 мар 2021 19:40

Що? Тежка "Т" опашка...маторя няма сила да я качи горе, а и ЦТ се мести...
......да