Страница 3 от 7

Re: L-39 Albatros

Публикувано: 08 окт 2020 08:41
от Tasev
Пусках я на 3 клетки и 40 ам. контролер.Вади тяга! Сега ще я пусна както е в тялото за да видя дали ще има тяга или ще трябва да търся друга турбина?Нещо да ти се намира като алтернатива? :lol: :?: :?: :idea:

Re: L-39 Albatros

Публикувано: 09 окт 2020 11:31
от бачо илия депрона
Tasev написа:
08 окт 2020 08:41
Пусках я на 3 клетки и 40 ам. контролер.Вади тяга! Сега ще я пусна както е в тялото за да видя дали ще има тяга или ще трябва да търся друга турбина?Нещо да ти се намира като алтернатива? :lol: :?: :?: :idea:
70мм с 8 лопати е много добър вариант....но мисля, че е поне за 4 клетки.....за 3 клетки няма турбина на 70мм

Re: L-39 Albatros

Публикувано: 09 окт 2020 13:53
от Tasev
Бачо Илия , турбината е доста стара.Пуснах я на три клетки , но имам и 4 клеткова батерия.Сложих я в тялото и ще я пробвам?За сега теглото се очертава да е малко на цялото хвърчило!?Ако се появи проблем ще мина на вариянт-депрон! :lol: :idea: :?:Смятам да направя и колесник?Но меродавно ще е теглото и центровката?

Re: L-39 Albatros

Публикувано: 15 окт 2020 17:04
от Добри Грабчев
Тасев, напредваш ли с модела?
https://www.ebay.co.uk/itm/New-Eflite-H ... 100623.m-1

Re: L-39 Albatros

Публикувано: 16 окт 2020 08:35
от Tasev
Да, Добри! Но не мога да си закупя -бърза смола. От железарията дето си закупувам полеуретановото лепило и смолата . Имат някакъв проблем с доставката? Може би съм единствения дето купувам тия продукти.Обещаха ми тая седмица да заредят? ;) Това ми спира дялкането. Трябва да събера тялото, да подкарам турбината и се надявам да спестя тия 400 и кусур паунда?! :lol: :o

Re: L-39 Albatros

Публикувано: 16 окт 2020 18:42
от бачо илия депрона
Tasev написа:
16 окт 2020 08:35
Да, Добри! Но не мога да си закупя -бърза смола.
и кво е това бърза смола

Re: L-39 Albatros

Публикувано: 16 окт 2020 19:03
от Tasev
Е Бачо Илия,не знаеш ли?За да лепиш золаций и фибран е нужна епоксидна смола.Купих една на "Лак пром "за доста пари!Но се оказа ,че не втвърдява.На такава смола и викам..."вечна смола"! И понеже в т.н моделизми понякога се иска време и реакция на лепящото нещо.И понеже химията за разлика от Ковид 19 и медицината се развиват бързо.Някои фирми произведоха" бързи" епоксидни смоли.Скъпички са но са уникални.Опаковат ги в две спринцовки.Втвърдител и смола.Смесват се 1:1.Има 5..10 ...15...30 минутни.Не е като тая от "Лак плом" вечна!И после ,купувайте "родното".По тая причина се увъртях с Елката.😁😆😎

Re: L-39 Albatros

Публикувано: 16 окт 2020 20:01
от Добри Грабчев
[quote=Някои фирми произведоха" бързи" епоксидни смоли.Скъпички са но са уникални.Опаковат ги в две спринцовки.Втвърдител и смола.Смесват се 1:1.Има 5..10 ...15...30 минутни.Не е като тая от "Лак плом" вечна!И после ,купувайте "родното".По тая причина се увъртях с Елката.😁😆😎
[/quote]
Навремето се казваше "ДЕВКОН"..."маймунско лепило", защото мирише на зоопарк! Боклук! А за епоксидната смола за лепене, тая българската въобще за нищо не става...Дори няма писано отношението смола-втвърдител, тегловно или обемно...След първото посрано лепене... в печката, поне малко топлина да даде. :D
Проблема със смолите е когато забъркваш малко количество и трябва обемно да ги дозираш.Най-лесно е със спринцовки.За тегловно трябва кантар с 0,01 гр точност!
Това е мой опит!

Re: L-39 Albatros

Публикувано: 16 окт 2020 20:32
от Марин
Опитът ми със смоли от магазинната мрежа провокира необходимостта от квалифицирането им: 1. Смоли тип "дъвка"; 2. Смоли тип "стъкло". Първите не втвърдяват напълно /и Краси явно го има опита/, вторите стават прекалено твърди и чупливи. Предварително дозираните двукомпонентни са в повечето случаи отлични, но цената на лепилото превишава цената на залепеното :lol:

Re: L-39 Albatros

Публикувано: 16 окт 2020 20:54
от Добри Грабчев
Като ми свърши смолата СИКА отлях един охладител воден за Як-3 с българска смола...След 2 години си е като дъвка мек.Не ме е яд, че съм ползвал тази смола Русенска или каква, яд ме е, че съм им повярвал...
А другия вариант е стъкло...по точно морска сол!
Лепилата винаги са били проблем.Някои са гъвкави други твърди и според случая.
Правих опит на отлети повърхности от стъклопласт как ще се залепят на ребрена конструкция на крилото...Трябваше да изшкуря вътрешната страна тъй като има остатъчен парафин от стълотъканта... и последващо измиване с етилов етер...
После лепене с полеуретаново лепило...е турско друго няма..Стана добре.