Европейския шампион на S3A (ракета с парашут) з.м.с. Георги Лулев† от гр.Кюстендил
е участвал в изработването на ракетни двигатели за националния отбор.
Благодарение на м.с. Николай Пейчев в музея може да се види един от тях:
От едната срана има щампован надпис DRACON с червен цвят.
От другата зелени цифри 5123.
Двигателя е с диаметър 10мм и дължина 100мм, 5 нютона за ракетопланери клас S4B.
Сърдечно благодаря на м.с.Николай Пейчев!
Model Sport History - Музей гр. Сопот
- S-LK
- Мнения: 704
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 704
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Още седем двигателя за клас S4B съхранени от м.с. Николай Пейчев:
Три броя изработени от з.т. з.м.с.Ангел Янков† на преесата в ОСО.
От ляво на дясно Gely A 05 6 11mm-38mm 2,5N, този двигател има блед надпис
Два броя Gely 11mm-54mm 2,5N
Двигатели изработени от м.с. Николай Пейчев на пресата в Ямбол:
Foxy 10mm-42mm 2,5N и Foxy 12mm-50mm 5N по два броя от вид
Соплата им имат бледорозов цвят.
Сърдечно благодаря на м.с.Николай Пейчев!
Реших да ги маркирам и напиша според разказа на Николай.Три броя изработени от з.т. з.м.с.Ангел Янков† на преесата в ОСО.
От ляво на дясно Gely A 05 6 11mm-38mm 2,5N, този двигател има блед надпис
Два броя Gely 11mm-54mm 2,5N
Двигатели изработени от м.с. Николай Пейчев на пресата в Ямбол:
Foxy 10mm-42mm 2,5N и Foxy 12mm-50mm 5N по два броя от вид
Соплата им имат бледорозов цвят.
Сърдечно благодаря на м.с.Николай Пейчев!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 704
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
TSP-F35-4 Piotr Tendera Rocket Motors, 2025, Polska
Повече от месец чаках доставка от Германия на ракетни двигатели.
В музея има TSP-L1 P1 23.09.2021 подарък от з.т. з.м.с.инж.Ангел Тодоров.
Поръчах възможно най-мощните: В опаковката са два броя, придружени с запалки и инструкция.
Интересна е датата на производство 13 юни 2025г.
Могат да се използват до юли 2031г.
Eто данни за тях:
Diameter: 29 mm, length: 95 mm, delay: 4 sec., burning time: 2 sec., total impulse: 65 Ns,
total weight: 91.5 g, Max. take-off weight: 1,000 g.
Повече от месец чаках доставка от Германия на ракетни двигатели.
В музея има TSP-L1 P1 23.09.2021 подарък от з.т. з.м.с.инж.Ангел Тодоров.
Поръчах възможно най-мощните: В опаковката са два броя, придружени с запалки и инструкция.
Интересна е датата на производство 13 юни 2025г.
Могат да се използват до юли 2031г.
Eто данни за тях:
Diameter: 29 mm, length: 95 mm, delay: 4 sec., burning time: 2 sec., total impulse: 65 Ns,
total weight: 91.5 g, Max. take-off weight: 1,000 g.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 704
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
AEROTECH F40-4W RMS-29/40-120 RELOAD KIT (1 PACK) - 64004, USA
Двигател за зареждане на алуминиев корпус AeroTech RMS-29/40-120.
За двигателя RMS се използва ексклузивната формула на RCS за композитно гориво White Lightning™
от аерокосмически клас, която произвежда прекрасен ярък бял пламък с много гъст бял дим и гърлен рев при излитане. Ще оставя опаковката не разпечатана и за сега няма да поръчвам алуминиев корпус AeroTech RMS-29/40-120.
Specifications: Diameter: 1.125 inches (29mm), Casing Length: 4.875 inches (124mm), Hardware Required: RMS-29/40-120,
Total Impulse: 78.1 N-sec, Average Thrust: 37.9 newtons, Peak Thrust: 68.1 N-sec, Thrust Duration: 2.1 seconds,
Delay Time: 4 seconds, Propellant Weight: 40 grams, Motor Weight: 125.6 grams
Двигател за зареждане на алуминиев корпус AeroTech RMS-29/40-120.
За двигателя RMS се използва ексклузивната формула на RCS за композитно гориво White Lightning™
от аерокосмически клас, която произвежда прекрасен ярък бял пламък с много гъст бял дим и гърлен рев при излитане. Ще оставя опаковката не разпечатана и за сега няма да поръчвам алуминиев корпус AeroTech RMS-29/40-120.
Specifications: Diameter: 1.125 inches (29mm), Casing Length: 4.875 inches (124mm), Hardware Required: RMS-29/40-120,
Total Impulse: 78.1 N-sec, Average Thrust: 37.9 newtons, Peak Thrust: 68.1 N-sec, Thrust Duration: 2.1 seconds,
Delay Time: 4 seconds, Propellant Weight: 40 grams, Motor Weight: 125.6 grams
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 704
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
ro24 2 Grain Casing
Aлуминиев корпус на фирмата Cesaroni: Изработен от тънкостенна алуминиеа тръба 6061-T6 с прозрачно анодизирано покритие за защита от корозия.
Корпуса на двигателя Pro24® е лек, но здрав, способен да издържат на вътрешно налягане над 3000 psi.
Предното затваряне се задържа от оформен ръб в горния край на корпуса.
Задната част на има прецизно обработени вътрешни резби.
Този корпус е част от многократен ракетен двигател на италианската фирма Cesaroni.
За използването му е необходим още един детайл с резба за закрепване на същинския днигател.
За сега не смятам да го поръчвам, както и еднократни двигатели.
Aлуминиев корпус на фирмата Cesaroni: Изработен от тънкостенна алуминиеа тръба 6061-T6 с прозрачно анодизирано покритие за защита от корозия.
Корпуса на двигателя Pro24® е лек, но здрав, способен да издържат на вътрешно налягане над 3000 psi.
Предното затваряне се задържа от оформен ръб в горния край на корпуса.
Задната част на има прецизно обработени вътрешни резби.
Този корпус е част от многократен ракетен двигател на италианската фирма Cesaroni.
За използването му е необходим още един детайл с резба за закрепване на същинския днигател.
За сега не смятам да го поръчвам, както и еднократни двигатели.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 704
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
За националния отбор на България са внасяни американски двигатели ESTES.
Поръчах от трите вида налични в Германия.
ESTATE-Cox Corp. USA 1/2 A3-4T , A3-4T и A10-3T
Поръчах от трите вида налични в Германия.
ESTATE-Cox Corp. USA 1/2 A3-4T , A3-4T и A10-3T
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 704
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Получих подаръци от з.м.с. Христо Китипов:
В тази година Христо Китипов се представя отлично на пионерските реп. състезания.
Книгата е награда връчена на 15.04.1962г. : Благодаря на з.м.с. Христо Китипов и приносителя на книгите м.с. Георги Кабаков!
Книгата И НИЕ ЩЕ ЛЕТИМ от Г.М.Георгиев е издадена през далечната 1961г.В тази година Христо Китипов се представя отлично на пионерските реп. състезания.
Книгата е награда връчена на 15.04.1962г. : Благодаря на з.м.с. Христо Китипов и приносителя на книгите м.с. Георги Кабаков!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
- S-LK
- Мнения: 704
- Регистриран: 27 фев 2019 17:56
- Местоположение: гр. Сопот
- Контакти:
Re: Model Sport History - Музей гр. Сопот
Преди три месеца получих пратка с ракетни двигатели от з.м.с.Пламен Йорданов.
За един от тях до днес търсех информация. Произведен е в Titograd, Yugoslavia от Fabrika 19.Decembar.
19 декември 1944 г. града е освободен от фашистите, за това фарбиката носи това име. Двигателя е АТ-5 другите надписи са доста размазани.
Все още не знам коя година е произведен този двигател.
Още веднъж благодаря на з.м.с.Пламен Йорданов!
За един от тях до днес търсех информация. Произведен е в Titograd, Yugoslavia от Fabrika 19.Decembar.
19 декември 1944 г. града е освободен от фашистите, за това фарбиката носи това име. Двигателя е АТ-5 другите надписи са доста размазани.
Все още не знам коя година е произведен този двигател.
Още веднъж благодаря на з.м.с.Пламен Йорданов!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
м.с. инж. Любомир Караиванов
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост