Заглушител за бензиново ДВГ.
Публикувано: 19 ное 2020 12:42
С риск да разлая кучетата реших да споделя моя опит с бензинките и в частност за заглушителите.Нама да говорим за резонансни тръби.На всеки му е ясно защо поставяме заглушител. Проблемите са няколко. Висок шум.Той е и полезен за забелязване на модела. Омазване на модела с масло.Подобряване на работата на двигателя на ниски обороти.Ще се спра на последното.Много моделисти се прехласват по купешки заглушители и масово се пазарят такива.Основното предимство е по-доброто пълнене при ниските обороти.Но на високите имаме намаляне на мощноста. При експерименти това са 300об. с и без заглушител при равни условия и обороти-6000.Проблема който решавах е да имам стабилни ниски и мощност в максималните обороти.Решението при заводските е една преграда в заглушителя ,която забавя изгорелите газове и така прясна смес почти не излиза от цилиндъра. Това е обратен ефект както е при резо тръбите.Решението ,което направих е гола дълга тръба ,която не намалява мощноста ,изхвърля маслото далеч от модела, снижава шума приемливо. За ниските обороти направих пружинна тарирана клапа затвяряща тръбата на изхода частично .Така ниските се стабилизират и падат от порядъка на 400-500об. и са около 2200.При максимални обороти газовете натискат клапата ,преодоляват натиска на пружината и имам макс мощност. Не съм го измислил аз - видях го на ауспуха на старите Беларуси. Вярно ,че това е заигравка ,но реших да споделя.